Fordsierra.cz
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/

"Siri" u Tomina
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=9351
Stránka 1 z 2

Autor:  Tomin [ čtv 12. pro 2013 19:57:55 ]
Předmět příspěvku:  "Siri" u Tomina

Tak se s Váma musím podělit o radost z dárku pod stromeček :grin:
Včera jsem byl v Brně a našel jsem tam toto.
Tak jsem to naložil na plaťák a teď shíním velkou mašli a hodně papíru na zabalení.
Mladej vymyslel poněkud neoriginální, ale celkem přiléhající jméno, takže bude Siri.
Se synátorem se budem snažit ji více udržovat, než jezdit - bude to auto pro zábavu.
Zpočátku jen pro občasné svezení. Samo., teď v zimě bude odpočívat.
Na jaře chvilku pojezdíme a asi hned před létem půjde její šeptající DOHC ven.
Místo něj nějaké starší DOHC a začnou pokusy s 16v hlavou ze Scorpia.
V plánu je toho hodně, včetně vaření svodů zakončených menším šnečkem....,
ale to budu raději odkrývat postupně. Ať mě Angličák nesprdne hned v druhém příspěvku. :-$
Auto asi nikdy nevidělo sníh, brzdové trubky se ještě lesknou, servis ve Fordu, olej Castrol 5W30, ...
Jezdila s tím starší paní kolem komína.

Přílohy:
mensi2.jpg
mensi2.jpg [ 43.91 KiB | Zobrazeno 32406 krát ]

Autor:  LPG [ čtv 12. pro 2013 20:12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Tak gratulace a až se rozhodneš vyseparovat automat tak se o něj hlásím :wink:
A až se potkáme tak mi připomeň ránu pěstí za pičnění pěknýho auta :smile:

Autor:  sts [ čtv 12. pro 2013 20:26:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

8-)

Autor:  momo [ čtv 12. pro 2013 21:19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

paráda!!! 8-) takhle luxusní auto se dnes už nevidí ať dělá jen radost

Autor:  REDY [ čtv 12. pro 2013 21:25:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

gratulace. a udržujte ji v tom krásném stavu 8-)

Autor:  DrLifeguard [ čtv 12. pro 2013 21:43:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Nádherný auto! 8-) Vím, že to je to nejméně důležité, ale co vnitřek? Výbava atd.

Autor:  LPG [ čtv 12. pro 2013 22:25:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

když už si nakousl tu 16v hlavu na dohc tak pocitově nejlepší výsledek se zadařil ze 16V hlavou ze škopka, vačky z rs2000 a řízení motoru taky z rs2000
Ale ty poradíš 8-)

Autor:  Richi [ pát 13. pro 2013 0:10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

paradicka, tesim sa na fotky z prac, konecne zas nieco nove tu 8-) drzim palce

Autor:  Tomin [ pát 13. pro 2013 1:46:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Dik vsem. Zadne przneni nebude, neboj.
puvodni motor pujde do rohu a pokusy budou na jinem.
Vse co mam v planu bude made in Sierra. Max. ta hlava a pisty budou od vetsiho "bratra"
Prevodovka urcite pujde ven, o tom se tu urcite pak zminim. Dneska jsem s tim jen trochu cuknul a radi jedna basen..

Autor:  Tomin [ pát 13. pro 2013 10:56:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

DrLifeguard píše:
...... ale co vnitřek? Výbava atd.

Je to "social edition non plus ultra" :-( Nema ani servo.
Vnitrek je nedotceny, ale .... klasika placaty sedacky :-(
Ale to se da postupne dovybavit. Jedine co me fakt mrzi, ze nema sibr. V lete je vyplach horkeho vzduchu strechou neprekonatelnej.

Autor:  Tomin [ pát 13. pro 2013 11:11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

LPG píše:
...se zadařil ze 16V hlavou ze škopka, vačky z rs2000 a řízení motoru taky z rs2000

Jj, dik. Porad jeste nejsem rozhodnuty jestli nejdriv zkusim mezikrok bez turba, nebo rovnou s nim. U verze S budu hledat vacky ktere maji co nejmensi prestrih. DOHC s karbcem melo jinou saci vacku (minimalne) ... musim na to mrknout.
Ale zase neplanuji zadne extremy. A lidi co maji DOHC v turbu prej jezdi i s klasikou a i s 10.3:1 komp. v pohode.
Rizeni motoru bude bud cele moje, nebo nejaky slozenec.
Wideband lambda + Secu3 je pekny zaklad pro zapalovani
+ MAP MPX4250AP (pouziva i Megasquirt)
+ .... jeste se uvidi.
Urcite chci speed-density, chci aby to jezdilo co nejmravneji v normalnim provozu.

