právě to je to, že u starýho dieselu, pokud šlapal tak, jak šlapat má, ty saze skončí povětšinou na zemi.Je to jen nespálená nafta.Teda to, co vidíme....spalováním nafty samozřejmě vzniknou ty rakovinotvorný bestie, ale u novejch dieselů díky šílenejm tlakům při vstřikování nafty vznikají ještě horší zmrdi a díky svý velikosti se natrvalo usazují v plicích.Dá se říci, že ze starýho ropáka ještě stihneš většinu vykašlat, ale z těch novejch právě díky jejich velikosti nemáš šanci.Vznikaj i další sračky, který škodí, ale to platí už i u benzínovejch motorů s přímým vstřikem, ikdyž ne v takový míře...
novej diesel je prostě past a popravdě bych to nechtěl....
ale pokud jde o údržbu staršího ropáka, tak mě to příjde stejný jako u benzínu.Turbo mají i benzínový motory....tak pak leda vstřikovače a to čerpadlo.Ale zase záleží na typu.Investice to samozřejmě jsou, ale pokud s tím kroužíš a kroužíš, tak se tomu nevyhneš a ono se to zase vrátí....no a když se k tomu chováš jako člověk, tak bych neměl strach
já teda se svejma naftama mám za necelý dva roky nakrouženo jen něco přes 60 000km, ale zatím max. spokojenost....
Ikdyž mě teď na 1.9 čeká těsnění pod palicí, což může potkat cokoliv, ale prostě to udělat z gruntu.Teď mi dom přišla nová spojka s jednohmotou, takže se udělá komplet hlava, ale i kruhy a přetěsní se vana a pro sichr i žhaviče.Nerad bych zarval na udělaný palici nefunkční žhavič, protože zákon schválnosti je svině a u passata se dopracovat k rozvodům je dlouhá práce a plná dílna věcí
jako bych ty rozvody před čtvrt rokem nedělal
a k tomu předešlýmu servisu.Už jsem se setkal s tím, že auto je po rozvodech, což překladu znamená vyměněnej řemen.Rozbitá řemenice, starý kladky, tekoucí gufera atd. nou stres....No name na prase brzdy, veměněnej jeden díl na víceprvkový nápravě atd. atd...prostě podpis bazárníků, rádoby mechaniků nebo všelijakejch vychytralejch mechaniků.Takže za mě nejlepší je spravit si sám to, na co člověk stačí nebo se toho nebjojí anbeo to svěřit někomu, komu člověk věří a nespolíhat na to, že to je "udělaný", páč se to pak někde po cestě a nejlíp za čárou, může udělat a jen doprava domů stojí víc než oprava
nejlepší je klid na duši s absencí polovičatý práce