Přidám se se svými postřehy a názory: mám Sierru 2,0DOHC 5/1990 od 2005 (konečně jsem se tehdy dočkal, to byla touha od 1992, kdy jsme je jako nové prodávali) Samozřejmě, že si o péči řekla, pokud jde o karoserii a tak jsem si postupně dal celý spodek. Naštěstí sám, ale už bych do toho ve svém věku nešel. Kromě toho zadní brzdiče kompletně rozebrány a složeny ze sady za pár šupů. Spotřební věci jako brzdy a díly přední nápravy a řízení nepočítám, to je spotřebák na všem. Řízení vyteklo před 7 lety a díky dárci z Scorpia 92 vyřešeno. Jezdí to denně a díky ekovýpalnému ještě jezdit bude, dokud to jde. K smrti v hutích ji neodsoudím, dokud to půjde. Mondeo II jsem měl jako služebák v kombíku s motorem 1,6 z Escorta a jezdilo to nic moc kolem komína na nákupy jak v benzinu, tak v LPG. Stejně. Prostě tohle auto 90 koní nijak extrovně neuveze. Když Mondeo, tak v 1,8 Zetec -E, 115 koníků je skoro jako 120 v Sieře. Dvoulitr v Mondeu II nijak víc nejede a je v dražším povinném. Mondeo II se slušnou karoserií je výjimečné, vzácné a téměř nesehnatelné , protože i ty z 2000 jsou zralé na prahy a hlavně zadní lemy, takže stejně jako Sierra. V porovnání se Sierrou jsem se cítil v Mondeu II za volantem jaksi stísněnější. Klaun je kapitola sama pro sebe, ne zbytečně ho sám výrobce po 3 letech bez náhrady zařízl. Proto také Mondeo II povyrostlo. (Šéfíčci Fordu tenkrát nahradili svá Scorpia malými Jaguáry od dceřinného výrobce, v Kölnu na parkovišti u fabriky jsem jich na podzim 1998 relativně dost potkal) Zatímco předcházející Scorpia, neboli větší Sierry s 5 dírama v kolech byly stejně jako nejblíže příbuzné Sierry v pohodě (jen ta 5.díra v kotouči stála v originálu cca 400-600,-, jen proto, že ten kotouč se stejným odlitkem a výrobními čísly na obě auta , ale 5. dírou byl na vlajkovou loď), klaun byl od začátku zlobidlo. Chodily nám do servisu tzv. TSI, neboli zprávy, co dělat, když se na autě něco projevuje, a třetina těch zpráv byla na Scorpio 95-. (o ty zbylé 2/3 se dělily Escorty, Fiesty, Modnea ,Transity a Galaxy, takže dost nepoměr.) Měl jsem to založené v šanonech a mechaniky s tím seznamoval, když na něco z toho přišlo. Naštěstí se toho moc neprodalo, ale když se zadařilo, tak to stálo za to.
_________________ nyní: Ford Sierra 2,0 DOHC Hatchback 1990 dříve:Trabant 601 1966 Wartburg 353 com 1969 Ford Cortina 1,6OHV 1972 Ford Cortina 1,3 automat 1968 Ford Taunus 1,6OHC 1979
|