Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 29. lis 2020 10:03:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 600 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 12. dub 2020 23:03:52 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11562
Bydliště: Praha
...a kde jsi plánoval nákup, tady?
https://zachranpivo.cz/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: pon 13. dub 2020 0:20:27 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Jo, to je přesně ono.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: pon 13. dub 2020 18:23:38 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 25. říj 2012 16:09:37
Příspěvky: 537
Bydliště: vrbovec okres znojmo
super do toho jdu taky :grin:

_________________
Burak tel:734603556 FORD SIERRA 2.0 OHC V RS PACKETU
nejlepší auto je a bude sierra vždy a všude!!!!!!!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: pát 08. kvě 2020 21:01:36 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Jarní úklid...

Příloha:
DSCF3872_M.jpg
DSCF3872_M.jpg [ 1.02 MiB | Zobrazeno 1949 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: sob 09. kvě 2020 9:46:02 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 2535
Bydliště: Třebíč
Sluší jí to

_________________
já chcu mít taky něco drsnýho v podpisu jako ostatní....

Les, kde roste bez, běhá pes bez ABS.....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: sob 09. kvě 2020 9:46:04 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 2535
Bydliště: Třebíč
Sluší jí to

_________________
já chcu mít taky něco drsnýho v podpisu jako ostatní....

Les, kde roste bez, běhá pes bez ABS.....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: pát 15. kvě 2020 19:26:22 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Po úklidu je třeba zase umazat prachem cest...

Příloha:
DSCF3872_M.jpg
DSCF3872_M.jpg [ 1.07 MiB | Zobrazeno 1882 krát ]


Příloha:
DSCF3896_M.jpg
DSCF3896_M.jpg [ 837.5 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]


Příloha:
DSCF3899_M.jpg
DSCF3899_M.jpg [ 665.54 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]


Příloha:
DSCF3894_M.jpg
DSCF3894_M.jpg [ 881.48 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]



A pak "přezout" Sierru za Kanady a vydat se za zbytky sněhu, které nakonec nebyli tak úplně zbytky, protože z pondělka na úterek připadl nový sníh...

Příloha:
DSCF3908_M.jpg
DSCF3908_M.jpg [ 809.03 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]


Příloha:
DSCF3881_M.jpg
DSCF3881_M.jpg [ 950.52 KiB | Zobrazeno 1882 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: pon 08. čer 2020 19:44:15 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Aby se tu taky přispívalo :)

Příloha:
DSCF3950_M.jpg
DSCF3950_M.jpg [ 626.47 KiB | Zobrazeno 1686 krát ]

Příloha:
DSCF3953_M.jpg
DSCF3953_M.jpg [ 722.43 KiB | Zobrazeno 1686 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: úte 09. čer 2020 19:29:06 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 25. říj 2012 16:09:37
Příspěvky: 537
Bydliště: vrbovec okres znojmo
pěkná dekorace na křídle :grin: kde to je trosky?????


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: úte 09. čer 2020 19:49:33 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Jo, pod Troskama.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: pon 15. čer 2020 4:13:53 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5008
Bydliště: HRONOV
hezky výletuješ.

_________________
peugeot 206 1.1 44kw
ford sierra DOHC combi 1992
ford sierra cupé 1984 raplika cosworth Marlboro (po rekonstrukci ,již na značkách)
ford sierra 4x4 nelze specifikovat tip karoserie( Závodní sekačka) RIP
renault 12tl (né dacia)RIP
moskvich 412 RIP
škoda 100 RIP
octavia super RIP (ale doklady jsem si nechal na památku)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: úte 16. čer 2020 21:32:54 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Vzpomínám jak se tu vždy dost lidí strachovalo, aby orienťák na sraze nebyl moc dlouhý. Tak tohle jsem jel v sobotu :)

Příloha:
DSCF3992_M.jpg
DSCF3992_M.jpg [ 788.82 KiB | Zobrazeno 1602 krát ]



Příloha:
DSCF3957.jpg
DSCF3957.jpg [ 103.6 KiB | Zobrazeno 1602 krát ]

Příloha:
DSCF3967_M.jpg
DSCF3967_M.jpg [ 1.11 MiB | Zobrazeno 1602 krát ]

Příloha:
DSCF3974_M.jpg
DSCF3974_M.jpg [ 757.18 KiB | Zobrazeno 1602 krát ]

Příloha:
DSCF3976_M.jpg
DSCF3976_M.jpg [ 981.29 KiB | Zobrazeno 1602 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: stř 17. čer 2020 11:21:04 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5008
Bydliště: HRONOV
super vejlet. ;)

_________________
peugeot 206 1.1 44kw
ford sierra DOHC combi 1992
ford sierra cupé 1984 raplika cosworth Marlboro (po rekonstrukci ,již na značkách)
ford sierra 4x4 nelze specifikovat tip karoserie( Závodní sekačka) RIP
renault 12tl (né dacia)RIP
moskvich 412 RIP
škoda 100 RIP
octavia super RIP (ale doklady jsem si nechal na památku)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 21. čer 2020 20:46:22 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Vzorná reprezentace.
Děkuji BiggImu a REDYmu, že také přijeli reprezentovat, škoda, že jste také nejeli OZ mohli jsme obsadit "bednu" :)

Příloha:
DSCF3992_M.jpg
DSCF3992_M.jpg [ 962.17 KiB | Zobrazeno 1560 krát ]

Příloha:
DSCF4002_M.jpg
DSCF4002_M.jpg [ 1.04 MiB | Zobrazeno 1560 krát ]

Příloha:
DSCF4006_M.jpg
DSCF4006_M.jpg [ 927.27 KiB | Zobrazeno 1560 krát ]

Příloha:
DSCF4008_M.jpg
DSCF4008_M.jpg [ 583 KiB | Zobrazeno 1560 krát ]

Příloha:
DSCF4011_M.jpg
DSCF4011_M.jpg [ 794.19 KiB | Zobrazeno 1560 krát ]

Příloha:
DSCF4013_M.jpg
DSCF4013_M.jpg [ 897.12 KiB | Zobrazeno 1560 krát ]

Příloha:
DSCF4016_M.jpg
DSCF4016_M.jpg [ 777.36 KiB | Zobrazeno 1560 krát ]

Příloha:
DSCF4020_M.jpg
DSCF4020_M.jpg [ 1.26 MiB | Zobrazeno 1560 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: pon 22. čer 2020 22:06:57 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 25. říj 2012 16:09:37
Příspěvky: 537
Bydliště: vrbovec okres znojmo
:potlesk: gratuluji ti

_________________
Burak tel:734603556 FORD SIERRA 2.0 OHC V RS PACKETU
nejlepší auto je a bude sierra vždy a všude!!!!!!!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2020 8:44:39 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6930
Bydliště: Trutnov
tady vidno že nejzkušenější a nejlepší posádky jsou ze Sierra klubu :smile: a vyfouknou trofeje všem ostatním Ford klubům

ve Focus garáži jsme taky převálcovali skoro všechnu konkurenci a to i přesto že na papíře bychom neměli mít moc šanci :smile:

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: stř 08. črc 2020 21:10:05 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Vzhledem k tomu, že před dvěma týdny cestou na sraz Ford-Teamu mě ta motokrosová dráha na Brno už fakt nas... tak tento víkend jsem na cestu "za Ural" zvolil raději vyhlídkovou trasu.

Příloha:
DSCF4033_M.jpg
DSCF4033_M.jpg [ 868.17 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]

Příloha:
DSCF4034_M.jpg
DSCF4034_M.jpg [ 864.84 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]

Příloha:
DSCF4035_M.jpg
DSCF4035_M.jpg [ 810.68 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]

Příloha:
DSCF4037_M.jpg
DSCF4037_M.jpg [ 913.63 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]

Příloha:
DSCF4053_M.jpg
DSCF4053_M.jpg [ 849.67 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]

Příloha:
DSCF4056_M.jpg
DSCF4056_M.jpg [ 730.28 KiB | Zobrazeno 1413 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: úte 14. črc 2020 18:31:24 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Když vidím jak ten Šváb pořád něco montuje tak sem aspoň pošlechtil ty "Aukční" třmeny a dal 260 mm kotouče.
A k tomu tyčky a čepy řízení byly ještě originál stejně jako vzadu bubny, ty sem tedy aspoň "odčervenil" tak to snad nebude mít negativní vliv na výkon.

Příloha:
DSCF4061.JPG
DSCF4061.JPG [ 646 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]

Příloha:
DSCF4062.JPG
DSCF4062.JPG [ 863.59 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]

Příloha:
DSCF4069.JPG
DSCF4069.JPG [ 823.02 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]

Příloha:
DSCF4073.JPG
DSCF4073.JPG [ 866.84 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]

Příloha:
DSCF4082.JPG
DSCF4082.JPG [ 872.3 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]

Příloha:
DSCF4085.JPG
DSCF4085.JPG [ 715.75 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]

Příloha:
DSCF4086.JPG
DSCF4086.JPG [ 855.51 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]


Samozřejmě za použití dobového wercajku.

Příloha:
DSCF4078.JPG
DSCF4078.JPG [ 642.11 KiB | Zobrazeno 1367 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: úte 14. črc 2020 20:01:38 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 25. říj 2012 16:09:37
Příspěvky: 537
Bydliště: vrbovec okres znojmo
:potlesk:

_________________
Burak tel:734603556 FORD SIERRA 2.0 OHC V RS PACKETU
nejlepší auto je a bude sierra vždy a všude!!!!!!!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: sob 18. črc 2020 16:33:51 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 16. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 558
Bydliště: Praha 8
Paráda :-D

_________________
Scorpio 94´ 2,9i 24V Cosworth Executive sedan
Scorpio 98´ 2,3i Ghia combi
ex:
2x Scorpio 93´ 2,9i Ghia sedan
1x Scorpio 93 DOHC combi
1x Scorpio 88 hatch 2,9i
3x Sierra combi: 91-2,0i CL+88-2,0i CL +87-2,0i CLX
3x Sierra 83-1,6 hatch: GL-interier 4Ti +CL +CL-ruční sytič
1x Sierra 91 DOHC sedan


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2020 19:01:40 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Tak přátelé, z letní cesty do Tater jsem si zkusil napsat takový, řekněme tomu "cestopis", tak to sem zkusím nějak nastrkat.
Nevím jestli to pobere jeden příspěvek tak to možná budu muset rozdělit.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2020 19:08:11 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Sierrou do Tater bez dálnic - Cesta tam a zase zpátky


Předmluva


Jak jsem již vzpomínal dříve, tak stav páteře České silniční sítě, a sice "dálnice" D1, je katastrofální a osm let cestování po tomto staveništi, které mělo být dle plánu staveništěm pět až šest let, mě už vážně nebaví, slušně řečeno. Služebně z Vysočiny na Prahu to ještě tak nějak jde, ale na Brno, kde od nájezdu Koberovice km 81 ke sjezdu Brno / Vídeň km 194, je ze 113 km "dálnice" 53 km v rekonstrukci, to už je silná káva.
Nehodlám si tedy od jisté doby víkendové cesty kazit tímto zážitkem a i na dovolenou do Tater jsem se vydal jinou cestou.

Cestu jsem samozřejmě v předvečer pečlivě naplánoval, včetně stravování mého i automobilu, což samozřejmě dopadlo tak, že jsem se musel od plánu i odklonit. Zejména pak časově to nesedlo zdaleka dle představ a cesta se z různých důvodů protáhla o cca 1,5 hodiny. Což mě během cesty, kdy už bylo jasné, že se do plánu nevejdu, celkem zachmuřovalo, také se tím víceméně rozpadly plány na pohodovou cestu se zastávkami na kávu a fotografování na zajímavých místech a nelíbila se mi představa, že konec cesty pojedu po tmě, což v mém věku již není příjemné.
Při zpětném zamyšlení mě ta cesta ale bavila, i když to z některých popisů není úplně patrné.


Cesta tam


Etapa 0 "Služební":

Započla v pátek 24.7.2020 zhruba v 7:30 pěší cestou do garáže pro Sierru, pěkně jako za starých časů, když se jelo Žigulíkem na chatu. Zde tedy tak docela nezačínala cesta na dovolenou, ale služební cesta do Jihlavy, kde jsem měl ještě v pátek práci.
Trasa není zaznamenána v mapě, ale vypadala následovně: Hořepník - Čížkov - Pelhřimov - silnice 602 - Jihlava. Celkem cca 50 km po kvalitních silnicích, vyjma úseku Hořepník - Čížkov, zde je silnice rozbitá.
Během cesty se nic zvláštního nestalo, jen mě před Útěchovičkami brzdil Lacina s Transitem.


Etapa 1 "Zahřívací":

Práci jsem si již týden dopředu připravil, abych toho neměl moc, tudíž jsem před třináctou hodinou vyrazil na místní Tank ONO dokoupit nějaké valuty a v cca 13:00 vyrazil na dovolenkovou cestu, zde již začíná záznam v mapě.
Ten "Mikův stopař" (Mapy.cz) mě pro tyto účely zaujal, jen jsem zjistil, že ve výškovém profilu trasy ubírá cca 60 metrů ze skutečné nadmořské výšky.
Z Jihlavy jsem tedy vyrazil na jih po silnici 38 až ke křižovatce “Kasárna", a dále pak již na východ po silnici 23, v Třebíči jsem doplnil zásoby Ginu a pokračoval do Náměště nad Oslavou, kde jsem měl naplánovaný oběd. Cesta zatím bez problémů, povrch silnic pěkný, provoz střední, ale nic, co by obtěžovalo.
V Náměšti jsem potkal první déšť a zastavil dle plánu v pizzerii Peperone, míval jsem Alfy a člověka to poznamená, na první pohled pěkná restaurace, na druhý pohled neskutečně pomalá obsluha, strávil jsem zde hodinu kvůli špagetám Carbonara, restaurace obsazená tak ze čtvrtiny a personálu tam bylo vidět celkem dost. Špagety byly dobrý, ale restaurace mě tedy nenadchla, tedy ani nedoporučuji.
Po této hodinové pauze jsem se vydal dále po silnici 23. Potkat na cestě takový pěkný autojeřáb na podvozku Tatra 138 je hezký zážitek, tedy pokud Vás od něj nedělí několik osobních a nákladních automobilů a stoupání. Jinak cesta až do Zastávky u Rosic žádné překvapení nepřinesla. Povrch vozovky stále kvalitní.


Etapa 2 "Překonej Brno a nezblázni se":

Před cestou jsem zvažoval, kterak se tomuto severnímu předměstí Vídně vyhnout, zda severně či jižně, vzhledem k dalšímu pokračování trasy vyhrála jižní varianta. Při příjezdu do Zastávky u Rosic jsem, vzhledem ke zpoždění nabranému v pizzerii, zvažoval i rychlý nenápadný průlet po D1. Letmý pohled do Google map na červenou čáru překrývající onu chloubu naší dálniční sitě od Ostrovačic ku Slavkovu mě přesvědčil, že onen průlet by možná byl nenápadný, ale určitě ne rychlý. Postupoval jsem tedy dle plánu jižní cestou.
Tedy silnice 395 přes Neslovice až k silnici 152 a po té na Modřice a Tuřany, silnice místy kvalitní, místy nekvalitní, i když i ty nekvalitní by ve Středočeském kraji byly považovány za "slušné". Občas pár pěkných zatáček, ale převážně průjezd obcemi, vynález minisukně k místním děvčatům zřejmě ještě nedorazil, tedy v obcích nebylo nic moc pro potěchu oka.
V Tuřanech jsem vzhledem k značení upozorňujícímu na práci na silnici změnil původně plánovanou cestu po silnici 417 na trasu přes Újezd u Brna, tedy silnice 380, 418 a 416.
Zde jsem vjel i do druhého deště, tedy spíše průtrže, což mě zpomalilo, neb jsem z auta moc neviděl, když jsem z toho nejhoršího vyjel, tak mě zastavil přejezd a průtrž opět dohonila, následně jsem z toho nejhoršího zase ujel.
Slavkov u Brna doprava na silnici č. 50, Brno konečně za mnou, teď už to pojede rychle. "V parjot".


Etapa 3 "Minul jste Brno a nejste v blázinci, gratulujeme, jste připraven na "Level 2":

Ono se řekne: "Jsem na silnici 1. třídy, to se poletí.", ale ta realita je trochu jinde. Najíždím na silnici č. 50, šlapu na plyn a po cca 10 km dojíždím do obce Bučovice, zde nejen že silnice 1. třídy prochází centrem města, ale ještě se uprostřed elegantně kříží s další významnější silnicí pomocí semaforu, no pár červených sem tu strávil, naštěstí mi dělali společnost kazety s písněmi Karla Gotta. Asi desátá zelená a jedeme dál, konec obce plyn na podlaze a vstříc těm bájným Buchlovským kopcům.
O dalších 10 km dále míjím obec Nesovice a pravá noha mění polohu na ten prostřední pedál, zatímco pravá ruka míří k spínači varovných světel, kolona k nedohlednu a letmý pohled do map opět ukazuje červenou čáru a v Buchlovských kopcích druhou. Otáčím tedy stroj zpět, se spuštěným levým blinkrem si prvně najíždím k pravé straně, abych se otočil a už mě ten za mnou předjíždí, aby hned zastavil, dokončím tedy obrat, jedna, plnej, omezovač, ať si trochu ulevím.
Odbočuji tedy na silnici 429 směr Koryčany, ta průtrž mě už zase dohnala a zase na přejezdu. V Koryčanech míjím odbočku na silnici asi tak osmnácté třídy, sotva viditelné na mapě a chybně mířím na Stupavu, což by mě vrhlo do druhé kolony, na konci obce jsem si to tedy uvědomil a opět otáčím stroj a vracím se na onu "stezku".
Ona zapadlá silnice Koryčany - Osvětimany překvapuje nečekaně špičkovým asfaltem, hromadou zatáček a téměř nulovým provozem. Pravda, je široká tak na jeden a půl auta, nemá krajnice a často kraj silnice navazuje na sráz do lesa, takže je to celkem na srdíčko, věřím, že Dave by zde byl jako v ráji. Já tedy jedu obezřetněji, neb je zataženo a navíc je silnice kryta korunami stromů, vidím tedy celkem ho..., ale Sierra mě podrží.
Pokud by to tu někdo chtěl navštíviti, tak doporučuji spíše v takovémto nevlídném počasí, po cestě jsem viděl i nějaké turistické cíle, tak za pěkného počasí hádám hromady pumpičkářů.
Po této technické pasáži se po silnici 422 vracím na silnici č. 50, zde se opět vydávám zpět k obci Buchlovice, kde je plánován "Pit-stop", doplnění benzínu a kofeinu na místním Euro Oilu. Během pití kávy mě opět dohání déšť a kazí mi fotografii.

Příloha:
Poznámka: Kává na Euro Oilu
DSCF4113_M.JPG
DSCF4113_M.JPG [ 722.29 KiB | Zobrazeno 352 krát ]


Etapa 4 "Za stálého předjíždění pomalu vpřed":

Konečně se otáčím vpřed na východ a po silnici č. 50 mířím na Starý Hrozenkov.
Provoz je dost silný, jakékoliv předjetí mě moc neposouvá, zadní nárazník olizuje déšť, míjím Uherské Hradiště a Uherský Brod, blíží se devatenáctá hodina. Jsem tedy šest hodin na cestě a uvědomuji si, že jsem jen lehce za polovinou trasy, přede mnou je více jak dvě stě kilometrů přes horské průsmyky a blíží se soumrak.
Přichází ona bájná trudomyslnost a nafukovací míč ani komický převlek s sebou nevezu.
Představa noční cesty, slovenskou dálniční známku zaplacenou nemám, tedy "zkratka" přes Žilinu není možná, ani představa toho, že si tam na týden táhnu z Čech ten zatracenej mrak, mě moc nerozveseluje. Alespoň ten asfalt je stále kvalitní.
Provoz zeslabuje a já konečně opouštím tu protivnou nížinu a začínám stoupat do Bílých Karpat, které silnice protíná Drietomskou dolinou, nálada se začíná zlepšovat, když míjím opuštěný hraniční přechod a přede mnou se objevuje cedule: "Slovenská republika".


Etapa 5 "Svítá na lepší časy, přesto, že se smráká":

Dolina kolem silnice č. 9 se částečně halí do mlhy, je kvalitní a nabízí pěkná panoramata Bílých Karpat, provoz už není tak silný a postupně klesám k nížinám kolem Váhu.
Přibližuji se k obchvatu Trenčína a vítá mě semafor kyvadlového provozu, naštěstí padá rychle zelená. A zde mě překvapuje vymoženost moderní silniční sítě, která už v Čechách pravděpodobně upadla v zapomnění: "Panelka", nemyslím Jawu. Úsek tohoto skvostu je jen nějakých 10 km dlouhý, ale druh zábavy jím produkovaný bych již zažít nechtěl. Pamatuji, že další podobný se nachází v úseku Martin - Turčianske Teplice, ten mám projetý na motocyklu a také ho nemohu doporučit.
Nicméně dále má silnice č. 9 povrch opět pěkný, je široká a přehledná, provoz je celkem malý, tak se mi daří nahnat nějaké minuty a co by dup přijíždím do Prievidze. Pokračuji rovně a po silnici 64 projíždím městem, následuje krátký nudný úsek táhnoucích se obcí.
V obci Nitrianske Pravno se loučím se silnicí první třídy a nadobro také s nížinami, pod 400 m n.m. se nějakou dobu nepodívám.


Etapa 6 "Přes horská sedla":

Pokračuji tedy přímo na silnici 519 a začínám stoupat do pohoří Žiar, jedná se o jižní cíp Malé Fatry s nejvyšším vrcholem Chlieviská 1024 m n.m., šeří se a vjíždím do lesů.
Dojíždím nějakou Audinu, která jede tak nějak slušně tak mám radost, že jsem získal beranidlo na srnky. Beranidlo odbočuje kamsi - jelen! Ještě, že jsem nepodcenil přípravu a před dvěma týdny namontoval 260 mm kotouče, osvědčily se. Jelen je tedy frajer a ani jekot pneumatik ho nepřiměje přidat do kroku.
Pohoří Žiar překračuji přes Vyšehradské sedlo 584 m n.m., mírně klesám, odbočuji na nevýznamnou silničku a přijíždím do Turčiaských Teplic. Zde se napojuji na silnici č. 65 a kousek mířím na jih, míjím ČS Slovnaft, kde jsem před čtyřmi lety prvně tankoval motocykl v zahraničí a odbočuji na silnici č. 14.
Opět začínám nabírat výšku, po pravici se mi tyčí Kremnické vrchy s nejvyšším vrcholem Flochová 1317 m n.m. a po levici Velká Fatra čnící až do výšky 1595 m n.m. vrcholem Ostredok. Mezi pohořími se chystám proklouznout přes sedlo Malý Šturec. Brzdí mě nějaký Francouz, ale ne tolik, aby to vzhledem k šeru kazilo náladu, která již vzhledem k blížícímu se cíli a panoramatům zdejších hor značně stoupla i bez nafukovacího míče.
Zastavuji v onom sedle ve výšce 890 m n.m., nezbytná zastávka s pískem. Je půl deváté, někde čtvrt kilometrů pod mýma nohama se nachází nejdelší železniční tunel na Slovensku a oznamuji Duškovi, že nemá smysl na mě čekat na nádraží v Liptovském Mikuláši, po tom až ve čtvrt na devět vystoupil z vlaku. Pořizuji nezbytnou fotografii, alespoň nějakou, a chystám se usednout za volant, mým směrem projíždí náklaďák, nemá tedy smysl ho pronásledovat tak ještě vytahuji Kofilu. Po té tedy znovu usedám za volant a vzhůru dolů k Banské Bystrici, cesta je samá zákruta, ale celkem přehledná s pěkným povrchem, za pěkného počasí to tu bylo plné motorkářů, nyní je silnice jen moje. Sjíždím do doliny a padá definitivně tma, navíc mě zase dohnal ten déšť nebo si mě nadběhl a počkal si, neb přichází k přídi, odbočuji tedy doleva na silnici 59, řadím se za tirák a začínám stoupat.
Vzhledem ke tmě a dešti jsou nakonec koncová světla tiráku docela příjemným společníkem, navíc se jedná asi o tirák závodní, neb ve stoupání společnými silami předjíždíme další tirák a i ve stoupání i v zatáčkách stále drží devadesát.
Po pravici se mi již tyčí Nízké Tatry a společně s tirákem přejíždíme sedlo Donovaly a dosahujeme nadmořské výšky 985 m n.m.
Za stálého deště klesáme až do Ružomberoku, kde se naše cesty rozdělí.
Povrch silnic byl i na tomto úseku kvalitní.

Příloha:
Poznámka: Sedlo Malý Šturec 890 m .n.m.
DSCF4115_M.JPG
DSCF4115_M.JPG [ 876.37 KiB | Zobrazeno 352 krát ]



Etapa 7 "Cíl na dohled":

V Ružomberoku se loučím s tirákem a mířím na východ po silnici č. 18, u Liptovského Michala přestává pršet a začíná dálnice, sjíždím tedy, a osamocen pokračuji po silnici č.18, klikatící se podhůřím Nízkých Tater, někde v temnotě po levici leží Liptovská Mara. Pokračuji tedy obezřetně černou tmou nepotkajíc ani nohu, ani kolo, a konečně zřím ceduli Liptovský Mikuláš.
Proklouznu nočním městem, přibližně v 22 hodin parkuji a po devíti hodinách a 460 kilometrech pro tento den naposledy vypínám motor.
Objektivně mohu říci, že i po takovéto cestě, asi nejdelší, co jsem kdy se Sierrou absolvoval, vystupuji z tohoto 33 let starého automobilu bez posilovače řízení a jakýchkoliv asistentů, vybaveného jen sedačkami Recaro, celkem odpočatý a bez jakéhokoliv náznaku bolesti zad či jiných nepříjemných pocitů spojených s dlouhou cestou, jediné co bych vytkl jsou světlomety, ty sou tam opravdu jen na to, aby to auto nevypadalo zepředu divně.
Zdálo by se, že je to konec a že jsem v cíli, ale jen částečně, Liptovský Mikuláš je jen dnešní cíl, doopravdy v cíli nejsem...


Etapa, neetapa 8 "Noční Mikuláš":

... vyberajú z batožinového priestoru tlumok TL60 a volám Duškovi, nechť mi otvírá.
Ten už je nervní, neb má žízeň, byť svou cestu vlakem propil a hned ve dveřích straší, že na Slovensku bary musí zavírat v 23 hodin vzhledem, však víte proč. Házím se do gala a vyrážíme do víru velkoměsta. První bar opouštíme v půl jedné a cestou zpět navštěvujeme ještě druhý. S těmi poplašnými zprávami se nějak roztrhl pytel.
Po třech drincích a třech panácích tedy spokojeně usínám, po víc jak půl roce v paneláku.


Etapa 9 "Přes poslední kopec":

Není zaznamenáno v mapě, cca 60 km.
Probouzím se a vidím, že původní plány na sobotní výstup na Kriváň mi kazí počasí, po konzultaci s odborníkem na meteorologii tedy výstup odkládám a po doplnění zásob kořalky startuji Sierru, Duško vedle startuje Scorpio. Vyrážíme tedy na finální etapu.
Cíl je sice za kopcem, ale po silnici to nějaký ten kilometr je.
Podél Váhu míříme po silnici 18 na východ a za Liptovským Hrádkem odbočujeme na silnici 72 a začínáme opět nabírat výšku. Podél cesty jsou stále k obdivu panoramata Nízkých Tater, zastavuji tedy na focení a Scorpio mizí v dáli, místa k zastavení na pěknou fotku tedy moc nejsou, tak ani fotky nejsou nic moc.

Příloha:
Poznámka: Nad sedlem Čertovica 1240 m n.m.
DSCF4118_M.JPG
DSCF4118_M.JPG [ 772.8 KiB | Zobrazeno 352 krát ]


Dosahuji nejvyššího bodu celé cesty, sedla Čertovica, a vyjíždím na parkoviště pořídit fotografii v nadmořské výšce 1240 metrů, nejvýše, kde jsem byl se Sierrou.
Pak už jen zase klesnout po silnici průměrné kvality, v Bystré odbočit doprava, po silnici 584 se přiblížit k jižnímu svahu hory Chopok a u hotelu Partyzán se vydat po úzké silničce ku Krpáčovu a proplést se blátem k chatě.
A zde je cíl, na úbočí Nízkých Tater 750 metrů nad mořem.

Příloha:
Poznámka: Krpáčovo 750 m n.m.
DSCF4130_M.JPG
DSCF4130_M.JPG [ 1.18 MiB | Zobrazeno 352 krát ]


Cesta tam byla dlouhá zhruba 570 km a 10 a půl hodiny včetně zastávek, 0 a 9 etapy.

Příloha:
Poznámka: Záznam neobsahuje etapu 0 a 9
Cesta tam Stopař_M.jpg
Cesta tam Stopař_M.jpg [ 724.21 KiB | Zobrazeno 352 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2020 19:17:27 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Cesta zpátky? Ještě ne, ale nějaké ty cesty "kolem komína"


Věřím, že jste nečekali, že by Sierra celý týden zahálela před chatou, a to je dobře.
Za ten týden proběhlo i několik výletů po Slovensku. A to ne jen Sierrou, ani Scorpio nezahálelo, ale to už je jiný příběh, který si může napsat majitel.


Výlet 1 "Cesta za Kriváňom":

Příloha:
Poznámka: Klesání ze sedla Čertovica a výhled na Vysoké Tatry
DSCF4175_M.JPG
DSCF4175_M.JPG [ 950.79 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


V úterý vstávám, je pěkné počasí, byť tedy nemám žádný důkaz, že bude stejně pěkné i ve Vysokých Tatrách, tak tomu věřím a vydávám se zdolat horu.
O cestě toho již příliš zajímavého nenapíši, v podstatě se vydávám proti směru sobotní deváté etapy přes sedlo Čertovica do údolí Váhu. Silnice až k sedlu je průměrné kvality, po přejezdu sedla do Žilinského kraje je již povrch "jak kde". Odbočuji tedy doprava na silnici č. 18 směr Poprad, ta je opět v pořádku. Navíc za Obcí Hybe je nájezd na dálnici a od tohoto místa je na silnici minimální provoz. Silnice je široká a přehledná a nabízí kombinaci rovinek i rychlých zatáček. Přijíždím do Tatranské Štrby a odbočuji ke Štrbskému plesu. Vzhledem k náporu turistů se k němu od silnice 537 táhne "štrůdl" na parkoviště, tak v 1279 m n.m., nový výškový rekord pro mou Sierru, otáčím stroj a parkuji o něco níž na plácku u cesty ve výšce zhruba 1250 m n.m.
Obouvám kanady, beru tlumok a vydávám se na Kriváň 2494 m n.m., ale to je také jiný příběh.
Cestu zpět volím po silnici 537 po úpatí Vysokých Tater až do Liptovského Hrádku a dále po již známé cestě přes Čertovicu k chatě.

Najeto zhruba 155 km.

Příloha:
Poznámka: Panorama Vysokých Tater ze silnice č. 18
DSCF4180_M.JPG
DSCF4180_M.JPG [ 970.19 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


Příloha:
Výlet 1 Cesta za Kriváňom_M.jpg
Výlet 1 Cesta za Kriváňom_M.jpg [ 644.09 KiB | Zobrazeno 351 krát ]



Výlet 2 "Slovenské rudohorie":

Ve středu odpoledne startuji Sierru a vydávám se na vyjížďku po okolí, v plánu mám jet na jih podél lesní úzkokolejné železnice do Čierného Balogu, k přehradě Hriňová, a pak se uvidí.
Sjíždím tedy přes Dolní Lehotu do Podbrezové a zde odbočuji podél trati. Dělám si malou odbočku do Veporských vrchů k obci Osrblie a zpět k trati. Pokračuji po úzké silničce podél Čierného Hrona až k osadě Svatý Ján. Zde se nachází starý železniční most a zjišťuji, že dál cesta nevede, tedy vede, ale jen pro pumpičkáře. Otáčím se tedy zpět k Podbrezové, objíždím Brezno a po silnici 529 jedu na Čierný Balog, kde se k silnici opět přidává úzkokolejná železnice. Jsou tu i takové zajímavosti jako výhybka z trati k někomu do zahrady, kde stojí odstavený železniční vůz.
Pokračuji tedy dále po silnici 529 a rychlými serpentinami stoupám k sedlu Tlstý Javor ve výšce 1015 m n.m. Silnice částečně tvoří východní hranici CHKO Pol'ana a dostávám se na jakousi "náhorní plošinu”, i když je pravda, že moc ploché to není, ale lepší název mě nenapadá. Celá tato oblast mi charakterem připomíná Českomoravskou vrchovinu, jen se tu pohybujete ve výškách okolo 1000 m n.m.

Příloha:
Poznámka: Veporské vrchy u obce Drábsko 1000 m.n.m.
DSCF4190_M.JPG
DSCF4190_M.JPG [ 807.04 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


Za obcí Drábsko pořizuji fotodokumentaci a začínám klesat opět rychlými serpentinami, stále s kvalitním asfaltem, k vodní nádrži. Té si nakonec moc neužiju, neb se nachází v ochranném pásmu vodního zdroje. Přijíždím tedy na začátek obce Hriňová, zastavuji a hledám v mapě další cestu. Nacházím silnici přes les kousek zpět, vracím se tedy a odbočuji na ni, jedná se o velmi úzkou asfaltku a jak po pár kilometrech zjišťuji, tak k silnici 526 se po ní nedostanu, neb se uprostřed lesa mění opět v cyklostezku. Nicméně objevuji uprostřed lesů v nadmořské výšce 900 m n.m. vesničku Biele Vody, kde se jen pasou krávy a jinak se tu asi zastavil čas, takže ta odbočka stála za to, i když se musím vrátit do Hriňové, kde odbočuji na silnici 526.

Příloha:
Poznámka: Biele Vody 900 m n.m.
DSCF4196_M.JPG
DSCF4196_M.JPG [ 951.88 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


Silnice je místy horší kvality a opět stoupá, aby zase klesala k městu Kokava nad Rimavicou a dále stoupala na nízké sedlo Chorepa 531 m n.m. s vyhlídkou na v.n. Klenovec. Dále pokračuji do města Hnúšťa a zde se dávám na sever po silnici 72.
Opět se jedná o zajímavou silnici se zajímavými výhledy, táhnoucí se dolinou řeky Rimava až k městu Tisovec. Zde se silnice 72 stáčí k severozápadu a tvoří hranici n.p. Muránská planina, čímž opět poskytuje pěkné výhledy a opět stoupá. Několikrát křižuje železniční trať, která silnici překonává po ocelových mostech připomínající mosty z hor v Severní Americe a dosahuje sedla Zbojská 725 m n.m. Od sedla začíná silnice klesat a kopíruje ji ozubnicová železnice. Po dosažení obce Pohronská Polhora následuje poměrně nudný úsek přes zdlouhavé obce až k Breznu, nicméně cestu zpříjemňuje výhled na panoramata Nízkých Tater po pravici.
V Brezně jsem ještě chtěl pořídit fotografii u zajímavého kostela, nicméně nenacházím vhodné místo k focení a navíc téměř vjíždím do gheta, rychle tedy obracím stroj a po "Route 66" se vracím do Lopeja, odbočuji na Dolnou Lehotu a stoupám ku Krpáčovu, tedy do cíle na chatě.

Výlet měl zhruba 220 km.

Příloha:
Poznámka: Vyhlídka na v. n. Klenovec
DSCF4198_M.JPG
DSCF4198_M.JPG [ 872 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


Příloha:
Výlet 2 Slovenské rudohorie_M.jpg
Výlet 2 Slovenské rudohorie_M.jpg [ 651.59 KiB | Zobrazeno 351 krát ]



Výlet 3 "Opět do Vysokých":

V pátek mám v plánu další turistiku ve vysokých Tatrách, kam je třeba opět dojet.
Cestu nemá smysl příliš rozepisovat, neb je téměř totožná s prvním výletem. Tedy opět sedlo Čertovica a po silnici 18 na Poprad. Jen v Tatranské Štrbě neodbočuji, ale pokračuji dál na východ a odbočuji až na Mengusovce a odtud stoupám na Vyšné Hágy, kde odbočuji doprava a po Cestě Slobody jedu do Starého Smokovca, kde parkuji, nazouvám kanady a vydávám se na výstup k Teryho chatě 2015 m n.m., ale to je opět "nemotoristický" příběh.

Příloha:
Poznámka: Pohled na Vysoké Tatry, Končistá 2537 m n.m.
DSCF4293_M.JPG
DSCF4293_M.JPG [ 544.56 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


Po návratu k Sieře se vydávám na klesání k Popradu po silnici 534, na předměstí Popradu odbočuji na západ a opět se po silnici 18, se zastávkou ve městě Svit pro doplnění kořalky, vydávám na cestu zpět. Při průjezdu Tatranskou Štrbou, kde silnici stoupá v přesně takovém úhlu, aby mířila přímo do západu slunce se pohybuji rychlostí tak možná 20 km/h, jinak se po cestě nic zvláštního nestalo. Naposledy se zastavuji s pohledem na Kriváň, překonávám sedlo Čertovica a vracím se k chatě.

Najeto přibližně 180 km.

Příloha:
Poznámka: Vysoké Tatry, Kriváň 2494 m n.m.
DSCF4303_M.JPG
DSCF4303_M.JPG [ 731.76 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


Příloha:
Výlet 3 Opět do Vysokých_M.jpg
Výlet 3 Opět do Vysokých_M.jpg [ 642.25 KiB | Zobrazeno 351 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2020 19:20:09 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Cesta zpátky


Je neděle 2. srpna 2020 krátce před obědem. Duško mi nalévá poslední "půlku" a já beru do ruky autoatlas a začínám plánovat, samozřejmě opět pečlivě, zpáteční trasu.
Nakonec po pečlivém výběru volím trasu přes Bánskou Bystricu, Žarmovicu, Piešťany, Holíč a přes čáru do Hodonína, dále co nejdál od Brna, tedy na Mikulov, Znojmo, Telč a Pelhřimov.
Inu naplánované je to pěkně a hlavně pečlivě! Je po obědě a plánovaný čas odjezdu 13:00 je již minulostí...


Etapa 1 "Dolinou Hrona":

... je 14:00, otáčím klíčkem a motor bez zaváhání naskakuje, loučím se s místními a vydávám se na zpáteční pouť.
Sjíždím tedy po místní silničce, kterou během týdne stihli cestáři vyfrézovat a vysypat drtí, do Lopeja, a otáčím "kormidlo" na západ po silnici 66. Pořizuji ještě poslední fotografii s panoramaty Nízkých Tater a po víceméně kvalitním asfaltu v poměrně hustém provozu mířím k Bánské Bystrici.

Příloha:
Poznámka: Panorama Nízkých Tater
DSCF4315_M.JPG
DSCF4315_M.JPG [ 790.46 KiB | Zobrazeno 351 krát ]


Zde se také vracím do nížin pod 400 m n.m. Bystici projíždím po "magistrále" R1 a na konci města vinou nejasného dopravního značení pokračuji do zpoplatněného úseku, za těch 2000 metrů, co hlásila předvěst jeho začátek, nebyl sjezd, ale jen nájezd. Placený úsek tedy opouštím na dalším sjezdu "150" a u Sliače odbočuji na silnici č. 69 a pokračuji ku Zvolenu, kde přechází opět v silnici č. 66, projíždím předměstím, které je pokud chcete jet na Žiar nad Hronom jinak než po dálnici skutečně mizerně značené. Nicméně nacházím cestu podél Hrona, která přechází spíše v cestičku, která mizí úplně, a k překonání řeky Hron je třeba použít opět dálnici R1 v úseku cca 500 metrů. Následně po pravém břehu pokračuji k Žiaru nad Hronom, kde se napojoui na silnici č. 65 a po té pokračuji do Žarnovice, kde odbočuji doprava na silnici 512 a opouštím dolinu Hrona.


Etapa 2 "Mezi pohořími":

Silnice 512 stoupá od Hrona a klikatí se jako had velmi pěknou krajinou, i povrch silnice je vzorný a jízda tu je potěšením. Silnice tvoří přibližnou hranici mezi pohořími Tribeč s nejvyšším vrcholem Velký Tribeč 829 m n.m., a pohořím Vtáčník se stejnojmenným nejvyšším vrcholem 1346 m n.m., nacházejícími se v CHKO Ponitrie.
V druhé polovině cesty silnice klesá k nížinám v okolí řeky Nitra, kde přijíždím k městu Partizánske a zastavuji pro doplnění paliva. Zde také končí pěkné počasí a vjíždím pod zataženou ocelovou oblohu a do slušného dusna.


Etapa 3 "Nuda v nížině":

S plnou nádrží opouštím čerpací stanici a vydávám se po silnici 64 na Topolčany. Projíždím Partyzánske a pokračuji. Po předchozí pěkné horské silničce jsem se nyní dostal, jak jsem později zjistil, na totálně nudný úsek cesty. Téměř ihned po Partyzánskem vjiždím do další obce a další a další. Nejen že jedu totální rovinou, ale teméř kontinuálně obcí až do Topolčan, kterými projíždím, a dále pokračuji po silnici 499, nicméně na předchozím "profilu" trasy se nic nemění až k obci Radošina. Za ní je krátký, cca 10km, pěkný úsek překonávající jižní cíp pohoří Považský Inovec přes sedlo Havran v nadmořské výšce 390 m. Silnice tu má super asfalt, ale z nepochopitelného důvodu je lemována alejí dopravních značek omezujících střídavě rychlost na 70 a 50 km/h. Po překonání sedla klesá silnice k nejdelší Slovenské řece Váh a nejnižšímu místu cesty, Krajinskému mostu 160 m n.m., a vstupuje do Piešťan.
V Piešťonoch jsem měl naplánovánu zastávku v Bille, abych ješte do Čech koupil pár lahví Tatra Balsam špeciál 52 a zde byla nejbližší mé trasy. Nepříjemným překvapením bylo, že ona Billa se nacházela v útobách místního "lidojemu", nicméně bylo již dost hodin a nechtělo si mi hledat další, tak jsem se odvážně vydal do břicha bestie. Výsledek byl ten, že jsem došel k regálu s vyprodaným Balsamem a musel se spokojit s Demenovkou. Při odjezdu mě naopak překvapilo pouze 10 minut parkování zdarma, což jsem o 2 nestihl, parkovací automat navíce fungoval jen na hotovost, jejíž zbytky jsem nechal Duškovi. Nakonec jsem ale našel pracovníka ostrahy, který když pochopil, že hotovost nemám a vybírat si jí fakt nechci, tak mi vzal lístek a otevřel závoru, za což pánovi děkuji.
Prchl jsem tedy z bestie a vydal se na další cestu, která vedla přes celé město a dále po silnici 499, samozřejmě stále jednou obcí za druhou až do Vrbové.
Zpětně mohu říci, že naplánovat cestu tudy byla chyba, silnice jako taková je sice kvalitní, ale z 80% se táhne obcemi, takže těcho cca 70 km jsem jel zhruba 2 hodiny.


Etapa 4 "K hranicím":

Od Vrbové konečně opět poznávám, jak vypadá cesta mimo obec a také pěkné výhledy na krajinu Malých Karpat, jejichž severní cíp po silnici 499 překonávám a přijíždím do Brezové pod Bradlom. Dále se stáčím na sever a pokračuji do Myjavy. Zde vzhledem k blížící se devatenácté hodině a vidině poměrně brzké tmy přehodnocuji další cestovní plány a zavrhuji cestu Hodonín - Znojmo. Nově se uchyluji k nápadu využití "dálnice" D1 v úseku Slavkov u Brna - Rosice, dle map to vypadá průjezdně, tak nastavuji směr na sever k hraničnímu přechodu Vrbovce. Stoupám tedy do Bílých Karpat a okolo devatenácté hodiny pokojně překračuji státní hranici naší vlasti.


Etapa 5 "Slováckem k D1":

Na hranicích začíná silnice č. 71, po které pokračuji na sever k slinici č. 54, na níž odbočuji a projíždím Veselí nad Moravou. Zde předjíždím dědu na bicyklu s kosou přes rameno a pytlem slámy za zády, to už se dnes taky moc často nevidí. K povrchu silnice 54 také nemám výhrady a v hustějším provozu pokračuji přes Kyjov, kde začíná pršet ,do Slavkova u Brna, zde se mírně zamotám, pročež na D1 najíždím u Rousínova na nájezdu 216.


Etapa 6 "Šedivé peklo":

Vydávám se tedy po D1 za stále zesilujícího deště směr Brno. Cesta až za Brno probíhá bez problému, nicméně vzhledem k zesilujícímu dešti a pokročilé hodině přichází tma, pročež opět přehodnocuji plány a zavrhuji opuštění dálnice u Rosic. Po tmě a v dešti už by to opravdu příjemná cesta nebyla. Vydávám se tedy do oněch 53 rozestavěných kilometrů. Tyto úseky se víceméně proplazím v prvém pruhu rychlostí tak 60 - 70 km/h za tiráky, neb ve tmě, dešti a za oslnění protijedoucími, ty šedivé dělící panely oproti šedivé silnici nejsou moc vidět.
Nicméně plížením plazením vpřed dosahuji před dvaadvacátou hodinou sjezdu 81 Koberovice, opouštím dálnici a po místních silničkách dosahuji zhruba ve dvacetdva hodin cíle v Hořepníku.
Vykládám zavazadla a Sierru odvážím k zaslouženému odpočinku do garáže. Já končím výpravu tak, jak jsem jí začal, a sice pěší cestou z garáže.

Cesta zpět čítala zhruba 470 km a včetně zastávek vyžadovala přibližně 8 hodin.

Příloha:
Cesta zpět Stopař_M.jpg
Cesta zpět Stopař_M.jpg [ 703.61 KiB | Zobrazeno 351 krát ]



Závěrem


Prvně si neodpustím vyzdvihnout kvality vozu Ford Sierra. I když reálně vyzdvihuji spíše kvality západoněmeckých vozů osmdesátých let obecně.
Za deset dní jsem s tímto vozem urazil zhruba 1600 km a strávil v něm zhruba 27 hodin. Nejvíce samozřejmě na jeden zátah při cestě tam a zpátky. A byť se v tomto případě jedná o automobil bez jakékoliv výbavy zasahující do řízení vozu, není zde přítomen ani posilovač řízení, natož pak nějaké ABS, co se týká komfortu ,tak zde samozřejmě není ani klimatizace, tak musím říci, že jsem ani jeden z těchto prvků nepostrádal, byť současné mínění nejen mladých často káže, že se bez těchto prvků "nedá jezdit".
Dá! A to naprosto komfortně, pokud má vůz od výrobce dobře zkonstruovaný podvozek, má dostatek vnitřního prostoru a je vybaven kvalitními sedadly. Jako bonus je neocenitelným prvkem výbavy šíbr, který dokáže interiér spolehlivě ochladit a při jízdě mimo dálnice neprodukuje nadměrný hluk. Největší nedostatek bych skutečně viděl ve slabých světlometech, čímž již dnes konkurovat nemůže.
Nicméně i co se dálkových cest týká, tak se tento 33 let starý vůz může směle podívat do očí moderním vozům, které často předčí, například kvalitou sedadel a komfortem podvozku.

Co se týká cestování mimo dálnice, tak na jednu stranu musím poděkovat totální neschopnosti vlády České republiky realizovat stavby a rekonstrukce dálnic (i silnic) v přijatelných časových lhůtách, díky čemuž mi již letos došla trpělivost a při volnočasových cestách jsem používání dálnic omezil. Čímž se mi otevřel nový pohled a poznal jsem nové silnice, nová místa a zažil zajímavé cesty, které bych na dálnici nezažil.
Ano, časově je stále vítězem dálnice, i přes její tristní stav, tudíž pro cesty služební stále dálnic využívám beze změny, ale na těch volnočasových jsem došel závěru, že lepší než honit minuty a co nejrychlejší dosažení cíle, je udělat cíl i ze samotné cesty.

Samozřejmě u takto dlouhých cest je třeba počítat s časovou náročností a ideálně si na cestu vyhradit celý den, což jsem tedy podcenil, ale i tak jsou běžné silnice stále zajímavou alternativou k zanedbané dálniční síti.

Co mě také mile překvapilo je fakt, že zhruba 90% silnic po kterých jsem jel jak v České republice tak na Slovensku mělo víceméně kvalitní povrch. Samozřejmě jednalo se převážně o silnice 1. a 2. třídy, nicméně ani těch pár místních silnic po kterých jsem jel svou kvalitou nijak neuráželo.

Ještě si dovolím malou zajímavost.
Rekonstrukce a takzvané "rozšíření" zhruba 200 km D1 započalo 9. května 2013, podle současného plánu, který již byl několikrát upraven, má být dokončena na podzim 2021, tedy za 8 a půl let o zahájení.
Trans-Canada Highway z východního na západní pobřeží Kanady v délce přes 4000 km, s jejíž stavbou se začlo v roce 1950, byla otevřena v roce 1962 tedy za 12 let a kompletně dokončena v roce 1971.
To jen tak k zamyšlení.


Dokončeno 30. října 2020
Autor: hadXR

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2020 19:32:30 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6907
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Hezky naspané, naposled sierrou do Liptovského Mikuláše jsem jel před 15ti lety :-D
Když jsme loni jeli za Duškem na hory tak jsme "srabsky" jeli po dálnici. Každopádně cesta Chata-Liptovský Mikuláš je pecka.

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: ned 01. lis 2020 21:31:34 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5501
Bydliště: Praha-vychod
Krasna cesta, hezky a napinave napsane!
Diky, ze jsi se s nami o sve zazitky podelil :potlesk:

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: čtv 05. lis 2020 19:36:26 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
Tak a z Tater zpět do vlasti, do Krkonoš.

Příloha:
DSCF4362_M.jpg
DSCF4362_M.jpg [ 808.46 KiB | Zobrazeno 253 krát ]

Příloha:
DSCF4364_M.jpg
DSCF4364_M.jpg [ 992.16 KiB | Zobrazeno 253 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: čtv 05. lis 2020 19:41:20 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
No a pak jsem objevil dírku v nádrži, pravděpodobně už ze Slovenka.
Kupodivu ještě koupitelná nová. Ne že bych nevěřil povrchové úpravě "Made in Taiwan", ale přidal jsem ještě pár vrstev.

Příloha:
DSCF4384_M.jpg
DSCF4384_M.jpg [ 725.13 KiB | Zobrazeno 253 krát ]

Příloha:
DSCF4382_M.jpg
DSCF4382_M.jpg [ 758.55 KiB | Zobrazeno 253 krát ]

Příloha:
DSCF4383_M.jpg
DSCF4383_M.jpg [ 849.08 KiB | Zobrazeno 253 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: čtv 05. lis 2020 19:44:34 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
A po předchozí zkušenosti s repasí alternátoru, po které následovala cesta na laně, jsem si ty ložiska raději vyměnil sám.

Příloha:
DSCF4459_M.jpg
DSCF4459_M.jpg [ 943.88 KiB | Zobrazeno 253 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: hadův vozový park
PříspěvekNapsal: čtv 05. lis 2020 19:48:11 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5389
Bydliště: Hořepník
No a pak zase sbírat vavříny v orientačních soutěžích.

Příloha:
DSCF4506_M.jpg
DSCF4506_M.jpg [ 844.17 KiB | Zobrazeno 252 krát ]

Příloha:
DSCF4523_M.jpg
DSCF4523_M.jpg [ 791.96 KiB | Zobrazeno 252 krát ]

Příloha:
DSCF4526_M.jpg
DSCF4526_M.jpg [ 373.57 KiB | Zobrazeno 252 krát ]

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 600 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz