Fordsierra.cz
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/

redy
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=173
Stránka 22 z 25

Autor:  Piro:cz [ stř 21. říj 2015 11:40:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Z tý směsy taky mam strach a jelikož tam budu cpát jednotku od wolfa tak chci vědět co to i dělá, osobně si kromě tlaku oleje teploty oleje a tlaku turba budu dávat toto
http://www.pistonpower.cz/budik-prospor ... -52mm-p137

Autor:  Tomin [ stř 21. říj 2015 11:53:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Pekna.

Nejlevnejsi se sensorem 4.9 jsem nasel toto
http://www.14point7.com/products/slc-free
(Mam to postavene, nejak to chodi, ale k vyfuku si jeste necuchla. :grin: )

Autor:  prochy [ stř 21. říj 2015 13:06:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

To je docela pekny, ale to je bez cidel, nebo se pletu?
To ma i vstup pro EGT senzor?

Autor:  Tomin [ stř 21. říj 2015 13:43:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Jestli myslis tu slc-free, tak tam si lambdu/cidlo muzes vybrat - mrkni na tu stranku poradne. EGT to neresi.
85$ i lambdou.

Autor:  Gemini [ stř 21. říj 2015 14:13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

moc se toho bojíte, maximálně se propálí píst :-D :-D :-D

Autor:  REDY [ stř 21. říj 2015 15:00:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Moc se toho nebojím . (málo zkušeností) :smile:

Autor:  Tomin [ stř 21. říj 2015 15:19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

No prave. Nebo od chude prijdou detonace, ulomi to ringland a mas blok na vybrus a na nakup novych pistu. :shock:
Ja vim kulovku, jen co mam nastudovane z netu, ale obecne - cim vetsi vykon/vetsi tlaky, tim vetsi
nebezpeci pri spatnem nastaveni predtihu a bohatosti.

Autor:  prochy [ stř 21. říj 2015 15:37:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Tohle by mohla byt bomba pro ladeni: http://www.14point7.com/products/idash
(je to i s dataloggerem)

Autor:  REDY [ ned 25. říj 2015 19:19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

do ladění se nepouštím neb tomu vůbec nerozumím.
ale mám jiný problém , za studena to nechce nastartovat a to tak že si to ani neškrtne jen startér točí motorem bez jakéhokoli vážehu. musím použít stříkačku s benzínem a párkrát stříknout do sání( za klapku) benzín a pak to teprve naskočí a běží už normálně . a po vypnutí to jde už i nastartovat normálně. v čem by mohl být problém?

Autor:  Black Demon [ úte 27. říj 2015 10:33:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Keby to bolo Pinto tak poviem ze regler tlaku neudrzi palivo v systeme .... myslim ze lima to bude mat riesene podobne....takze by som mrkol na podtlakovu hadici k regulatoru tlaku paliva ci je tesna a zmeral tlak paliva po prvom , predstartovom natlakovani systemu.... ( po prvom zabzučani cerpadla po otoceni kluca v zapalovani....) - akurat hodnotu aku to ma mat treba googlit....+ skusit natlakovat system pred startom 5-6 x otocenim kluca v zapalovani....druha moznost je skusit startovat s plne zmačknutym plynom...ak to zabere tak by som hladal okolo Map a Maf senzoru....

Autor:  REDY [ úte 27. říj 2015 11:41:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

tlak je v normálu. měrěno. mě čerpadlo běží stále (nevypíná se) . a s plným plynem to taky nejde. :help:

Autor:  Black Demon [ úte 27. říj 2015 12:07:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Cerpadlo bezi stale .... to je za normalnych okolnosti porucha ( los rezim)... je to tak od furt ?...alebo to mas nejako nestandardne zapojene....? Pred tym bezalo tiez stale a startovalo normalne ?

