Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je sob 30. kvě 2020 9:39:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 27. dub 2020 21:40:11 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: pon 29. kvě 2017 18:49:41
Příspěvky: 16
Ahoj,
máte někdo zkušenost s adaptéry pod olejový filtr na čidla tlaku a teploty oleje? Pokud ano, tak jaké? Odkud jste kupovali a jak vám šli namontovat a jak vám fungují?
Díky za sdílení zkušeností


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 28. dub 2020 10:30:03 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6903
Bydliště: Trutnov
čus... co máš za motor? já dával na svoje DOHC
adaptér pod olejový filtr a do něho čidla na budík tlaku a teploty oleje. budeš potřebovat akorát odněkud vzít proud (buď první nebo druhá poloha klíčku) já to vzal ze spínačky přímo a po cestě tu nejslabší pojistku. a pak taky osvětlení ale to jsem přizapojil na zbytek palubního osvětlení.
Montáž v pohodě akorát jsem musel koupit příslušně velký ořech a pro jistotu to každou výměnu oleje dotahuju.
Někde doma mám ještě papír co jak zapojit přesně ikdyž je to jednoduchý.
Funkce a měření ok, tak nějak jak jsem si to představoval to pracuje, jsem spokojený.
teplota oleje je při normální jízdě kolem 95°C, když to člověk honí do červených tak klidně i 115°C
tlak oleje závisí na použitým oleji: já za studena volnoběh 4bar, ohřáté cca 1,5bar... při vyšších otáčkách samozřejmě víc a maximální tlak si už reguluje motor sám.

odkazy kde jsem kupoval:
adaptér (pohlídej si správný závit - na DOHC je ten v odkazu 3/4 16UNF
https://www.escape6.cz/prosport-adapter ... -id196968/

budík tlaku oleje (vzhled youngtimer - výhoda vypadá hodně podobně jako přístrojovka Sierry)
https://www.escape6.cz/jom-young-timer- ... e-id39691/

budík teplota oleje
https://www.escape6.cz/jom-young-timer- ... e-id39690/

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 28. dub 2020 10:33:16 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6903
Bydliště: Trutnov
tady nějaký fota jak to mám u sebe.
vše je akorát, neruší to nic a je to přehledně vidět...


Přílohy:
Poznámka: nainstalované v rámečku, krásně se to vejde
budiky.jpg
budiky.jpg [ 40.23 KiB | Zobrazeno 381 krát ]
Poznámka: žárovky vyměněné za zelené, fotka zkresluje svítí to akorát
budiky osv.jpg
budiky osv.jpg [ 21.72 KiB | Zobrazeno 381 krát ]

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 29. dub 2020 21:05:04 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: pon 29. kvě 2017 18:49:41
Příspěvky: 16
Díky za sdílení, nějak tak si to představuju též, jak to máš ty. Zajímalo mě právě jestli se to musí nějak časem dotahovat a jestli okolo adaptéru nesákne olej. Já mám 2.0 ohc velkou klasiku. akorát tu elektrikařinu jsem si představoval jako rozšíření ze svazku kabelů co jde k přístrojové desce. až budu mít hotovo naposílám nějaká fota :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 30. dub 2020 8:08:02 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6903
Bydliště: Trutnov
Proto to raději vždy dotahuju, ale dá se cca za kilčo koupit náhradní těsnění takže v pohodě ;)
Co se týče olejovýho filtru na adaptér tak tam je v podstatě vše beze změny. tzn. jako bys ho dával jen na blok.

mno vést to svazkem k přístrojovce je zajívaej nápad.. jsem zvědav jak se ti to zadaří...
já to protáhl záslepkou u spolujezdce kudy též vede hlavní svazek z ECU a zavřel jsem to do černýho husího krku takže to vypadá i dobře jako by to ta patřilo...

