Eddie, řekněme, že některé věci co píšeš jsou skutečně zajímavé k zamyšlení, ale o většině se již hovořilo, ale říká se, že opakování je matkou moudrosti, takže.
- Facebook: Je mi jasné, že se jedná o dokonalý nástroj, alespoň dle jeho uživatelů, takže říci o něm cokoliv negativního je asi jako říci: "Fuj Kolalokově limonádě." Osobně jsem se u Anii na ten Ford Sierra Facebook koukal a dle mého názoru je to taková obdoba onoho okénka "Chat", které bylo kdysi na fóru. Tedy dobré tak na nějaké tlachání, ale jinak absolutně nepřehledné bez jakékoliv struktury a dohledat cokoliv staršího je detektivní práce. Reálně to tedy fórum tak jak je udělané nahradit nedokáže, ale někomu to třeba stačí. To že je to soukromá skupina asi jejím uživatelům vyhovuje. Nevím kdo všechno tam je a není zároveň zde na fóru, ale myslím, že z těch čistě Facebookových" členů jsem na žádném srazu nikoho neviděl, tak v tom ani žádný přínos nevidím. Návrhy na vytvoření jakési veřejné "propagační" stránky na Facebooku, která by směřovala lidi sem na fórum již padly a je evidentní, že to nikoho z těch co spravuji Ford Sierra Facebook nezaujalo natolik, aby to realizovali. Osobně Facebook nepoužívám, tedy toto jde mimo mě i když uznávám, že takováto forma by mohla být prospěšná. Na závěr k tomuto. S odlivem diskutujících na Facebook se potýkají i jiná fóra co znám.
- Minimální provoz (návštěvnost, četnost příspěvků): To je bohužel problém, kterému nečelíme jen my, ale například i Ford-Team.cz což je klub (fórum) věnované všem modelům Ford, tedy i těm stále vyráběných čímž by se dalo předpokládat větší množství členů kteří plynule přibývají a realita je taková, že "provoz" na jejich fóru je slabší než u nás. A to se věnujeme modelu který se přestal vyrábět v době kdy někteří naši členové ještě nebyli naživu. Částečně je to v obou případech dáno odlivem diskutujících na Facebook, viz. výše. Ale taky je na místě se zamyslet co by se tu vlastně mělo psát? Co se týká techniky tak je víceméně vše za ty roky napsané a dohledatelné v příslušných sekcích, navíc není problém si na internetu stáhnout manuály. Co se týká inzerce tak tam si myslím, že má každý nějakou tu svou zásobu a zbavovat se jí nechce. O srazech se píše co je třeba. Jediné co si myslím, že by mohlo být živější tak "Moje auto", tam není od věci zveřejnit co kdo na autě dělá a dělat na něm je stále co. A doufám, že nechceš abychom si sem vkládali fotky snídaní a debatovali o nich? To ať si zůstane na Facebooku.
- Neaktivní členové: I přes to, že to, kolik je v tom seznamu registrovaných není nijak důležité, tak si myslím, že nějaká funkce která by mazala ty jenž jsou neaktivní by tu být mohla. Na druhou stranu jsem o tomto hovořil již dříve s el_Bartem a ten správně namítal, že tam je dost takových, kteří příspěvky nemají, ale fórum navštěvují, rozuměj nemají potřebu si s nikým vypisovat, ale jen si potřebují najít a přečíst nějaký pracovní postup a ty by bylo škoda mazat. Tedy nějaká selekce by byla dobrá, ale musela by zohledňovat i poslední návštěvu členu ne jen poslední příspěvek. Nicméně v tomto nevidím prioritu.
- Hlavní stránka: Přehled témat je v pořádku jen zkrátka není čas a lidi na dokončení. Ostatně jsem rád, že jsi toto vzpomněl neboť si již mnohokrát projevil své znalosti v oblasti motorsportu. Z toho důvodu jsem tam vytvořil i tu stejnojmennou záložku a žádal tě o sepsání nějakého materiálu který by se tam mohl vložit, ale zatím jsem nic neobdržel. Tedy zde máš i ty příležitost přiložit ruku k dílu. Co se týká záložky "Fotogalerie" to je pouze načtená záloha (proto třeba to oblečení) a viz výše, není čas i když plány by byly.
