Fordsierra.cz
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/

Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=12146
Stránka 2 z 3

Autor:  Eddie [ stř 18. říj 2017 13:52:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

A co ŘJ a její konektor?
Už jsem zažil auto, které taky nefungovalo, jak by mělo a stačilo dotáhnout šroub na konektoru u ŘJ a vše bylo OK.

Autor:  BiggI [ stř 18. říj 2017 15:39:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

na ŘJ se podívat možu, ale když to auto zvládlo dojet víc jak 170 km na plyn, tak by ŘJ měla byt OK, ne? :grin:

Autor:  Tomin [ stř 18. říj 2017 20:03:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Nafocení asi nemá smysl. Oměř jen že na jednom pinu cívky je poctivých cca 13Volt
a pokud bude, tak pak bez osciloskopu už nemá cenu nic řešit a rovnou cívku zkusit vyměnit.
Nemusí byt ani ze Sierry, vem "jakoukoliv" z něčeho co má samostatnou cívku a už elektronické zapalování.

Autor:  Tomin [ stř 18. říj 2017 20:25:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

BiggI píše:
... tak by ŘJ měla byt OK, ne? :grin:

Úvahy tohoto typu bych fakt nepoužíval. Teď to nechodí a tak podezírej vše co lze, jinak to taky nemusíš najít.
Špatné kostry jsou obecně mrchy na hledání a rozhodně u nich nemusí platit takováto "selská logika".

Autor:  BiggI [ stř 18. říj 2017 21:26:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

zítra proměřím a mrknu na tu ŘJ, děkuju za každou radu :)

EDIT:

Řj - dost zoxidovanych konektoru, tak jsem pročistil a prostříkal..... chvilku to pak vypadalo, že dobrý, ale zas to dnes nejde jak má :mad:

Cívku jsem proměřil - pri klicku ve 2. poloze dává 11.7 V
Pri zapnutem motoru dava 12.96V

"Posun" - už neudrží ani volnoběh :nono:

Autor:  BiggI [ ned 22. říj 2017 19:19:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Aktuálně

Zkusím popsat problém co nejdetailněji

Za studena:

Auto nastartuje třeba až napodruhé - napoprvé jen točí a nic
Po nastartování hodně kolísají otáčky a auto se klepe (500 - 1500 ot/min) pak se ustálí asi na 900 ot/min
Auto reaguje opožděně na pedál plynu - lehká prodleva tam je
Když se otáčky ustálí a já lehce šlápnu na plyn, tak auto jde do otáček jak má a má i zdravý zvuk... DULEŽITÉ - když přidám pak i plnej plyn než spadnou otáčky do volnoběhu, tak auto má zdravej zvuk a reaguje jak má
Když přidám hruběji plyn tak se auto dusí a nechce se mu do otáček, nemá zdravý zvuk
Z volnoběhu a celkově z nízkých otáček se temu nechce

Zahřáté
Lehká prodleva po přidání plynu tam je neustále, ale auto má zdravý zvuk a víceménně se chová jak má ať dělám cokoliv

Podotýkám, že "zahřáté" u mě znamená že na ukazatelu teploty jak je "NORM" tak se dostanu do půlky M a víc to nevyleze

Vážně nevím kam směřovat podezření..... řídící jednotka? :debil:

Příští týden budu mít nachystanou diagnostiku, tak si vyblikám kody a snad se k něčemu dostanu, ocenil bych ale nějakou reakci na popis mého problému - za studena vše špatně a zahřáté jakš takš.

Děkuju
:help:

Autor:  Tomin [ pon 23. říj 2017 9:57:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Tlak benzinu je kolik ?

Autor:  BiggI [ ned 29. říj 2017 17:56:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Tlak paliva (měřen na palivovem filtru, protože nemam jiné šroubení) je 3,7 - 3,8.
Včera večer auto vypadalo, že už pojede dobře..... prostě po nastartovani to drželo otačky na 1500, pak to krásně klesalo na 900. Auto se neklepalo, hladkej chod.. po přidání plynu i za studena vše OK.
Vypnul jsem, zhasnul v garáži a šel spát. Ráno auto zkusím a jede hrozně špatně.. Celý se třepe, nejde za plynem.. no prostě problém, který přetrvává. Taky když přidám plyn a otáčky klesnou do volnoběhu, tak se jakoby propadnou a má to tendenci chcipnout... Přitom diagnostika blikala vše OK.

:plac:

Ještě takovej poznatek - když jsem pak odmontoval vzduchovej filtr a celou tu soustavu až po klapku... tak vzduchovej filtr byl od benzinu a z klapky kapal benzín...Benzin šel taky z regulátoru tlaku paliva - když jsem na něm nahoře oddělal hadici a chvilku podržel prst a pak ho oddělal - vystříklo to. To asi normální nebude co?

Začínám být zoufalej takovým způsobem, že mám chuť sehnat prostě novej motor a vyměnit ho.... :debil:

Autor:  djangi [ ned 29. říj 2017 18:09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Hele a zkousel jsi to nekde piradne protahnout? Ono uz to muze byt jen nejaky rozesrany z vecnych startu a zadneho jeti treba :) poradne propalit svice a vsechno :)

Autor:  BiggI [ ned 29. říj 2017 18:14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Zkoušeli jsme to už asi 2x cca ... 14 dni zpět...při jízdě se občas chytla, jakože dobrý na chvilku a pak zas špatný do puvodniho stavu, že to cukalo a nejelo, 1x dokonce chcipla uplně, že jsme to museli odstavit na krajnici

Autor:  djangi [ ned 29. říj 2017 18:16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

14dni... To tam toho bylo jeste dost na ho*no ne? :) Jinak moje stala 14dni a taky nechtela mrcha.. po městě ok, vyjedu na rychlostku pridam a dusi se... Tak podradim, dam ji napit, pokuckala a od te doby zas lita jak vino :D

Autor:  BiggI [ ned 29. říj 2017 18:25:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Se podívej co to dělá:
https://www.youtube.com/watch?v=GOj69dGqrBw
https://www.youtube.com/watch?v=DsfdV9DXMpQev
Třepe se celý auto, zvuk to má jak traktor, opožděná reakce na plyn, nejde za plynem
Nevěřím, že by důkladné projetí nějak pomohlo.. Ono to ani není tak jednoduchý - musím vždy půjčit převozní značky, který nejsou vždy k dispozici :roll:

Autor:  hadXR [ ned 29. říj 2017 22:52:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Když si měřil tlak paliva na filtru tak to bylo měřeno natvrdo do měřáku, bez průtoku, tedy max. tlak co dokáže čerpadlo udělat, viz. foto:

Obrázek

Nevím jak u DOHC, ale u V6 má zdravé čerpadlo dát min. 5 bar, pracovní tlak na liště musí udržet 3 bar.

Z toho regulátoru ti stříká benzín z jaké hadičky? Jestli tě dobře chápu tak z podtlakové, což je samozřejmě špatně, bude v něm prasklá membrána.

Prvně bych zkusil dát jiný regulátor a sehnat si něco čím budeš moci změřit pracovní tlak na liště. po té bude asi třeba i vyměnit čerpadlo.
Shánět jiný motor je nesmysl jestli ten tvůj má komprese a nežere více provozních kapalin než benzín.

Autor:  djangi [ ned 29. říj 2017 22:55:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Pokud je ta membrána v kelu, tak to i odpovídá, že se to zalívá a dělá to bordel (dusí se to, žere to jak prokoplé)... (Je mokrá klapka atd atd.)

Autor:  Tomin [ pon 30. říj 2017 17:29:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

djangi: ad protahovani nemocneho motoru - to je teda rada. Tak mozna na jeho odsmazeni ... :oO

BiggI: jestli to tece z regulatoru podtlakem, tak je stopro spatnej/prasklej.

Autor:  djangi [ pon 30. říj 2017 17:51:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Problém je, ze často se něco tváří nemocně a ve skutečnosti to nemocné neni :) a ver, ze praxe mluvi jasně :-)

Autor:  Tomin [ pon 30. říj 2017 17:59:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Jasne. On se ten motor trepe jak drahej pes, dle majitele to az chcipe, ale vubec tomu nic neni. A pokud tomu neco "je", tak tomu pomuze plny plyn. :smile:

Autor:  djangi [ pon 30. říj 2017 18:16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Taky nepopsal kdy... Pise většinou jemne nad volnoběhem, takze otazka ie co to dělá dale... a nikdo nerikal plny plyn, ale proste to protahnout...Ale to je fuk nechme toho...

