Pochlubim se co jsem posledni tydny a mesice vyvadel. Rozhodl jsem se vyrazne zlepsit zvuk v aute, repraky prisroubovany na vlajicim tapecirunku me uz svym nejistym zvukem neuspokojovaly.
Prvni co jsem chtel resit byl akusticky zkrat, ktery vznika tim, ze akusticky tlak, ktery je za membranou v opacne fazi nez zvuk sirici se primo od membrany unika skvirou kolem tapecirunku na spodni casti tapecu. Akusticky zkrat je nejvice patrny na nejnizsich kmitoctech, laicky receno-"<i>nehraje to basy</i>".
Rozhodl jsem se vyrobit "na miru" distancni podlozky, ktery zaroven pevne spoji tapec v miste prisroubovani reproduktoru s dvermi. Tim se zaroven zamezi neprijemnym vibracim tapecu, ktere jistote zvuku moc nepridaji.











Jako material jsem z duvodu dostupnosti zvolil obyc. drevotrisku, podle potreby "dotvorenou" tekutym kovem. Vlastni telo podlozky je slepeno ze 3 tencich drevotriskovych desek a srezovanou do tvaru klinu horni frezkou. Podlozka je pak kvuli navlhavosti napustena 2-slozkovym epoxidovym lakem epolex. Prolisy v plechu dveri jsou vyplneny montazni penou, stejne tak je montazni penou dotvoren vnitrni vyrez, aby nedochazelo k nezadoucim odrazum zvuku od casti plechu dveri presahujici distancni podlozku.
Dalsim krokem bylo primontovani 16cm reproduktoru na nerovny povrch tapecu v miste otvoru pro reproduktor. Ac se to na prvni pohled nezda, tapec v tomto miste neni uplne rovny, na horni hrane reproduktoru s vodorovnym prolisem.
K tomu ucelu slouzu distancni krouzek, ktery opet "bohuzel" musel byt udelan na miru

. Distancni krouzek zaroven trochu natoci osu stredobasoveho reproduktoru nahoru a dozadu (smerem k ridici) pro lepsi poslech stredoveho pasma.







Toto je prozatimni nalezovy stav. Subjektivne pribylo basu a zvuk je takovy pevnejsi bez nezadoucich rezonanci, celkove je to na zvuku dost znat.
Co me jeste ceka je dokonale zamezeni akustickeho zkratu zaslepeni der ve vnitrnim plechu dveri, predevsim v miste dverni kapsy. Dalsi vec je vytlumeni dveri bitumenovymi platy, pro zamezeni vibraci plechu dveri pri vyssich hlasitostech. To si ale necham az na jaro.