- Vkládání fotek: Předpokládám, že ti jde o vkládání fotek do příspěvků a tedy nevím co by na tom mohlo být jednodušší? Pokud se jedná o vkládání do galerii tak toto by ani nemělo být přístupné každému. V galerii, která by měla být prezentována na hlavní stránce by měli být jen vybrané reprezentativní fotografie. Ty obyčejné fotky stačí ve srazovém tématu, případně v tématu "Srazy/Fotografie z klubových srazů." Tyto fotky není třeba aby byly nějak "snadno" přístupné.
- Fotogalerie: Zde máme zásadní problém v tom, že na sraze není jeden pevný, schopný a vybavený fotograf, tím pádem ani není moc co do galerie dát. Sbírat "cvaknutí" z mobilů od všech účastníků a pak to nějak třídit, vybírat, chronologicky řadit a výsledek je galerie složená z "fotografii" nevalné kvality to je činnost kterou opravdu dělat nechceš. Něco jsem takto skládal již z loňského letního srazu a to pouze z fotoaparátů, tedy fotky jsou alespoň kvalitní, ale dát tomu hlavu a patu od čtyř lidí je spousta času, třeba PraseSraz mám stále rozpracovaný. Osobně jsem činnost fotografa zastával 2011 - 2014, ale teď mám již jiné povinnosti, 2015 - 2016 to dělal Citrón, který již na srazy nejezdí. Dle mého názoru je velká škoda, že se tomu nikdo nevěnuje, ale jediný kdo má dle mého názoru v klubu schopnosti a vybavení zastat tuto funkci jsi ty Eddie. Nicméně vzhledem k tomu, že mi dalo na loňském letním sraze dost práce tě přesvědčit, aby si nafotil alespoň tu skupinovku a na žádost o zaslání fotografii v plné kvalitě si po roce taky nereagoval tak si myslím, že se ti tuto funkci asi zastávat nechce. Ostatně jsem tě i před lety žádal o dodání fotografii ze starších srazů a také nic nemám.
- Shrnutí: Je mě i ostatním jasné, že jsou tu problémy které by bylo dobré vyřešit, ale že by to tu kvůli tomuto časem mělo být mrtvé si nemyslím. Ti kdo to tu pravidelně navštěvují, jezdí na srazy, jezdí Sierrou, odvádějí zde práci tu k tomu po těch více jak deseti letech mají vztah a umřít to nenechají. Samozřejmě je nutné verbovat i nováčky, vždy se může někdo oddělit, ale ten nováček, aby měl důvod "vstoupit" musí mít nějaký vztah k vozu samotnému, ideálně si jej pořídit, k čemuž zas pomůže i taková reportáž o Sieřře na neoriginálních discích. Zde věřím, že by byl nápomocen i ten veřejný Facebook, který by sem takového člověka nasměroval. Ale také tomu pomáhá kvalita srazů a jejich "viditelnost", loni kupříkladu bylo na sraze šest nových lidí, což mi jako umírání nepřijde. Nicméně povzdechnout si nad tím, že za mě někdo něco neudělal je mnohem jednodušší než přiložit ruku k dílu. Bubu rád pokud se nad tímto také zamyslíš a nebudeš to brát jen jako "útok", protože jinak tě mám v oblibě a vždy tě rád uvidím ať už na sraze nebo někde u i piva mezi čtyřma očima.
A smysl to má stále!
_________________ Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987. Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro 1997. EX: Ford Sierra XR4x4 '85, Sierra 2.0i CL '92. EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia '94, Scorpio 2.9i GL '92. EX: Audi 80 B4 1.9 TDi '92, Honda CB 500 '98, AR 155 2.5 V6 '96, AR 145 2.0 QV '96, Peugeot 309 GTi '86, Š. Rapid 130 '86.
|