Fordsierra.cz
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/

náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=13329
Stránka 1 z 1

Autor:  caprighia [ pát 05. dub 2019 16:01:02 ]
Předmět příspěvku:  náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)

Demontáž celkem ok - přístrojovka pojistný kroužek, průchodky. Na převodovce rozpínací ségrovka (lahůdka pro moje krátké tlusté prsty, nevhodné ke kapsářství), kterou jsem uzřel po odstranění vrstvy mazutu s prachem a nakonec bez porušení (avšak za doprovodu neslušných výrazů) sejmul. Objednán nový hřídel tacha - už je doma. A nyní otázky : namazat či nenamazat nový hřídel a pokud ano, tak čím ? (WD, vazelína, grafitová vazelína, olej....) Dále - jak odstranit zbytek zakousnutého hřídele z toho bazmeku, co do něj je zastrčen do převodovky ? Může se toto za jízdy bez náhonu a ségrovky vysypat z převodovky ? (nemám to v plánu, v plánu je implantovat nový náhon). Almara je asi MT75, je to 2,9i 1989 a zpátečka je přes pojistný kroužek vpravo vzad. (řadí dobře, ale řekl bych, že staré převodovky v Granadách byly jakoby přímější, asi protože klacek lezl rovnou do převodovky)
Dík za tipy.

Autor:  caprighia [ sob 06. dub 2019 17:02:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)

Tak náhon je tam, trocha krve na kloubech a hodinové hledání ségrovky v trávě s magnetem. Zbývá tedy otázka mazání či nemazání náhonu/hřídele. Nyní tedy již ze strany tachometru, protože od převodovky to už odpojovat nechci...

Autor:  schwaboid [ úte 09. dub 2019 10:52:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)

Mě radili WDčko, ale mě už cuká ručička (Scorpio v automatu, ale princip stejnej)

Autor:  caprighia [ úte 09. dub 2019 16:32:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)

To už se ti bude možná hřídelka také "žvejkat" na některém konci. Po výměně se ani nezachvěje a kupodivu tacho ukazuje dle GPS naprosto přesně - čekal jsem něco do plusu. Ještě nevím ve větších rychlostech, ale cca do 100 km/h to sedí na chlup. (měnil jsem i přístrojovku, kvůli otáčkoměru - byl tam na tři matičky a dával jsem nastrkávací, má to jiný celý tišťák.) Tak možná i každé tacho má trochu jinou odchylku. Náhon jsem koupil tento : Hřídel tachometru COFLE S08025 za 250 Kč a sedl tam dokonale. Koupeno u PEMA autodíly.

Autor:  hadXR [ úte 09. dub 2019 19:18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)

Konečně jsem se dostal k pc tak jsem to přesunul sem, v sekci: "Rady, návody a informace" by měli být konkrétní návody a postupy oprav, pro dotazy slouží sekce: "Kavárna (Technická data)".

1. - Co mají společného tlusté prsty se ségrovkou? Na ty jsou kleště :)

2. - Jak bys to chtěl mazat? Jako dostat nějaký mazivo dovnitř bovdenu?
Tam prakticky nic tuhýho jako vazelínu nemáš jak dostat a tekutý mazivo (olej, WD) tam sice zateče, ale myslím si že nebude mít dlouhou trvanlivost.

Autor:  caprighia [ úte 09. dub 2019 20:36:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)

Díky za přesun. Ještě se tu tak nevyznám kam co patří.
Kleštičky na ségrovky mám, ale je tam nějaká příčka a ne a ne se tam dostat. Ono je problém krátkých tlustých prstů i v té manipulaci s kleštěmi :grin: a když se k tomu přidá to, že abych se vlezl pod auto, tak jsem si musel z fošen udělat solidní rampu...a přesto jsem se tam na bok neotočil. S tím mazáním to byl takový preventivní dotaz, hřídelka v bovdenu běhá lehce a než se ten nový náhon ojede, tak já či sierra budeme už zrecyklováni :-D
(a zpátky jsem po několika vystřelení ségrovku dostal nakonec pomocí dvou malých křížáků...a měl ji pro jistotu přivázanou na niti)

Autor:  nebema [ čtv 21. led 2021 19:53:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: náhon tacho demontáž/montáž (mazat či nemazat nový)

Tak už mám za sebou taky náhon. Ukroutil se dole u převodovky a zamotala se lanka náhonu do lanek bowdenu.
Objednal jsem na autodíly24 (firma se sídlem v Berlíně, náhon šel z Polska, doprava stejně drahá jako náhon.)
Na délku tam šel, sice o 15 cm kratší, než původní ale bohatě vyšel, do budíku taky, jen u převodovky problém.
Původní má plechový trychtýřek do převodovky zajištěný seegrovkou, nový ten trychtýřek hliníkový a o cca 0,05 mm tlustší, takže seegrovka nenašla drážku.
Takže flexou obrousit na menší tloušťku a s vytřeštěnýma očima to tam sedlo.
Ještě že to dělám v servisu na servisním zvedáku, na zemi pod autem bych to nedal.
Tenkýma kleštičkama to šlo celkem slušně (kdyby to bylo tenčí, jako originál).
Jo a náhon jsem prolil injekční stříkačkou motorovým olejem, pamatuji, že jsme to tak dělali na embéčkách, tam suchý náhon klepal ručičkou.
Trvalo to věčnost, ale zateklo.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/