Fordsierra.cz
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/

Cvaká za tepla
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=14682
Stránka 1 z 1

Autor:  Petr Antošovský [ sob 02. led 2021 21:44:08 ]
Předmět příspěvku:  Cvaká za tepla

Zdravím všechny. Mám motor n9c. Za studena klepal tak jsem vyměnil klasicky hydra. Motor složil, krásně chytl. Teď už necvaká za studena ale "jen" za tepla. :| :-D Napadá mě buď olejové čerpadlo (musím změřit tlaky) a nebo nějaký ventil, popřípadě vstřik. Zvuk je pravidelný při přidávání plynu okolo 2.500-3,000 skoro vymizí. Co si o tom myslíte? Díky moc všem.

Autor:  Leny [ ned 03. led 2021 10:17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Cau, mně teď taky, hlava cca 3 tydny na autě, nová hydra. Za studena pecka, jak se ohřeje, cvakají hydra víc, než dřív. U mě to bude moc řídkým olejem 5W-30A5, co jsi tam dal ty? Vyměním ho dřív a aspon se propláchne motor..

edit: ikdyz pišeš, že tobe už to dělalo.. Mně až po výměně, můžeš zkusit i to čerpadlo. Vyjíždí tam takový kolíček, častá vada..

Autor:  Petr Antošovský [ ned 03. led 2021 13:05:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Leny píše:
Cau, mně teď taky, hlava cca 3 tydny na autě, nová hydra. Za studena pecka, jak se ohřeje, cvakají hydra víc, než dřív. U mě to bude moc řídkým olejem 5W-30A5, co jsi tam dal ty? Vyměním ho dřív a aspon se propláchne motor..

edit: ikdyz pišeš, že tobe už to dělalo.. Mně až po výměně, můžeš zkusit i to čerpadlo. Vyjíždí tam takový kolíček, častá vada..



Mám tam 10w40. Koukal jsem už tady na fóru, že tam je kolík co vypadává. Uvidím co taky a kdyžtak ho vyndám...nebo je ten kolik dosažitelný bez demontáže?

Autor:  Leny [ ned 03. led 2021 13:08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

No musíš sundat zpředu motoru ten kryt, aby ses tam dostal.. ideálně z YT nastudovat. A olejem to teda nebude, nevím, je divný, že tepla. Nemáš tam jen málo oleje?

Autor:  Petr Antošovský [ ned 03. led 2021 13:12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Leny píše:
No musíš sundat zpředu motoru ten kryt, aby ses tam dostal.. ideálně z YT nastudovat. A olejem to teda nebude, nevím, je divný, že tepla. Nemáš tam jen málo oleje?


Jasně, altik, řemen prsa. Je na rysce. Prostě za studena si ani necvakne, až za tepla. Proto jsem soudil, že zridne olej a už se nedostane všude, protože nemá tlak.

Autor:  Leny [ pát 15. led 2021 13:59:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Jaká jsi dával zdvihátka? Já zn. Topran. Můj předpoklad overim po výměně oleje, ale aby to nebylo těmi zdvihatky

Autor:  momo [ pon 18. led 2021 13:20:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Topran je jedna z těch opravdu levných značek takže hádám že by to mohlo být jimi

Autor:  DPecka [ pon 18. led 2021 16:24:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

5W30 nebo 5W40 je pro Sierru předepsaný olej. Proto to cvakat nebude.

Autor:  momo [ úte 19. led 2021 13:00:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

DPecka píše:
5W30 nebo 5W40 je pro Sierru předepsaný olej. Proto to cvakat nebude.


tak ona je předepsaná i 10w40 a necvaká..

tyhle hodnoty stejně jen udávají teplotní rozmezí použitelnosti...

5W je řidší než 10W při stejně nízké teplotě třeba teď co je venku ráno

Autor:  Leny [ sob 30. led 2021 9:17:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

To všechno chápu. Ikdyz si říkám, za 5w 30 (A5) je zhýralost a u autem s nájezdem 200k+ je to blbost, ale s 10w 40 mi to dřív špatně mazalo, resp.dlouho po nastartování svítila kontrolka. A lítám s tím krátké trasy, takže na teď je ridkej olej asi ideál, ráno přijdu, natocim a nic, krásné ševelí. No a kdZ přijedu za cca 4km do práce, už slyším zdvihátka, jak starý vyrachtany CVHčko :D Myslím se kdZ se ohřeje, zridne ten olej natolik, že v těch zdvihatkach neudrží a cvakaji. Zkusim při výměně dříve používaný Castrol 5w 40 a věřím, že to bude v cajku. Kdyby ne, preferuju.

Autor:  prochy [ ned 31. led 2021 20:44:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Pokud je motor a mazani vporadku, tak necvaka ani na 15w40. 5w30 se v roce vyroby nasich vozu ani nedelal. To, ze to dnes Ford doporucuje je stejne jenom proto, aby nemusel drzet ve skladu 10 ruznych oleju. Tak tam leje to co do tech novejch "eko" motoru. A kdyz to stary euto nevydrzi, tak papa a kup so novyho focuse ekoboost.
Ja bych dal viskozitu 10w40 (tu požívám co jezdim DOHCckem-od roku cca 1999), pokud za tepla nebude tichy, tak bych sel do 15w40. I ta postaci do -15°. Pripadne 20w50, pokud nebudes jezdit v -10°.
Ale hlavne dat olej ACEA A3, ne lehkobezny ACEA A1!, ani A5 podle me není dobra volba.
Podle me je lepší i kdyby to zacvakalo po startu než, když to cvaka za tepla. To smrdi špatným mazanim- přece jenom vůle se časem zvětšují, řídký teplý olej ma snadnější cestu ven a v mazací soustavě můžeš mít maly tlak. Možná by nebylo od věci tlak oleje zmerit.
Pokud byl s hustším olejem problem, ze svítila dlouho po startu kontrolka mazání, nemáš zaneseny sací kos? Možná by stalo za to ho vyčistit.

Autor:  Leny [ pát 05. bře 2021 7:13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Bude to souviset s novou hlavou a zdvihatkama. Předtím to začalo jen za studena. Teď jen když se ohřeje

Autor:  Tomin [ úte 09. bře 2021 22:36:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Fotky sroubu na cerpadle:

Přílohy:
1581926232_20200117_143311-medium_mmthumb.jpg
1581926232_20200117_143311-medium_mmthumb.jpg [ 56.6 KiB | Zobrazeno 3048 krát ]
1581926203_20200117_142050-medium_mmthumb.jpg
1581926203_20200117_142050-medium_mmthumb.jpg [ 82.78 KiB | Zobrazeno 3048 krát ]

Autor:  momo [ stř 10. bře 2021 10:29:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

A náhodou nevíš kolik tlačí s takto povoleným šroubem při volnoběhu :jazyk:

Autor:  Tomin [ stř 10. bře 2021 13:18:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

:think: Urcite to bude dost rozdilne od stavu motoru, ...
V tech.manualu k DOHC jsem tusim videl predepsany tlak na volnobehu. Pohledej a dej vedet ;)

Autor:  Tomin [ stř 10. bře 2021 13:24:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

N7A i DOHC Scorpio ma napsane :
1.6 bar pri 750 ot (SAE 10W30, 80 st.C teplota oleje)
3.1 bar pri 2000 ot.
pressure relief opens at 3.7 - 4.6 bar
warning light at 0.3 - 0.5 bar

Autor:  momo [ sob 13. bře 2021 0:31:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Tomin píše:
N7A i DOHC Scorpio ma napsane :
1.6 bar pri 750 ot (SAE 10W30, 80 st.C teplota oleje)
3.1 bar pri 2000 ot.
pressure relief opens at 3.7 - 4.6 bar
warning light at 0.3 - 0.5 bar


tak já měl při 750ot něco přes 1bar ale olej měl 100°C takže to je cca v pohodě

Autor:  Leny [ sob 17. dub 2021 23:07:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Ahoj, tak já to oživím. Cvaka za tepla stále, ikdYz jsem vyměnil olej za 10w-40. Co je špatně? Předtím za studena, jak se natáhl olej (2-3s) hydrostely přestaly cvakat a pohoda. Pak prasklá hlava, bralo vodu. Výměna hlavy a zdvihatek, od té doby za studena běží krásné tiše a jak se ohřeje, cvaka.. přijde mi to z vrchu. Může to být těmi zdvihátky? Dával jsem TOPRAN.

Autor:  momo [ ned 18. dub 2021 20:36:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Řekl bych že je to klidně možný.
Topran je low cost značka
Už jsem se s tím setkal že replikový hydra cvakaly

Autor:  Leny [ pon 19. dub 2021 7:46:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

hmm bezva, tak vrátit puvodní.. akorát to zase obnáší koupit novej napínák rozvodů :smile:

Autor:  momo [ úte 20. dub 2021 19:16:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

není úplně nutný... jsou tu lidi co ho dokážou přeskládat aby se dal znovu použít...
je ale otázka jestli se ti to vyplatí.. už ani nevím co stojí novej

Autor:  Leny [ úte 20. dub 2021 19:31:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

Měnil jsem ho teď nedávno, asi 1700 tuším.. bral jsem nějakej lepší. No, asi ji odlozim a pověnuju se jí až před zimou.. Jsem zklamanej :roll:

Autor:  Leny [ pon 28. čer 2021 12:16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cvaká za tepla

přátelé, za mě vyřešeno. Vyhodil jsem nově daná zdvihátka od Topranu, vrátil původní, co mají najeto 200+ a je po problému. Snad to někomu bude k dobru :-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/