Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pát 29. bře 2024 6:39:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: motor cosworth 2.9 BOB
PříspěvekNapsal: pát 19. čer 2020 19:04:07 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 54
pozdravujem, pánove potrebujem poradiť, ohľadom tohto motora, stal som sa majiteľom tohto motora a ppotreboval by som poradiť ohľadom uprav na zvyšenie výkonu z povodných 207 sa posunúť na hranicu 300koní. Samozréjme programovateľná riadiaca jednotka, na výber bud VEMS alebo PRO PDM, motor je v poriadku, kompresia na válcoch 14,5 a na jednom je 14,2 bar., na motore sa bude meniť olejové čerpadlo za vysokotlaké, nová vodná pumpa a rozvody. doporučené mi boli vačšie vstreky / napríklad z bmw m54b52/ zníženie hláv maximálne o 1mm a ladené zvody a sportový vzduchový filter. Nemáte niekto nejaké informácie o úpravách na tento motor? Na internete som našiel akurát úpravy na turbomotor. Dopočul som sa že sa občas dajú na tento motor zohnať aj ladené zvody no , mne sa nepodarilo nájsť ani len obrázok.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cosworth 2.9 BOB
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2020 12:55:55 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 30. zář 2010 0:00:00
Příspěvky: 321
Bydliště: Nitra
Zase vymyslas dalsiu kktinu,na kt nie su ani diely poriadne

_________________
Mk2 coupe 2.0i Cat- predana do Tatier


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cosworth 2.9 BOB
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2020 15:41:07 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 54
Kazdého vec názoru, 100 ludí,100 chutí, a každý projekt do ktorého som sa pustil mi niečo dal,
Transit - reštaurovanie od holej karosérie až po upravu motora - neskutočne nádherné vozenie
blok 205 2L a hlava z 1.6 - na bloku vymenené iba tesnenia, vodná pumpa a guferá a hlava upravená - sacie a výfukové kanály, spalovacie komory, prelapované ventily, vačka 285, vylestené kanály na sacom potrubí a karburator 32/36 dgav -- kktina? panovy ktorý ho založil do taunusa miesto povodnej 1.6 sa to určite nezdá. Auto ožilo a ujo má pekné vozenie a nie lenocha co sa nevedel rozhýbať.
2L hlava na 1.6 bloku - motor pretesnený, vymenené piestne krúžky, vysokotlaké olejové čerpadlo,vodná pumpa, hlava tiež porobená celá, turbbo KKK K-03, karburátor dellorto dhla 40 pred turbom, priruba na turbo vyrobená, ešte sa musí urobiť príruba z turba na hlavu.
A nedávno som sa stal majiteľom sierry xr4 2.9I 4X4 - spodok motora K.O.- a podarilo sa kúpiť motor z 2.9 cosworth BOB, tak prečo ho tam nedat?

KKtina je podľa mňa ak niekto predáva sierru deravú ako rešeto pomaly za 2000 euro a povie že je v top stave
a další prípad sú majstri montážnej peny.

a ľutujem iba jednú vec a to že som predal zadnú kotúčovú nápravu aj so samosvorom. Ale na druhej strane šla do dobrých rúk a do nádherného auta a nie do rúk šmelinára s dielmi.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cosworth 2.9 BOB
PříspěvekNapsal: ned 21. čer 2020 18:38:34 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5570
Bydliště: Krkonoše
Zkus se poptat na Scorpio fóru, tam těch BOBů mají přecijen víc, ale zase s tím asi nikdo nic moc nedělal.
Co vím tak v době kdy to bylo nové byl úpravce co zvyšoval objem tuším 3,5 litru, myslím, že Šváb o tom něco ví a to mělo něco ke 300 koním, tak si zkus dohledat, čím toho bylo dosaženo.
Tahat z toho 300 k, bez turba nebo zvýšení objemu bude hodně drahá záležitost.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro 1997.
EX: Ford Sierra XR4x4 '85, Sierra 2.0i CL '92.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia '94, Scorpio 2.9i GL '92.
EX: Audi 80 B4 1.9 TDi '92, Honda CB 500 '98, AR 155 2.5 V6 '96, AR 145 2.0 QV '96, Peugeot 309 GTi '86, Š. Rapid 130 '86.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cosworth 2.9 BOB
PříspěvekNapsal: ned 21. čer 2020 22:59:53 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 54
Tak nebude to najľahšie, ale myslím že to pôjde, ináč prekvapilo ma ked mi pán čo sa venuje programovateľným jednotkám povedal, že často sa stáva, že poskladaný závodný motor v ktorom bolo preinvestované množstvo prostriedkov a času má menej koní ako v sérii,motor musí mať správny odpor vzduchu pri nasávaní a tak isto aj správny odpor výfukových plynov a hlavne správne nastavenie predzápalu a až potom výkon pôjde smerom na hor.
po mojich kalkuláciách vyjde úprava motora viac ako samotný motor
zníženie hláv cenovo cca - 50 eur
Tesnenia pod hlavy 60 eur
odľahčený zotrvačník - 260 eur
keramická lamela - 210 eur
Prítlačný tanier - 100 eur
vstreky - skor ako kupiť použité vstreky - /mačka vo vreci/ lepšie isť do nových tak bosch motorsport - v
živote by som neveril , aké rozdiely dokážu byť pri sériovych vstrekoch, kus od kusu rozdiel aj 20 percent - a že prečo autá nejdú tak ako majú, prv mi dal túto informáciu jeden múdry pán z okolia košíc, poskladal nejeden motor, a potom následne som mal možnosť to vidieť na vlastné oči u pána, čo robí repasy vstrekov. cena nového vstreku cca 80 eur kus
vodná pumpa - 45 eur
vysokotlaké olejové čerpadlo - 100 eur - alebo úprava povodného pridaním dalšej pružinky k povodnej, na mysli vopchať do povodnej jednu tenšiu
tesnenie olejovej vany - 11 eur
klinový remeň- 20 eur
rozvody - 250 eur
ladené zvody - urobí ujo čo sa do toho rozumie. a koľko? dúfam že čo najmenej :smile:
riadiaca jednotka - kapitola sama o sebe.
Prevodovka - hľadá sa sponzor :lol: :lol: :mad:
a to je len dá sa povedať základný servis motora, ak by niekto robil generálku tak pojde hlboko do vrecák
nová sada výbrusových piestov - 300 eur kus a treba 6, vraj výroba piestov na zakázku by stála cca 1000 eur.
výbrus bloku - 200 eur
výbrus kľukového hriadeľa - 100 eur a k tomu ložiská výbrusová sada 50 eur
ojničné ložiská výbrusová sada - 80 eur
sada tesnení na motor cca 130 eur
zarovnanie hláv - cca 50 eur


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor cosworth 2.9 BOB
PříspěvekNapsal: sob 18. zář 2021 23:51:45 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 404
Bydliště: Nový Bydžov
halatajfun píše:
Tak nebude to najľahšie, ale myslím že to pôjde, ináč prekvapilo ma ked mi pán čo sa venuje programovateľným jednotkám povedal, že často sa stáva, že poskladaný závodný motor v ktorom bolo preinvestované množstvo prostriedkov a času má menej koní ako v sérii,motor musí mať správny odpor vzduchu pri nasávaní a tak isto aj správny odpor výfukových plynov a hlavne správne nastavenie predzápalu a až potom výkon pôjde smerom na hor.
po mojich kalkuláciách vyjde úprava motora viac ako samotný motor
zníženie hláv cenovo cca - 50 eur
Tesnenia pod hlavy 60 eur
odľahčený zotrvačník - 260 eur
keramická lamela - 210 eur
Prítlačný tanier - 100 eur
vstreky - skor ako kupiť použité vstreky - /mačka vo vreci/ lepšie isť do nových tak bosch motorsport - v
živote by som neveril , aké rozdiely dokážu byť pri sériovych vstrekoch, kus od kusu rozdiel aj 20 percent - a že prečo autá nejdú tak ako majú, prv mi dal túto informáciu jeden múdry pán z okolia košíc, poskladal nejeden motor, a potom následne som mal možnosť to vidieť na vlastné oči u pána, čo robí repasy vstrekov. cena nového vstreku cca 80 eur kus
vodná pumpa - 45 eur
vysokotlaké olejové čerpadlo - 100 eur - alebo úprava povodného pridaním dalšej pružinky k povodnej, na mysli vopchať do povodnej jednu tenšiu
tesnenie olejovej vany - 11 eur
klinový remeň- 20 eur
rozvody - 250 eur
ladené zvody - urobí ujo čo sa do toho rozumie. a koľko? dúfam že čo najmenej :smile:
riadiaca jednotka - kapitola sama o sebe.
Prevodovka - hľadá sa sponzor :lol: :lol: :mad:
a to je len dá sa povedať základný servis motora, ak by niekto robil generálku tak pojde hlboko do vrecák
nová sada výbrusových piestov - 300 eur kus a treba 6, vraj výroba piestov na zakázku by stála cca 1000 eur.
výbrus bloku - 200 eur
výbrus kľukového hriadeľa - 100 eur a k tomu ložiská výbrusová sada 50 eur
ojničné ložiská výbrusová sada - 80 eur
sada tesnení na motor cca 130 eur
zarovnanie hláv - cca 50 eur


Když čtu tuto "kuchařku" tak ti poradím ... raději se do ničeho nepouštěj, zachráníš jeden motor před smrtí :roll:

_________________
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu Vašeho vozu

Ford Sierra DOHC Turbo 4x4 - ve vývoji
Ford Capri MKIII - renovace v plánu
Ford Sierra RS2300Kompresor - není moje, ale nechal jsem na ní kus života


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz