No pánové. Čas nám uběhl jak voda a můžu Vám to teď všechno podložit, jak říká Eddie reálnými zkušenostmi. A to se všemi mými třemi Sierrami na LPG
LPG už mám na obou nainstalovaný.
Začnu 1.6 CVH - Podtlak - ...mimochodem Momo rozvody jsem stále neměnil
. Auto už předtím žralo slušnou porci oleje a na emisích jsem prošel jen podvodem a zdá se, že žere teď o něco víc než když jsem ji před dvěma lety kupoval. ... Nicméně od konce Srpna co to auto mám přestavěné se mi náklady už vrátily 2x ... Za přestavbu jsem dal dohromady 15tisíc (po odečtu DPH) a s autem jsem od té doby najel už 30k a benzín to od léta nevidělo. No jezdím za 10litrů LPG tj zhruba 1,3kč na kilometr. Jako sorry ale veškeré odrazování bylo zbytečné - Na autě mám teď od prosince novou STK, auto jezdí dál a předpokládám, že to tak ještě dva roky a 100 000 ušetřených peněz bude. Výkon to auto sice nemá, ale to já zrovna nevyhledávám. Od té doby se neposralo na autě zhola vůbec nic.
Dokonce mi kvůli LPG zmizely problémy s volnoběhem a vystřelováním otáček a to úplně. Momo asi ví svoje o volnoběhu tohoto vozidla
.
Modrásek DOHC od Standy - instalována italská sekvence s nejkvalitnějšími střiky co byly k mání. Celková cena za přestavbu byla po "zákaznické slevě" 22 tisíc korun u ACG Strakonice, kde jsem si nechal dělat i tu 1.6. Opět zmizely problémy s volnoběhem téměř. U auta jde trochu poznat, že výkon chybí v horních patrech, nicméně ty "horní patra" využívám jen sporadicky při zrychlování na dálnici. Spotřeba auta je naprosto neuvěřitelná a jezdím za 7 litrů LPG, což dělá i před odečtem DPH zhruba necelou korunu na kilometr, po odečtu dph okolo 0,8kč/km a to je prosím zima. Je pravda tedy, že jezdím hlavně dlouhé štreky, ale dost se pohybuji i ve městech. Dojezd mám prodloužený tedy až na nějakých 1400-1500km. S plynem jsem během jednoho měsíce otočil 5x Prahu-Vídeň, 4x Vídeň-Budapešť, 2x Vídeň-Wroclaw a 1x Záhřeb a po najetých 7000km jsem už 10 000kč ušetřil a do 2 měsíců budu mít náklad zpět.
A naposledy plynový podtlakový kombajn DOHC (ten stejný jak modrásek) se kterým jsem byl i na srazu - Ten je zplynovaný od roku 1996 a zrovna jsem na něm překročil hranici půl milionu kilometrů . Benzín to auto nevidí a čerpadlo je odpojené. Na emisích jsem sice musel podvádět a auto má i prasklou hlavu (což je opravdu příjemné v zimě
) , nicméně jede jede a jede. Startuje se na plyn, jede se na plyn a nesere se. Jezdí zhruba za 9,5 litru při ceně 1,3kč před odečtem DPH, v létě jsem se dostal až na 1kč/km při spotřebě 8litrů a levnějšímu letnímu plynu. Takže jestli DOHC přežije 22let a 500 000km na plyn v podtlaku, tak mi výše zmíněné instalace moderního systému opravdu smysl dávají. Protože jen za minulý rok jsem na tom utržil 120 000kč ... pro nezasvěcené - se všemi třemi auty samozřejmě nejezdím jen já, ale lidi ve firmě.
_________________
Od 3.5.2014 Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - modrá pastelová - rok 1989 - 1.1.2018 najeto - 188 000km Ford Sierra sedan 1.6 CVH LPG - šedá metalíza - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 235 000km
Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - důchodový pracovník - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 488 000km