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2020 20:53:19 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5286
Bydliště: Hořepník
Helejs Momo a jak je ten adaptér řešenej, myslím ty závity na čidla?
Vidím, že tam jsou čtyři. Ty dvě boční jsou na čidla a ty dvě spodní vstup/výstup chladící kapaliny? Tedy, že to zároveň jde použít jako výměník olej/voda?

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 03. kvě 2020 13:36:16 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: pon 29. kvě 2017 18:49:41
Příspěvky: 16
Tak už jsem taky adaptér zakoupil. jsou tam 4 otvory, všechny stejný se závitem 1/8 npt, je to nějaký kuželovitý závit s jemnym stoupáním. Nevim, jestli je to to samý co se používá na výměník. Jinak na první pokus jsem pohořel, po smontování všeho dohromady mi obtéká olej na spoji adaptér-filtr, utažený je to dost. Zkusim ještě jiný filtr a snad to bude cajk. Dělal jsi MOMO s tim adaptérem něco, nebo jakou značku olejovýho filtru používáš?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 03. kvě 2020 19:25:14 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6903
Bydliště: Trutnov
Tenhle konkrétně má jak píše Mojito 4 vývody 1/8 npt,.
Všechny jdou do jednoho místa a je jen na čidla. Samozřejmě se dá koupit i jinej adaptér a ten má i přípravu pro chlazení oleje a pak i npt závity na čidla... Ty se mimochodem musí docela dost dosáhnou aby nesákly. Tady jeden obyč adaptér, ale pro čidla i pro chlazení oleje. https://race-shop.cz/adaptery-pod-olejo ... J-EALw_wcB

Adaptér s výměníkem i na vodu by asi měl jít sehnat taky. Aby měl i závity na čidla.


Jinak....
Olejový filtry jsem dával buď origo FoMoCo EFL600 nebo Mann w719/27 kterej přijde i na pinto, ale filtrem to nebude. Nejspíš se tam dostala nečistota nebo se shrnul těsnění. Důležité je nejdřív prstem poctivě namazat těsnění olejem, mažu i dosedací plochu adaptéru a žádný problém nikdy nebyl.

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 03. kvě 2020 21:13:00 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5286
Bydliště: Hořepník
Díky.

Na Kolín by to bez toho výměníku bylo víceméně nepoužitelné, protože je tam z výroby a namontovat na něj ještě adaptér tak už to tam bude dost na těsno, pokud tam vůbec vejde.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2020 16:23:20 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6903
Bydliště: Trutnov
nevím kolik tam je místa ale ty bys potřeboval all in 1
jakože vše co máš z výroby tj. adaptér pod olej filtr s výměníkem na vodu a do něj ještě v místě protékání oleje díry pro čidla 1/8npt.
Jinak by to bylo jak říkáš... stavět mrakodrap :smile:

blbý že jsem bohužel nic nenašel...

leda co mě napadá je koupit ten adaptér na čidla a externí vedení oleje např pro chladič a to pak přivést do toho výměníku někde kousek vedle... otázkou je ale jak je ten výměník řešený... předpokládám že ten originální použít nepůjde bo má dosedací plochu jako filtr že...

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2020 19:59:12 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5286
Bydliště: Hořepník
Jo tak sem to myslel.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 14. kvě 2020 21:44:21 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: pon 29. kvě 2017 18:49:41
Příspěvky: 16
Tak jem to konecne dopinkal a vsechno funguje. Nakonec byl problem v malo zatazene zaslepce. Jinak jsem narazil na jeste jednu nesrovnalost a to, ze jsem sehnal budiky VDO a cidla na ne maji jinaci zavit nez adapter (M10x1 myslim). Ale stacilo diry v adapteru protahnou spravnym zavitnikem a vse bylo v cajku. Zdroj budiku sem pripojil na kabely co jdou k pristrojovce a z cidel jsem dva protahl pruchodkou na strane ridice a vsechno slape paradne.
Dekuji za rady a sdileni zkusenosti (a omluvte diakritiku pisu z mobilu).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz