Zdarec, tak po roce přemáhání konečně přihodím vlákno o mé Sirce
Přesedlal jsem na ní z Mondea TD r.v.1999
Je to 1.8 Turbo Diesel CLX 55kw, rok výroby 1992, nejeto - 86 000, po kolikáté těžko říct
První registrace 27.1.1992 - takže k vozidlu mám stylový salátový techničák z ČSSR jako asi většina znás tady
Historie vozu je taková že prvním majitelem po dovozu ze SRN byla firma Benzina, takže Sierra pravděpodobně sloužila jako firemní auto až do roku 1996 kdy jej převzal ( typické klišé ) starší pán který sní jezdil až do roku 2001 kdy byla dočasně vyřazena. Na začátku roku 2002 proběhlo zrušení vyřazení, nová STK a výměna motoru ( asi z Forda Fiesty podle kulatého víka ventilů ) a ke konci roku následné znovu vyřazení z provozu ( důvod neznám ). Auto stálo v garáži a bylo v depozitu až do roku 2014 kdy jej převzal týpek, nejspíše s vidinou, že na tom něco vydělá, při zjištění EKO výpalného 10 000,- slevil z původních 30 000 na 20 000, auto i tak bez zájmu na bazaru dále vyselo. Zkusil jsem tedy svou šanci a nabídl 15 000,- chvíli se cukal ale nakonec jsme si plácli
První jízdu domů jsem absolvoval bez platný STK ( poslední proběhla v roce 2002
), a s neplatnými značkami
naštěstí mě žádnej četník nebo šeriff nezastavil
Sierru jsem tedy převzal jako garážového stojáka, v podstatě bez koroze, jedinná vada na kastli je, odřený a lehce pomuchlaný lem u zadních dveří.
Kára ale jinak vevnitř smrděla takovým tím typickým zašlým vrakoušem, šíbr je provizorně zamazaný nějákým gumolepidlem a nefunkční, vrzalo všechno od větráku až po všechny panty nebo i sedačky. Tlumiče byly po smrti všechny, auto sedělo na zemi jak GTčko
samozřejmě jsem neudělal hned rozvody, takže rozvoďák po cca měsíci prasknul
... Takže nastala doba velkých investic v rámci mých možností - Na Sirce jsem už stihl vyměnit hlavu ( šla tam z Mondea ), rozvody, svíčky, všechny tlumiče, pružiny, baterku, všechny provozní kapaliny + filtry, brzdy,alternátor a ještě pár běžných serepetiček.
Auto už jsem stihl i dvakrát ťuknout, jednou mi do cesty skočila srnka ( nárazník, maska a světlo KO ), po druhé jsem couval a rohem trefil sloup kterého jsem si prostě nevšiml - slabá chvilka
( světlo a nárazník KO, + roh pod světlem potřebuje klempíře a lakýrníka )
Nárazníky jsem oba již sehnal a stříknul černým plasti dipem ( metla vyjde draze ) , přední nárazník je bohužel starší modelový rok než tam má být.
No, abych už nenudil shrnu svou vizi co na autě chci mít :
1)Poladit nějákým způsobem motor, chci čerpadlo Bosch,intercooler, jiné Turbo - zatím nevím jaké, + vstřiky. - prostě udělat něco aby to trochu jelo, takhle se bojím předjet i kombajn
2)Překopat interiér, ta šedá socka se mi prostě nelíbí, palubku jsem již sehnal černou. Tapecy bych moc rád červené z GTčka, ale nemůžu nikde sehnat
sedadla to samý, ale tam bych i přežil modrý dekor místo červeného.
3)Stírátka světlometů, ty už jsou na cestě
4) Udělat přední elektrická okna, a rád bych i šíbr, ty švihadla mi vážně serou. + sháním elektrická zrcádka stím krytem, nejlépe v barvě auta - prostě ztoho udělám Ghia povoz
5)Zprovoznit mlhovky, předchozí majitel si tam kabeláž nabastlil sám, a už se mi je nepodařilo zpět zapojit - musím někde sehnat origo kabel co vede k tlačítku
6) vyřešit věčné problémy s altíkem, mám tam již třetí. Tentokrát nezačne dobíjet a ukazovat otáčky hned po startu - musím sešlápnout pedál a vyhnat otáčky alespoň do 3 tisíc - pak se probere.
ten předchozí dobíjel když se mu chtělo, jednou jel po druhé ne.
7) doladit podvozek, zdá se mi že to auto dost plave, v zatáčkách mu vůbec nevěřím
8) litá CSW kola 15tky, od té doby co jsem je tu na fóru viděl tak jiné kola nechci. Budu do té doby jezdit na plecháčích
9)asi zatmavím zadní okna
10)strhnout nápis 1.8 CLX na víku kufru