Autor:  REDY [ úte 27. říj 2015 13:37:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

ANO . JE TO NESTANDARTNĚ ZAPOJENÉ.
PŘIPADÁ MI TO JAKO KDYŽ NEPOZNÁ Ř.J. ŽE JE MOTOR STUDENÝ. A NEZAPNE SE SYTIČOVÝ OKRUH. ALE DIVNÝ JE ŽE SI TO ANI NEŠKRTNE. :roll:

Autor:  Black Demon [ čtv 29. říj 2015 14:46:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Aka je tam riadička...? Je mozna diagnostika alebo sledovanie live dat ? Ked uz konecne chyti po iniciacnej davke paliva , tak drzi zvyseny volnobeh ? Ci rovnake otacky ako za tepla ? Chodi to inak normalne ? Senzory nejake si premeriaval ? Maf/ map/ cidlo teploty pre rj/ malo by to mat aj senzor kluky....ak je cerpadlo nestandardne zapojene a dava benal furt a cidlo kluky vynechava tak tlak na liste sice je ale neotvori vstreky....moznosti je tam x preco nemusi chytat...napis co uz si oskusal , pripadne co si mal pred tym rozobrate ak to teda povodne slo a chyba neni v zapojeni...ludi co sa vyznaju je tu dost...to by v tom bol cert aby sa na to nekaaaaplo....

Autor:  REDY [ čtv 29. říj 2015 20:22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Black Demon píše:
Aka je tam riadička...? Je mozna diagnostika alebo sledovanie live dat ? Ked uz konecne chyti po iniciacnej davke paliva , tak drzi zvyseny volnobeh ? Ci rovnake otacky ako za tepla ? Chodi to inak normalne ? Senzory nejake si premeriaval ? Maf/ map/ cidlo teploty pre rj/ malo by to mat aj senzor kluky....ak je cerpadlo nestandardne zapojene a dava benal furt a cidlo kluky vynechava tak tlak na liste sice je ale neotvori vstreky....moznosti je tam x preco nemusi chytat...napis co uz si oskusal , pripadne co si mal pred tym rozobrate ak to teda povodne slo a chyba neni v zapojeni...ludi co sa vyznaju je tu dost...to by v tom bol cert aby sa na to nekaaaaplo....

RIADIČKA JE MANUÁLNÁ. DIAGNOSTIKA JE MOŽNÁ VYBLIKÁNÍM KODU. ALE NEVÍM NEZKOUŠEL JSEM.do diagnostický zásuvky vedou 3 kablíky.
po naskočení běží motor v nízkých otáčkách a je někdy potřeba trochu přidat na plynu aby nezdechnul. ale jen někdy.
čidla jsem neproměřoval bo neznám jaké mají mít hodnoty. a senzor kliky to nemá je to jako u pinta na rozdělovači. jiskry jdou.jen mi připaadá že jsou slabé. nevím z jakého důvodu by ale měli být slabé jiskry.
pred tým bolo rozobraté uplně všechno.
připadá mi to že při startování nejdou vstřiky, ale to může být jen doměnka, nemohu to ověřit (až budu mít někoho k ruce abych to mohl změřit při startování)

Autor:  Tomin [ pát 30. říj 2015 10:36:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Clovece, Redy, musis jit od zakladu. Takhle se budes jen tocit kolem motoru a koukat ze zlobi.
- najit/postahovat ta spravna schemata
- najit udaje kolik maji mit cidla v klidu
- promerit cidla (hlavne cidlo teploty motoru !)
- predpokladam ze to ma MAP, ten se da na zkousku odpojit a zkusit to bez nej.
Pred nastupem tlaku by to melo normalne jezdit, pokud je vse ostatni na motoru v cajku. (hlavne tedy TPS)
- zmerit napajeci napeti civky, kdyz mas pocit ze je to slabe. Jiskru opatrne natahni mezi svickou a fajfkou
a uvidis jakou vzdalenost skace a zda "lupe". (neprehanet, komponenty zapalka jsou pri tom hodne zatizene na pruraz)
Mas vyhodu ze si muzes zatocit s rozdelovacem bokem a donutit ho tak k zapalovani bez behu motoru.

Vstriky musi jit pri startovani vsechny 4 najednou. EEC to tak dela do naskoceni motoru.
Zas - promerit jejich napajeni. Nekde muze byt prechodak a ke vstrikum se pak dostane treba jen 8Voltu.