Chci snizit trochu kompresi. Scorpio ma 9.8:1 diky nizsim pistum.
Co si myslite o tom, ze bych je jeste trochu snizil na soustruhu. Je mi jasne ze bych nemel delat zadne ostre hrany, jen trochu prohloubit tu prosedlinu na nich a boky pekne ovalne. Kdyby to slo na 9.2:1, mel bych pak moznost/rezervu v tlaku.
Je mi jasne ze to pak bude o to linejsi dole, jeste bez tlaku.

Autor:  Tomin [ pát 13. pro 2013 11:16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Jako dostupny, maly a snad pro me ok pouzitelny (nejake vyzkumy jsem delal)
https://www.google.cz/search?q=td04hl-1 ... 74&bih=829

Uz je na ceste ;)
Obrázek
Obrázek

Autor:  LPG [ pát 13. pro 2013 11:44:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

hm, upravovat písty soustružením jsem nezkoušel nikdy. Možná by stačilo ubrat trochu matroše na hlavě a pozžít tlustší těsnění pod hlavu, ale to chce mít v ruce a dělat pokusy, ono to
nakonec nějak vždycky půjde. Kdyžtak komplet věci na přestavbu z automatu mám z auta co mělo najeto 170 tisíc, převodovka super tichá i na volnoběhu na neutrál nezarachtá....
Měl jsem to jako rezervu kdyby mi umřel mat :mrgreen:

Autor:  Tomin [ pát 13. pro 2013 11:48:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Hmmm, to udelame nejaky deal. Pisu si. Neboj, urcite ji vyndam pred pokusama, nebudu ji trapit ...
Jen pro zajimavost: kolik toho ten mat snese ? Kolik cca km vydrzi do generalky ? A na jak silne motory se davala ?

Autor:  LPG [ pát 13. pro 2013 11:53:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

No co vím a4ld končila u 2.0 sierry, pak už ve škopku byla a4lde, 4r44e atd.
No co vydrží těžko říct, já na ní mám namotáno cca 400 tisíc, ale někdo jí zkurví na pár set km,
o tom ti povypráví cowley :wink:
Je to prostě mat, chce to hlídat olej, měnit filtry, sem tam seřídit pásovku atd..

Autor:  G.Cowlley [ pát 13. pro 2013 14:02:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

a4ld záleží jak má silnou skřín, std byly tušim 450NM a do exů a silných motorizací 600NM ale jsou lidi pro který by se dala postavit až 850nm skříň, z toho tedy plyne, že automat snese výrazně větší zátěž než manuál

Autor:  G.Cowlley [ pát 13. pro 2013 14:07:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

jinak písty necpi do soustruhu, poškodíš ovalitu, raději frezuj

Autor:  hadXR [ pát 13. pro 2013 17:54:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

LPG: Pokud vím tak A4LDe byla jen ve Shkopku Cosworth ostatní včetně 2.9i 12V měly A4LD. Myšleno do 1994, klauny už měly myslím všechny A4LDE.

Autor:  LPG [ pát 13. pro 2013 18:22:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

jj, myslel jsem šašky, starý škopci byly větší sierry to ani nepopisuju :lol:

Autor:  G.Cowlley [ pát 13. pro 2013 21:17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

jé tady to zas žije ...škopek klaun měl VŽDY 4R44E

Autor:  LPG [ pát 13. pro 2013 23:19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

No vidíš to, tak si jedinej chytrej páč celá evropa včetně anglánů si myslí že klaun má A4lde
A ona A4LDE vlastně vůbec neexistuje :|
a někde se udává 4r44e tak jak to prosím je?????????????????????????????
To mi pripomíná že pro jednoho vocase jsem obcházel vrakoviště v pl a hledal 5r55e do scorpia a
nenašel :lol:

Autor:  G.Cowlley [ sob 14. pro 2013 10:50:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

no hele vocasi, právě ta anabáze byla příčinou mého hlubšího bádání a skutečně klaun jel výhradně na 4R at skřín 55E nebo44E, rozdíly jsou v nich právě jen v kroutáku, 600NM a 750NM na serii 5kvalt jezdili až v explorerech SOHC a jaguárech, LR a ještě nějakých hybridech. prča je že i u forda mi sveřepě tvrdili že převodovky co jsem od nich kupoval jsou A4LDe a přitom to byly 4R44E a 5R55W/S, upozornuji že mi to tvrdil školitel od forda, osoba"znalá"

Autor:  schwaboid [ pon 13. led 2014 12:11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Ford 4R44E/4R55E/5R44E/5R55E
The name 4R44E means 4 forward gears, rear-drive platform (or 4WD, with a different tailshaft housing), rated for 440 ft/lb torque (after torque converter multiplication) and electronic shifting. 4R55E is the same but heavier duty and rated for 550 ft·lbs.

For the 1995 model year, the A4LD was upgraded to feature full electronic controls, resulting in a new transmission family. The two major versions of this new transmission were the 4R44E and 4R55E. In Europe, the 4R44E was known simply as the A4LDE (with the E referring to the electronic enhancements to the basic A4LD design) and was briefly used in the Ford Scorpio. The transmissions are fundamentally similar in design, varying only in the durability of key components based on the type of duty they were to be used for. The 4R44E was used in lighter-duty applications, namely with 4-cylinder or 3.0 L V6 models of the Ford Ranger pickup, while the 4R55E was used in heavier-duty applications, specifically with the 4.0 L Cologne V6 used in vehicles like the said Ford Ranger or Ford Explorer. The 4R55E was short-lived however as it was replaced in all instances where it was used with the newer 5R55E during the 1997 model year. The 4R44E continued on through the end of the 1990s before being replaced by the 5R55E's relative, the 5R44E.

Applications:

1995–2001 Ford Ranger
1995–1997 Ford Aerostar
1995–1998 Ford Scorpio
1995–1996 Ford Explorer
1995–2000 Mazda B-Series


......V Evropě ,4R44E byl známý jednoduše jako A4LDE ( s E odkazující na elektronické vylepšení základního provedení A4LD ) a byl krátce používán ve Fordu Scorpio . .......

Autor:  G.Cowlley [ pon 13. led 2014 16:45:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

A4LDe není 4R44E, klasická mystifikace z fordova manuálu, to že mají stejné 3 spojkové koše z nich nedělá stejnou převodovku. Stačí se podívat na manuály přímo výrobce té převodovky a je jasno, A4LDe není 4R44 resp 55E

Autor:  schwaboid [ pon 13. led 2014 21:13:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Já ale čerpal z amerických stránek o automatech :x
http://transmissiontechnologies.com/for ... 5r55e.aspx

Autor:  Swamp [ pon 13. led 2014 22:01:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

U těch pístů mi dej vědět až se ti podaří bez poškození pístu dostat ven pístní čep :D

Autor:  LPG [ pon 13. led 2014 22:13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

No já zničil pokusama o vyndávání několik pístů, pak jsem si rozbil i svěrák a nakonec jsem to na výměnu pístů odvezl do bývalý motorárny ČSAO :x

Autor:  Swamp [ úte 14. led 2014 11:08:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

A udělali to? :DJá přemejšlel že už je radši sjedu na fréze :D

Autor:  LPG [ úte 14. led 2014 11:33:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

jo, ani to nebylo drahý, písty jsem měl svoje nový, ještě jsem nechal vyúhlovat ojnice
a zkontrolovat uložení čepu.

Autor:  Tomin [ sob 25. led 2014 23:28:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: "Siri" u Tomina

Dneska dostala 15ky z Focuse. Hned je to lepší.

Barva na nárazníky, křídlo a masku csw je objednaná, tak držte palce ať to nějak dopadne....
Nějaké rady pro přípravu plastů pod lak jsou ? Vím že se nejdřív stříká nějak "spojovací sajrajt".
Co třeba min. teplota, časy mezi vrstvama apod. ?

Příloha:
DSCN1915.png
DSCN1915.png [ 760.7 KiB | Zobrazeno 31951 krát ]

Příloha:
DSCN1917.png
DSCN1917.png [ 757.83 KiB | Zobrazeno 31951 krát ]

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/