Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pát 23. srp 2019 7:19:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Úprava na kotúčove brzdy
PříspěvekNapsal: ned 24. bře 2019 23:54:52 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 19
takže pani pozdravujem, a potrebujem poradit.
uprava brzd na sierre zadokolke, predne brzdy 240 mm a zadne bubnove, proste klasika. Ide mi o upravu prednych aj zadnych brzd, predne strmene budú mondeo mk3 podlozky,a kotuce ford focus mk1 st 170 s priemerom 300mm. ale ako urobit upravu zadnych bubnov na kotucove brzdy a hlavne z coho a ake velke aby to nebolo prebrzdené a ci pouzit abs podtlakovu pumpu alebo klasika posilovac.
ak by sa dalo tak hodil by sa podrobnrjsi navod ktory by pochopil aj ....
Dakujem


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Úprava na kotúčove brzdy
PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2019 0:13:22 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5102
Bydliště: Hořepník
Přestavbu zadních brzd z bubnů na kotouče jsem nedělal, ale pokud se nepletu tak tam je zapotřebí vyměnit ještě nějaké díly nápravy. Náboje, ramena?
Osobně jsem měnil kotouče za ventilované ze Scorpia Mk. II kombi průměru 253 mm, tedy stejný průměr jako mají plné kotouče na Sieře, tudíž zde bylo zapotřebí pouze sehnat třmeny ze Scorpia.
V kombinaci z předními brzdami ze Scorpia Mk. II 24V tedy 278 mm a původní ABS pumpou to brzdí perfektně.
Pokud budeš dávat předek 300 mm tak bych na zadek dal ventilované 272 mm ze Scorpia Mk. II 24V.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Úprava na kotúčove brzdy
PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2019 1:00:47 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 19
A prečo potrebujem väčšie brzdy? Motor blok 205 Pinto prevratný na 93 MM, piesty Ford V6 2.9, ojnice 1,6d fiesta Mk2 čiže pôvodných 1993 CM na 2,3 l. Piesty a ojnice a ďalší motor už mám a na to pôjde turbo k04 Vácka 300 na 300 dvojite pružiny, tvrdé vahadla, nové ložiská vackovej hriadele, atď atď , buď väčšie výstreky ale ďalšie 4 prídavné a riadiaca jednotka piggy od ecumaster, čiže výkonu bude na rozdávanie len to treba ešte ubrzdiť a nejak utlmiť. Čiže čo presne dať na zadok z svorpia Mk2 ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Úprava na kotúčove brzdy
PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2019 14:27:55 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11442
Bydliště: Praha
Sierra bez ABS má namontovaný ještě omezovač brzdného účinku.
Sierra s ABS ne...
Pokud namontuješ do Sierry bez ABS, ABS brzdovou pumpu, tak by bylo vhodné dát směrem dozadu ještě i omezovač.
Omezovač nemusí být nutně Fordí a nemusí být ani v motorovém prostoru, kde bývá origo (v případě, že by jsi použil štelovatelný, je dobré ho umístit někde "po ruce".

A nebo namontovat celé ABS s ŘJ a čidly... touhle cestou bych ale já nešel (nemyslím si, že funkční ABS starší generace je při brzdění výhodou, spíše naopak...).

Zadní brzdiče je třeba sehnat nové (těžko...) nebo repasované, jinak je téměř jisté, že bude nefunkční ruční brzda (podívej se pořádně na systém zapojení lanovodů ruční brzdy do zadního brzdiče a pochopíš...).
A nebo řešit ruční brzdu jinak (další samostatný brzdič, hydraulická ruční brzda, nebo 4 pístky s odděleným zapojením obou párů pístků atd.).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Úprava na kotúčove brzdy
PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2019 23:32:30 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5102
Bydliště: Hořepník
Na druhou stranu se ten zadní třmen dá repasovat, díly na to koupit jdou není na tom nic složitého a vzhledem k tomu že se pouští do takovýchto úprav předpokládám nějakou zručnost.
Problém bude spíš ty třmeny vůbec sehnat.


Přílohy:
DSCF2542_M.gif
DSCF2542_M.gif [ 569.48 KiB | Zobrazeno 588 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Úprava na kotúčove brzdy
PříspěvekNapsal: čtv 28. bře 2019 10:28:39 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 19
Vdaka za informácie, a dočítal som sa že kľudne možem vymeniť komplet zadnú a aj prednú nápravu zo scorpia 2 2.9 l bob , ze vraj sú mohutnejšie, neviete niekto niečo?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz