Fordsierra.cz
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/

Žahoslava SIERRA ( 1992 )
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=11257
Stránka 1 z 5

Autor:  Zahoslav [ stř 04. kvě 2016 19:43:08 ]
Předmět příspěvku:  Žahoslava SIERRA ( 1992 )

Zdarec, tak po roce přemáhání konečně přihodím vlákno o mé Sirce :banan: Přesedlal jsem na ní z Mondea TD r.v.1999
Je to 1.8 Turbo Diesel CLX 55kw, rok výroby 1992, nejeto - 86 000, po kolikáté těžko říct :mad:
První registrace 27.1.1992 - takže k vozidlu mám stylový salátový techničák z ČSSR jako asi většina znás tady :smile:
Historie vozu je taková že prvním majitelem po dovozu ze SRN byla firma Benzina, takže Sierra pravděpodobně sloužila jako firemní auto až do roku 1996 kdy jej převzal ( typické klišé ) starší pán který sní jezdil až do roku 2001 kdy byla dočasně vyřazena. Na začátku roku 2002 proběhlo zrušení vyřazení, nová STK a výměna motoru ( asi z Forda Fiesty podle kulatého víka ventilů ) a ke konci roku následné znovu vyřazení z provozu ( důvod neznám ). Auto stálo v garáži a bylo v depozitu až do roku 2014 kdy jej převzal týpek, nejspíše s vidinou, že na tom něco vydělá, při zjištění EKO výpalného 10 000,- slevil z původních 30 000 na 20 000, auto i tak bez zájmu na bazaru dále vyselo. Zkusil jsem tedy svou šanci a nabídl 15 000,- chvíli se cukal ale nakonec jsme si plácli :potlesk:

První jízdu domů jsem absolvoval bez platný STK ( poslední proběhla v roce 2002 :smile: ), a s neplatnými značkami :nervozni_nehty:
naštěstí mě žádnej četník nebo šeriff nezastavil :mrgreen:

Sierru jsem tedy převzal jako garážového stojáka, v podstatě bez koroze, jedinná vada na kastli je, odřený a lehce pomuchlaný lem u zadních dveří.
Kára ale jinak vevnitř smrděla takovým tím typickým zašlým vrakoušem, šíbr je provizorně zamazaný nějákým gumolepidlem a nefunkční, vrzalo všechno od větráku až po všechny panty nebo i sedačky. Tlumiče byly po smrti všechny, auto sedělo na zemi jak GTčko :debil: samozřejmě jsem neudělal hned rozvody, takže rozvoďák po cca měsíci prasknul :mad: ... Takže nastala doba velkých investic v rámci mých možností - Na Sirce jsem už stihl vyměnit hlavu ( šla tam z Mondea ), rozvody, svíčky, všechny tlumiče, pružiny, baterku, všechny provozní kapaliny + filtry, brzdy,alternátor a ještě pár běžných serepetiček.

Auto už jsem stihl i dvakrát ťuknout, jednou mi do cesty skočila srnka ( nárazník, maska a světlo KO ), po druhé jsem couval a rohem trefil sloup kterého jsem si prostě nevšiml - slabá chvilka :mad: ( světlo a nárazník KO, + roh pod světlem potřebuje klempíře a lakýrníka )
Nárazníky jsem oba již sehnal a stříknul černým plasti dipem ( metla vyjde draze ) , přední nárazník je bohužel starší modelový rok než tam má být.

No, abych už nenudil shrnu svou vizi co na autě chci mít :
1)Poladit nějákým způsobem motor, chci čerpadlo Bosch,intercooler, jiné Turbo - zatím nevím jaké, + vstřiky. - prostě udělat něco aby to trochu jelo, takhle se bojím předjet i kombajn :driver:
2)Překopat interiér, ta šedá socka se mi prostě nelíbí, palubku jsem již sehnal černou. Tapecy bych moc rád červené z GTčka, ale nemůžu nikde sehnat :plac: sedadla to samý, ale tam bych i přežil modrý dekor místo červeného.
3)Stírátka světlometů, ty už jsou na cestě :banan:
4) Udělat přední elektrická okna, a rád bych i šíbr, ty švihadla mi vážně serou. + sháním elektrická zrcádka stím krytem, nejlépe v barvě auta - prostě ztoho udělám Ghia povoz slint
5)Zprovoznit mlhovky, předchozí majitel si tam kabeláž nabastlil sám, a už se mi je nepodařilo zpět zapojit - musím někde sehnat origo kabel co vede k tlačítku
6) vyřešit věčné problémy s altíkem, mám tam již třetí. Tentokrát nezačne dobíjet a ukazovat otáčky hned po startu - musím sešlápnout pedál a vyhnat otáčky alespoň do 3 tisíc - pak se probere. :help: ten předchozí dobíjel když se mu chtělo, jednou jel po druhé ne.
7) doladit podvozek, zdá se mi že to auto dost plave, v zatáčkách mu vůbec nevěřím
8) litá CSW kola 15tky, od té doby co jsem je tu na fóru viděl tak jiné kola nechci. Budu do té doby jezdit na plecháčích :zed:
9)asi zatmavím zadní okna
10)strhnout nápis 1.8 CLX na víku kufru :smile:

Přílohy:
Poznámka: Ještě jedna z dneška.
DSC_0012.JPG
DSC_0012.JPG [ 427.21 KiB | Zobrazeno 20320 krát ]
Poznámka: Současná podoba auta
DSC_0037.JPG
DSC_0037.JPG [ 433.95 KiB | Zobrazeno 20320 krát ]
Poznámka: Současná podoba auta
DSC_0034.JPG
DSC_0034.JPG [ 490.2 KiB | Zobrazeno 20320 krát ]

Autor:  Zahoslav [ stř 04. kvě 2016 23:16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Ještě dvě fota pár týdnů po koupi - s původníma nárazníkama :oO :smile:

Přílohy:
11221866_1096736173673105_4972290262893798962_o.jpg
11221866_1096736173673105_4972290262893798962_o.jpg [ 297.01 KiB | Zobrazeno 20293 krát ]
10448439_1055005384512851_7629234225636628313_o.jpg
10448439_1055005384512851_7629234225636628313_o.jpg [ 320.63 KiB | Zobrazeno 20293 krát ]

Autor:  Eddie [ čtv 05. kvě 2016 9:19:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

...lakované nárazníky pro model 92 vypadají fakt dobře, jen jsou z plastu, který je jiný a křehčí, než starší typ nárazníků (auto prostě na původní fotce vypadá daleko lépe).

Nabídnu ti klasické RS 15'... nejdou sice tak exotické (ale také se už dost špatně shání...), jako Csw. 15' zato mají lepší parametry a na autě budou vypadat lépe a navíc bude na první pohled vypadat širší (7x15 ET 28 vs. 7x15 ET 41 to je na nápravě rozšíření o 26 mm jen použitím kol s lepším ET).
Navíc bych určitě uměl vybrat i sadu "rovných kol", což u Csw. kol nehrozí... (ty jsou na renovaci prakticky každé).
RS 15' jsou také jedny z mála kol, do kterých se vejdou brzdy ze Scorpia Csw., což je takový nejlevnější upgrade brzd na něco co už fakt hodně slušně funguje... :-) .

Autor:  Zahoslav [ čtv 05. kvě 2016 14:43:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Jojo, 92-93 nárazníky jsou hezčí, ale zkus sehnat nepopraskaný kousek, téměř nemožné. Takže jsem ve výsledku rád za ten druhej který je opravdu v TOP stavu.

Jinak pošli fotky těch kol do zpráv i s cenovkou. Třeba se domluvíme, ale zatím mám jako prioritu ten interiér. :-)

Autor:  Eddie [ čtv 05. kvě 2016 14:57:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

...tak mám pár sad "navíc" :-D .
Něco tedy příležitostně vyfotím.

Jinak 92 lakovaný přední nárazník (ale bez mlhovek) bych asi uměl sehnat (uvidím dneska večer).

Autor:  Zahoslav [ čtv 05. kvě 2016 15:18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Právě. Bez mlhovek. Já jsem ale mlhovkář, auto bez nich pro mě nemá hodnotu :-D

Hoď zatím alespoň jakýkoliv foto pro představu, zajímá mě jak to vypadá na autě

Autor:  momo [ čtv 05. kvě 2016 21:52:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

to je originál ten přední nárazník?? mě se víc líbí tehle právě víc než model 92
když by ses ho někdy zbavoval ;)
já sháněl starší nárazník a nic :(

Autor:  Zahoslav [ čtv 05. kvě 2016 22:01:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Jojo, to je origo ;) Byl na bílem Ghia hatchbacku rok 89... Vybrousil sem a nalakoval černým lakem, a posral jsem to - když to zaschlo výsledek bída... :mad: Tak jsem to přestřík černým plasti dipem a výsledek je parádní :banan: alespoň pro mě teda :dance: .... Nechal jsem na tom kus citu a duše :lol: ... Nejspíš si ho nechám, o jednom 92 v TOP stavu do rezervy momentálně vím, ale nechám tam tohle - mě se to celkem líbí.

EDIT : Tak pardon, origo není ( chybí pěnová výplň a gumové lízo ) - ale měl jsem za to že originál je. :zed: :plac:

Autor:  Zahoslav [ úte 10. kvě 2016 20:07:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Tak jsou doma :banan: vysněné CSW 15 :potlesk: ale teda čistit je od těch černejch sazí je pěknej opruz, asi mi upadnou prsty :mad: když jsem je přivezl, byly úplně černý :plac: :P .... Jinak ale vypadají dobře, jen mají klasicky podřené lemy od šikovného parkování. Zbývá jen vyměnit gumy 195/60 - je to hroznej balón, a půjde tam 195/55 - renovaci nechám asi na příští rok.

Přílohy:
13161823_1297736113573109_7575348676340078903_o.jpg
13161823_1297736113573109_7575348676340078903_o.jpg [ 302.74 KiB | Zobrazeno 20205 krát ]

Autor:  Zahoslav [ sob 17. zář 2016 15:47:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Takže si dovolím malý update, na autě jsem dodělal čelní vyhřívané sklo, stěrače světel, Sierra již stojí i na CSW 15tkách, dále červený GT interiér ( díky Piro ) , Zprovozněna elektrika od mlhovek a elektrická okna ( díky Momo ) , nové přední blikače, vyřešen problém s alternátorem a startérem a konečně komplet nový výfuk.... Teď mám za cíl udělat antikorozní ochranu, zkusit namontovat ABS, udělat něco s podvozkem ( celý to plave a vrže :smile: ) a vyladit kosmetiku ( pomuchlané plechy, oděrky atd ) .. Nakonec sehnat originální motor, a bude asi hotovo, budu to moct prodat a začít se sněčím srát od znovu :-D :lol:

Přílohy:
20160916_162727.jpg
20160916_162727.jpg [ 227.13 KiB | Zobrazeno 20040 krát ]

Autor:  burak [ sob 17. zář 2016 16:16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

vypada pekne ty mlhovky mas origo zluty nebo folii???

Autor:  Zahoslav [ sob 17. zář 2016 17:02:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Folie + žlutý žárovky od Autostyle, ale místo nich dám asi nightbreakery

Autor:  momo [ sob 17. zář 2016 17:25:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

pěkná jen si s ní dej práci, ono stejně ve výsledku nebudeš schopen se jí zbavit :wink:

btw abs není žádnej problém ale pokud ho chceš funkční, ne jako já že mám jen abs pumpu bez čidel tak budeš potřebovat přední jiný těhlice + čidla a jiný zadní ramena + čidla

Autor:  burak [ sob 17. zář 2016 19:55:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

nech to takhle vypada to dobre ale je to tvoje vec :-D

Autor:  hadXR [ sob 17. zář 2016 23:39:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Tak na první pohled mi přišlo, že u toho auta stojí Piro :)
ABS proč? Osobně si myslím, že ABS, minimálně v této jak bych tak řekl první generaci tohoto systému, umí udělat víc škody než užitku, tedy alespoň šoférovi který umí řídit. každopádně se pak před zimou (pokud nějaká bude) ujisti, že ti funguje ruční brzda.

Autor:  sts [ pon 19. zář 2016 9:28:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Pěknááá!

Autor:  Zahoslav [ úte 27. zář 2016 11:54:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

No, ABS tam nechci kvůli tomu že bych bez něj nemohl žít, u tohoto typu auta ho tam chci spíše z důvodu, abych mohl řikat že tam prostě je :smile: chci aby to výbavou nebyla úplná prašivka, když už jsem si tam loupl Ghia emblémy (vím stejně na zadní dveře nepatří, ale mě se to tam prostě líbí, lidé tu dělají autům větší zla :twisted: ) :-D .... Jinak s celým systémem ABS nebude problém, mám tu dárce. Spíš bude problém vtom že nejsem automechanik :smile: jediný co jsem do nedávna rozebíral byly počítače a airsoftový pušky :mad: :jazyk2:
btw. kombinace ABS a zadních bubnů je asi kravina co? :?: :zmateny:

Autor:  Eddie [ úte 27. zář 2016 12:49:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

...tak, pokud na autě vyměníš "pár dílů" ( jako třeba: těhlice, zadní ramena, čidla s kabeláží, jednotku s kabeláží, brzdovou pumpu s kabeláží, brzdové trubičky, hadičky, brzdové kotouče a brzdiče - vzadu samozřejmě vše i s poloosami), tak tam to ABS nakonec "naroubuješ".

Autor:  Eddie [ stř 19. říj 2016 9:03:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

...to bylo "plánů" a realita:
https://auto.bazos.cz/inzerat/66628726/ ... iesel-.php

Nějak tomu nerozumím...
A taky mě hlava nebere, že na červený GT interiér a Csw. kola peníze jsou, ale na prasátko za 150,- Kč a sadu paken za 500,- Kč už ne?
Tak ono umřít v červených GT sedačkách protože nezastavím a ještě se mi auto někam stočí (kvůli zmíněným závadám na podvozku, řízení a nápravách) a vyletí z cesty, je asi lepší perspektiva, než v klidu dojet do cíle v obyč sedačce s autem, který normálně brzdí a zatáčí...
No je fakt, že na té červené sedačce nebude tak vidět krev :-D .

...a taky jsem koukal, že auto oproti "pořizovačce" před rokem zvedlo svoji prodejní cenu o 100% (takhle rychle to většinou neumí ani vyhledávané unikáty) a to nejspíš na špalcích :-D (tedy bez liťáků a třeba s brzy končící STK...), inu lákavá nabídka :-D .

Sorry, to mi fakt nedalo...

Autor:  Zahoslav [ stř 19. říj 2016 10:51:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Tak vždycky to musíš zkoušet nad cenou, protože na 99,9% přijede smlouvač a o 10 táců tě ukecá :D ( já furt prodám alespoň za 20, a kupujcí bude štěstím bez sebe že dostal slevu 10 ) .... Jinak to auto neprodávám že by došla trpělivost nebo tak, ale prostě mě sere že ten Diesel hulí jak lokomotiva a nejede, vždycky lituju těch za sebou, jediný jeho plus je, že to fakt nežere. :-D když se prodá tak za ty prachy koupím XRko co jsme řešili v Pokecu, zaplatím zase eko zlodějnu a nechám ho vyvařit. Měl bych pak výbavou i vzhledem zajímavý DOHC s 88 kw a byl bych happy :idea: :wink: ... Uvidíme no, ty brzdu můžu udělat, ale na ty čepy před prodejem seru, alespoň jsem fér a na rovinu napíšu co tomu je ( navíc to zase není tak hrozný jak to zní, jezdit se stim dá ) :smile:

btw. pořizovačka byla s eko pálkou 22 tisíc. + věci co jsem už na tom udělal.

.... Jak bys to udělal ty? Nechal by sis tohle?

Autor:  Eddie [ stř 19. říj 2016 13:39:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

...vůbec bych si nekoupil TD :-D .
Ale je vidět, že chybami se člověk učí :-) .

Jinak "ukecávače" nemám z principu rád.
Sice jsem pro obchodování a tím i dohodu o ceně, ale týpky, co by řekli: "dám ti 1/2 toho co chceš a plácneme si", tak takový posílám rovnou k šípku s tím, že oba jen ztrácíme a čas a nic z toho nebude.

Autor:  Zahoslav [ stř 19. říj 2016 14:33:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Tak mě to TD ze začátku stačilo, přesedlal jsem na něj z Mondea TD když jsem měl čerstvej řidičák, ale asi jak už jsem otrkanej, a mladej tak mi prostě výkon nestačí, navíc to ani nemá žádnej potenciál - zvuk nepoladíš, pořád to bude traktor. Co jsem viděl na srazu, a u Moma tak DOHC je ideál, původně jsem se ho bál kvůli vidině hororové spotřeby ( stále Sierru mám a mít budu na dojíždění do práce, nákupy, výlety atd ) ale nakonec to údajně není tak hrozný.

Taky s tímto typem lidí nerad kšeftuji, ale často prostě jiní zájemci nejsou. :D

Autor:  hadXR [ stř 19. říj 2016 14:53:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Tak záleží kolik chceš do tý výměny auta ivestovat.
Za 30 to TD teď asi neprodáš i když kdo ví, ale i kdyby se náhodou zadařilo tak to stejně nebude zadarmo.
Pořízení jinýho auta, eko výpalný, poplatky, základní servis, + to vaření o kterym mluvíš. Respektive záleží co koupíš, ale DOHC "bez investic" to za prodej TD určitě nebude.
A pak si taky ujasnit co chceš, protože výkonu není nikdy dost a zejména v mládí ti každej výkon příjde za pár set km nedostatečnej :)
Jako "daily" je DOHC určitě dobrá volba, ale pokud už máš v tom TD nainvestováno tak je otázka jestli se nevyplatí si ho nechat a pro zábavu si koupit něco silnějšího.
Ale chyby se dělaj v každym věku, já tak uvěřil legendám a koupil TDi a teď nevim co s tím, protože výměna auta nebude zadarmo, viz výše, ale taky mě těch 90 k neuspokojuje. Jinak ten kouř mi nevadí, je to docela dobrá výuková pomůcka na udržování rozestupů :-D

Autor:  Zahoslav [ pon 24. říj 2016 11:27:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Máte pravdu, seru na to :-D lepší bude když TDčku dám generálku než kupovat další v podstatě téměř " šrot " a začínat od znovu.... Na TD je spousta novejch věcí co mě stáli nejen peníze, ale hlavně také spoustu času, a to mi už nikdo nezaplatí. Navíc TD už je mezi těma vašema DOHC stejně exotický jak nějákej Cosworth :-D

Autor:  prochy [ pon 24. říj 2016 13:41:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

:grin: No je jich v klubu min nez cosworthu... :-D

Autor:  hadXR [ pon 24. říj 2016 14:50:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

A na rozdíl od Cosworthů dokonce jezdí :-D

Autor:  Eddie [ pon 24. říj 2016 18:16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

...bavíme se o "jednotkách kusů".
Tedy u Csw.
U TD aktuálně o "jediném kusu" :-D .

Ale za mě můžu říct, že svezení v Csw. je trošku jiný zážitek než v TD.
Vlastně i v obyč. DOHC i OHC je to pořád o level víš...

Sorry :-D .

Autor:  dave [ pon 24. říj 2016 22:16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

S tim jedinnym kusem si moc never :smile:

Autor:  Danny [ úte 25. říj 2016 7:07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

A k čemu si vlastně chceš nechat ten T interiér, když ti bude v hatchbacku k ničemu, protože tam nepasujou zadní sedačky ?

Autor:  Zahoslav [ pát 28. říj 2016 15:18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Žahoslava Turbo Diesel ( 1992 )

Danny píše:
A k čemu si vlastně chceš nechat ten T interiér, když ti bude v hatchbacku k ničemu, protože tam nepasujou zadní sedačky ?


To protože jsem ho tak dlouho a usilovně sháněl, že si ho nechám i kdybych na červených sedačkách měl sedět jen v obýváku, a kochat se u toho pohledem na červený tapecy pověšených místo obrazů :jazyk: :-D ....

Ještě nevim jak to bude, možná si TD nakonec nechám protože se momentálně neprodá ani za cenu investic :smile:

DAVE : Ty se toho taky snažíš beznadějně zbavit, určitě jen otázka času kdy pude pod cenou :smile:

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/