Autor:  BiggI [ pon 30. říj 2017 19:49:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

cením si vaší pomoci :)
Dneska jsem vyměnil ten regulátor tlaku paliva... Z tehototo co tam je teď danej teda nic neteklo (seshora), takže zdá se být dobrej a víte co? :D to auto jde ještě hůř. Se to nemože vyhrabat z nízkých otáček ani za nic, třepe se to ještě víc, málo výkonu a střílí to do sání.
Jinak na autě je teď namontovaný TPS, který se na diagnostice tváří, že má nízké napětí, ale pochybuju, že by to dělalo až takovej bordel...

Video po výměně regulátoru tlaku paliva:
https://www.youtube.com/watch?v=dVoqEr8V7oQ

Vyhlašuju tímto konkurz, kdo přijede výlečí moje auto, teho nemine odměna v podobě několika papírů, kde jsou vyobrazení mrtví lidé...

Z těch rad zbývá už jen změřit tlak paliva na liště, ale to jen tak nebude... nemožu vykoumat kde to změřit (nemám příslušné vybavení)

Autor:  Tomin [ úte 31. říj 2017 11:14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

BiggI píše:
9) vstřiky kontrolovaný a taky OK

Jak si je kontroloval ? Meril se prutok ?
Na omereni tlaku musis mit vybaveni.

Autor:  BiggI [ úte 31. říj 2017 12:05:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Průtok jsem neměřil, ale zapojil jsem si lištu tak, aby vstřiky stříkaly směrem nahoru....Já pak seděl v autě a otáčel klíčkem a druhej člověk kontroloval ty vstřiky - dal si proti nim kus desky a díval se jak každý stříká - takhle proběhla kontrola. Je fakt, že jsme jen koukali, jestli stříkají... K autu mám ještě druhou lištu se vstřikama, tak je můžu zkusit poměnit, to je pravda. :debil:

Autor:  Zahoslav [ stř 01. lis 2017 0:31:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Když to tak čtu.... Vyměnil bych celej motor :smile: :mad:

Autor:  Tomin [ stř 01. lis 2017 10:51:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Tu civku zkus. Muze byt treba z Favorita, pokud to napasujes na draty.

Autor:  BiggI [ sob 04. lis 2017 12:55:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

vyměnil jsem vstřiky a je to trošku lepší, ale né o moc... zvláštní je, že po nastartování jde chviličku krásně hladce a pak jakoby řídíci jednotka něco přečetla a pak jde špatně
tlak na liště jsem nakonec změřil, 3,5 - 3,6 (zkoušel jsem několik měřáků)
cívku zkusím nějakou snad zítra, ale už mi dochází nápady :|

Takhle běží teď (mi přijde, že to je furt stejně špatný, řadička se dost třepe, motor taky, je tam slyšet aj jakoby střelba do vyfuku)
https://www.youtube.com/watch?v=ZL9WZfo ... e=youtu.be

Autor:  hadXR [ sob 04. lis 2017 16:19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

A na ten plyn to běželo jak? Pokud dobře tak je mi divný, že by byl problém jinde než v dodávce paliva.

Na liště si tlak měřil jak? S průtokem, tlakoměr zapojen na "Téčko" tj. něco jako pátý vstřik, aby byl zachován průtok přes regulátor do zpátečky nebo tak že jsi z něj vytvořil jakovy ucpávku okruhu?
Pokud tou první variantou tak je těch 3,5 bar moc, pokud druhou tak málo.
Dle Haynesu by pracovní tlak na liště měl být 2,5 nebo 3,0 bar. První údaj mám z Haynesu pro Scorpio Mk. I všechny motorizace a druhý z Haynesu pro Sierru V6.
A čerpadlo by bez průtoku mělo zvládnout natlačit min. 5 bar.

Ty díly co jsi měnil, čerpadlo, regulátor, vsřiky tak máš jistotu, že jsou dobré tedy nové nebo vyzkoušené na jiném funkčním autě?

Případně ještě zkus vyměnit tu jednotku jestli jí teoreticky nemohla ta plynová nějak dokurvit.
Co tam bylo za plyn, podtlak nebo vstřik?

Autor:  BiggI [ sob 04. lis 2017 16:41:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

na plyn to běželo asi takto:
https://www.youtube.com/watch?v=SWxb8gtSSqs
to je jediné video co mám
Když jsem s autem jel na plyn - tak vše se zdálo ok, jen občas škubla, protože tam bylo vadné TPS - ukazuje to i na diagnostice

Na liště byl tlak měřen na regulátoru tlaku paliva (spodní hadice) to je vše co jsem dokázal vymyslet... ( vím, není to ideální).

Čerpadlo jsem neměnil, regulátor tlaku paliva i vstřiky jsou z druhé lišty, kterou mi dal ex-majitel k autu, žádná záruka, že to je funkční tam není.
Řídící jednotku druhou vážně nemám a druhé auto kde bych to vyzkoušel taky ne..

Plyn tam byl nejspíš podtlak..Ale přišlo mi to nějaké fakt podomácku udělané, protože byl odstavený volnoběžný motorek /dráty přestříhané a byl vypojený/ + tam byla zapojená ta tlustá hadice s těma objímkama a tam kde je připojený volnoběžný motorek byl zaslepen jeden otvor.... Na obrázkuje to tak, že v tom otvoru je zapojená hadice aby to fungovalo na benzin a plyn je defakto odstavený.
Příloha:
23224834_2102920173067156_206510941_o.jpg
23224834_2102920173067156_206510941_o.jpg [ 568.17 KiB | Zobrazeno 14062 krát ]

Autor:  Eddie [ sob 04. lis 2017 21:58:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

... jasně, takže klasický LPG "restriktor" v sání.
Taky mě zaujaly ty klapky kvůli zášlehu plynu v sání a filtru.
No, takže i na plyn to muselo jet hůř, zato i něco málo levněji...

Autor:  BiggI [ ned 05. lis 2017 19:32:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

update:
Znova jsme přeměřili tlaky ve válcích pořádným půjčeným měřákem, protože mi to nedalo:

studené
1. válec = 12,5
2. válec = 13
3. válec = 13,7
4. válec = 10,7 :!:

zahřáté
1. válec = 13,2
2. válec = 14
3. válec = 14,2
4. válec = 14

Zahřáté s troškou oleje:

1. válec = 15
2. válec = 15,7
3. válec = 17
4. válec = 17

Dle mě to je dost rozházený.... zítra jde na vyndání plynu kompletně a pak to budu nejspíš řešit novým motorem :)

Autor:  hadXR [ ned 05. lis 2017 22:17:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Ty komprese jsou cajk.
Já mám na Bílí OHC cca 8 bar za studena a ještě jezdí celkem bez problému.
Předpokládám, že si s tím asi nějak moc nenajezdil, takže jestli ten motor žere olej nebo vodu vypozorované nemáš, ale podle těch kompresí je blbost měnit celý motor s největší pravděpodobností koupíš horší.

Ten plyn co tam máš je podtlak, ten stříbrnej bazmek co máš na sání mezi tím plastovým kolenem a klapkou je směšovač a zároveň jak psal Eddie i restriktor.
Nicméně i ten podtlak ti musí odpojit při běhu benzínové vstřiky a když to montoval nějaký domácí kutil tak je otázka co tím mohl zkurvit.

Jako ideální řešení bych v tvém případě viděl vyškubat z toho vše od toho plynu, pak si dle schémat projít kabeláž kde je do toho co dobastlené odstranit a pak se domluvit s někým kdo má pojízdné funkční auto ať máš jistotu, že vše je funkční a pak zkusit prohodit ty díly palivové soustavy.

A ještě k tomu měření tlaku paliva ať se bavíme o tom samém.

Obrázek

Autor:  hadXR [ sob 02. pro 2017 22:38:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Moje první auto: Červený sedan 2.0 CLX

Takže vyřešeno?

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/