Autor:  momo [ pát 30. říj 2015 12:25:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

REDY píše:
připadá mi to že při startování nejdou vstřiky, ale to může být jen doměnka, nemohu to ověřit (až budu mít někoho k ruce abych to mohl změřit při startování)


o víkendu makám tak leda večer případně v týdnu ve středu bych se mohl stavit helfnout ;)

Autor:  REDY [ pát 30. říj 2015 17:03:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Díky za rady . včera jsem celej den guglil ale v celku na prd. schémata mám . kam co elektricky zapojit vím ale horší to je s podtlakovejma hadičkama , ale to jsem asi včera už vyguglil že je to správně.
hodnoty měření těch čidel to opravdu nenajdu páč v češtině to nebude a po přeložení českého názvu do angličtiny to najde cokoli jiného jen né to co hledám. TPSko si změřím ale tím jsem zkončil. napájení indučky taky změřím ale s těma střikama budu muset počkat až bude mít MOMO čas aby mi s tím pomohl. ;)

Autor:  Gemini [ pát 30. říj 2015 18:06:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

hele, ví někdo jestli by na to třeba platila WDSka ??? mohla by pomoct a je možnost

Autor:  Tomin [ pát 30. říj 2015 21:52:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

WDSku konkretne neznam, ale pokud mluvite o moznosti sledovani zivych dat, tak na 99.9% nejde.
Z rodiny EEC 4 prvni jednotky co umely ziva data, a tedy pripojeni IDSkou,
byly EEC v Zetecu (Escort MK6 nebo 7) a Scorpio 2.9 Cosworth (ne 2.9 12V). Tedy auta "mladsi generace" nez kdy se vyskytovala Lima.
Ani Escort RS2000 jeste neumel ziva data.
Vse starsi s EEC 4 slo pouze pripojit kvuli vyblikani cisel chyb. Sierra, Scorpia, atd., vse bez zivych dat.
Mam seznam vsech EEC 4 kere podporuji ziva data, saci posla PartNum, nebo CATCH code z jednoky a reknu ti to na stopro.

Autor:  Gemini [ pát 30. říj 2015 22:23:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

WDS je to samý co IDS ale pro starší auta (od roku 0 do roku 2006) alemá to osciloskop a jiný vychytávky

Autor:  Black Demon [ pon 02. lis 2015 21:42:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Tomin píše:
Clovece, Redy, musis jit od zakladu. Takhle se budes jen tocit kolem motoru a koukat ze zlobi.
- predpokladam ze to ma MAP, ten se da na zkousku odpojit a zkusit to bez nej.
Pred nastupem tlaku by to melo normalne jezdit, pokud je vse ostatni na motoru v cajku. (hlavne tedy TPS)
-Mas vyhodu ze si muzes zatocit s rozdelovacem bokem a donutit ho tak k zapalovani bez behu motoru.

Vstriky musi jit pri startovani vsechny 4 najednou. EEC to tak dela do naskoceni motoru.
Zas - promerit jejich napajeni. Nekde muze byt prechodak a ke vstrikum se pak dostane treba jen 8Voltu.


Neostava neź súhlasiť :potlesk:

Trochu som pogooglil aj ja a "hrubý" záver je nasledovny ... ked servisujeś limu, tak s výnimkou plnenia / turba, servisuješ PINTO Efi... komponenty a cely system Efi su zhodne ( dokonca z drzosťou mne vlastnou tvrdim , že ako u fordu obvykle, su zamenitelne... ) - Ma to barometricky senzor tlaku, a nema to klasicky Maf ( váhu vzduchu ) ale "prietokomer" s integrovanym čidlom teploty nasavaneho vzduchu... ( stavim sa o pivo, že ten isty čo je v Sierre, lebo barometricky senzor je ten isty :smile: a tento prietokomer vyzera vizualne identicky , rovnako ako v BMW v tej dobe...vtdy to totiž kupovali od Boshu ako system, tak ako napríklad brzdy a pneumatiky , tzn Good Year eagle 195/55 R 14 neni guma vyhradne na Sierru a inde nepasuje... )

takže si myslim že na prvý pokus tu nič viac netreba poradiť ... až ak by nepomohli zakladne servisne ukony , tak ako keď oživuješ rozobranu pintoEfinu ,potom sa treba začať nimrať v detailoch ...

ako premerať snimač barometrického tlaku najdeš tu :
http://troubleshootmyvehicle.com/ford/4 ... p-sensor-1
nenechaj sa odplašiť tym , že je z iného modelu, funguje stejne ( u merani čidiel sa pri prvých testoch jedna skor o to či vysielaju čo maju, a či je signal plynuly, bez výpadkov, a či sa namerane hodnoty s meniacimi sa podmienkami menia "spravnym smerom"... zjednoduśene povedane ked nameriaš hovnocelánič tam kde ma byt budenie z riadičky, tak niekde urobili sudruzy chybu... o tom či tam ma byt 5V alebo 4,7 V by som sa bavil v druhom kole... ) - podla toho čo viem o pinte, a čo mi potvdrzuje ďalši vyzkum, nemal by mať so štartom nič spoločne, pišem to len ako info.

celkom slušny manual na limu je tu
https://www.dropbox.com/s/ahgbzmtqydkor ... %20PDF.zip

dokumenty su v angličtine, verim ze ti s prekladom niekto ochotne pomože...ak nahodou nie, som momentalne sluzobne odcestovany a som tu malo, ale ... v piatok som nazad, napiš mi SZ a ja ti preložim čo potrebuješ....

Navod piše, že riadička upravi predzapal na 10°pred uvrať počas štartu, otvorí volnobežak naplno, a otvára všetky 4 vstreky až kym nenaskoči... (TFI modul dava "povel" na iskru). senzor teploty predlžuje dlžku vstreku pri nízkej teplote . EGR je vypnuté . TPS informuje o tom, že je hlavna škrtiaca klapka zavretá, a tym padom RJ použiva strategiu na štart studeného motoru ("bez nohy na plyne" ) bez dalšich opatreni...

tzn, v naštartovani studeného motoru by mali byt zainteresovane len tieto komponenty...
ja by som postupoval nasledovne : po neuspesnych pokusoch o štart by som vybral sviećku - ak je uchcaná palivom, tak benal to dava...potom by som poprosil niekoho aby mi auto preštratoval , a vrtel by som rozdelovačom až kym nechyti ( alebo keby sme chceli uplne hi-tech, tak zmerať stroboskopom či pri štartovani ukazuje spominanych desat stupnov pred hornou uvratou... ) a nasledne premerat čidlo teploty... zakladna strtegia fordu,( akehokolvek z eec IV/ V) je , že ked nema ziadny signal ( 0 V ) tak ma motor 130 ° a motor robi vsetko preto aby ho ochladil ( strategia vychadza z toho ze radsej chladit studeny motor ak sa jedna o vadne čidlo a stratu signalu, ako nechat uvarit motor ktory sa prehrieva, a koli vadnemu čidlu o tom RJ nevie... takze mensie "zlo" ) az po 12V ( alebo 4V podla toho aky signal dostava z RJ, ta pracuje s 12 V aj 4 V , rozne podla aplikacie ) - takze o konkretnu hodnotu nejde, ale ak nameriaš vratny signal 0V ( čidlo v háji, alebo seknuty kabel.. ) tak riadička štartuje "horuci" motor... a jasne že jej to nejde...

takže ja by som to do prvého kola videl len na tieto zučastnene komponenty
- čidlo teploty
- nespravny predzapal
- vstreky nedavaju palivo

dalsie dva komponenty ( EGR a Volnobeźny ventil ) by som zatial z drobnohladu vypustil... kedže motoru na naskocenie pomože palivo, nie vzduch...
keď by prišlo aj na ne, tak EGR jednoducho odpojit
a volnobežaku odpojit konektor pri nastartovanom motore ( sekne mu piestik v otvorenej polohe - nie max, ale je otvoreny... )

tak mnoho zdaru...

podla toho že je ten system identicky so Sierrou efi, tipol by som , žes fordím ekvipmentom by to mohlo vediet aj live data, aj ked tak ako piše Geminy, na "stary" sposob.... raz mi podobnu diagnostiku robili na Sierre, asi desat rokov dozadu, a zmeny a reakcie čidiel to vedelo ( teplota, lambda, predzapal ) - aj ked sme ju museli napichnut ako scorpio 2.0 i kedze sierra v menu nebola... to bol ale ekvipment za par sto tisíc, paradoxne v LADA servise :smile: ... či to vie aj vystup ako mondeo cez zasuvku ( hlasiac protokoly z OBDI :grin: ) to netušim...Sierru som zatial vždy len "zvonil" ( ja neblikam, zle sa mi aj piše aj sleduje blikajucu žiarovku ;-) ) - v mondeu je to uz o mnoho jednoduchsie, take udelatko stoji 25 € (ELM 327 ) a program od Hawkinga stiahnes barz kde na nete ...a funguje dobre...

Autor:  Tomin [ pon 02. lis 2015 22:32:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Sierra nikdy nemela moznost sledovat data. Jen vycteni chyb spolu s KOEO a KOER testy.
Elm se nemotej uz vubec. To je az obd2, ani obd1.5 (u fordu protokol DCL) s nim nelze.

Autor:  REDY [ úte 03. lis 2015 15:52:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

dík Black Demon. ;)

Autor:  Tomin [ úte 03. lis 2015 16:30:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Black Demon: hezky dokument o Lime.
Koukam ze Lima ma kovane pisty v serii, hmmm, tenkrat to jeste brali vazne a kaslali na priblblosti jako jsou emise v prvnich 30 sec. po startu :-) :potlesk:

Autor:  REDY [ stř 30. pro 2015 18:20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

tak po delší době je trochu pokrok .
s největší pravděpodobností sem na to kápnul proč to blbne.
Palivový systém- přicpaný filtr. kuckalo se to a v tahu to nechtělo vpodstatě jet. kopec k nám domů jsem nebyl schopen vyjet.
a to startování má asi více příčin- turbo je po repasu ale asi se to nepovedlo protože mám v hadicích oleje jak sviňa. a tím pádem i svíčky jsou od oleje . a pak slabé napětí při startování- klesá i pod 10V (ale to bude nejspíš baterkou)
takže jsem na zkoušku přidal externí nádrž a vedu to přez čerpadlo a filtr přímo na vstřikovací lištu.
a vyměnil jsem baterii za lepší.
Příloha:
P1010013.JPG
P1010013.JPG [ 136.52 KiB | Zobrazeno 2459 krát ]

startuje ale chvíly to trvá než se chytěj ty prochcaný a zamaštěný svíčky. jede a v tahu tahá (fest) i když to není uplně bez cukání ve vysokých otáčkách ale jen lehce. zřejmě je slabá dodávka paliva. tlak paliva se drží mezy 250-300 kpa. asi to bude ještě málo. čerpadlu se ale dál nechce . takže mě čeká sehnat nové čerpadlo a filtr. mám ale problém se scháněním čerpadla, před pul rokem bylo ještě v nabídce ale teď už ho nemohu sehnat.
Příloha:
p1010014.JPG
p1010014.JPG [ 203.49 KiB | Zobrazeno 2459 krát ]

Autor:  Gemini [ stř 30. pro 2015 23:16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

tam je čerpadlo vedle nádrže jako má is nebo xr ne ???


mimochodem, ta nádrž co tam máš je na kolik litrů a kolik váží ???

Autor:  REDY [ čtv 31. pro 2015 11:43:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

JO , čerpadlo je vedle nádrže, v nádrži je jen plovák.
tadle "přídavná" nádrž je asi na 20l . kdybych ji udělal tak o2- 5 cm vyšší , tak by se tam vešlo i čerpadlo.

Autor:  REDY [ pon 04. led 2016 23:29:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Příloha:
P1010024.JPG
P1010024.JPG [ 212.88 KiB | Zobrazeno 2394 krát ]
tak další díl do skládanky . myslel jsem že ho nikdy neseženu. no A JE DOMA!!! :deejay:

Autor:  REDY [ pon 04. led 2016 23:29:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: redy

Příloha:
P1010031.JPG
P1010031.JPG [ 198.33 KiB | Zobrazeno 2394 krát ]

Stránka 22 z 25 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/