Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je čtv 01. říj 2020 17:51:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 21. črc 2015 15:19:31 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
Mám tu motor 1.8 OHC a potřeboval bych u něj snížit kopresi tak na těch 8-8.5:1. Pomůže hlava z 2.0 OHC nebo je blbost?

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: sob 25. črc 2015 8:18:15 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
DPecka píše:
Mám tu motor 1.8 OHC a potřeboval bych u něj snížit kopresi tak na těch 8-8.5:1. Pomůže hlava z 2.0 OHC nebo je blbost?



pomůže...ja dal kdysi opak na 2.0ohc hlavu z 1.6ohc a to byl vítr....

_________________
Sierra z 84,5dv,2.0 OHC aut.
Sierra z 85,5dv,2.0 OHC aut.,LPG
Sierra z 85,5dv,2.8 MFi V6,GHIA v man.
Sierra z 83,XR4i,GHIA,zatím s 2.0 OHC,LPG
Sierra z 86,4dv,2.0 OHC,man.,LPG
Sierra z 87,4dv,2.0 OHC,man.
Sierra z 89,4dv,2.0 dOHC,man.
Chevrolet Camaro z 87,2.9-V6 MPi,aut.
BMW 750iL,z 88,5.0-V12,aut.
Ford Ranchero rv.78,6.6-V8,aut.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: ned 26. črc 2015 7:42:01 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
Právě potřebuji opak kvůli montáži turba. U 1.6jsem věděl že to jde protože to jsme tu probírali ale nebyl jsem si jistý jak u 1.8. Mám strach že komprese 9.5:1by byla na turbo zbytečně moc.

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: pon 27. črc 2015 22:00:11 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 07. říj 2008 0:00:00
Příspěvky: 6178
Bydliště: Kozomrdy
záleží jen na palivu a zapalování, na KP až tolik ne

_________________
'88 Fox Body Mustang GT - 5.0, GT40 heads, GT40 intake, 1/2" phenolic spacer, 65mm TB, Flowtech long tube headers, Proform 1.6 roller rockers, billet pulley, FRPP 9mm spark plug wires, cold air intake, B/W T5, 8.8" 4.10 w/ 5 lug, Royal Purple fluids, 26x10 M/T's, fiberglass hood

Professional G-point seeker.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: pon 27. črc 2015 22:07:54 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6923
Bydliště: Trutnov
no co si budem povídat 10,3 nebo kolik má standartně DOHC a na to napáchaný turbo co měl Ladis už bylo trochu dost... na druhou stranu to lítalo slušně :-D

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2015 6:57:46 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
Vím že by se dalo, vím o motoru s kompresí cca 11:1 a s přeplňováním maká už dlouho ale je prý oříšek to vyladit tak proto bych rád tu kompresi trochu snížil.

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2015 10:27:10 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 07. říj 2008 0:00:00
Příspěvky: 6178
Bydliště: Kozomrdy
buď jiná hlava, nebo písty z 2.8

_________________
'88 Fox Body Mustang GT - 5.0, GT40 heads, GT40 intake, 1/2" phenolic spacer, 65mm TB, Flowtech long tube headers, Proform 1.6 roller rockers, billet pulley, FRPP 9mm spark plug wires, cold air intake, B/W T5, 8.8" 4.10 w/ 5 lug, Royal Purple fluids, 26x10 M/T's, fiberglass hood

Professional G-point seeker.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2015 10:28:12 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 07. říj 2008 0:00:00
Příspěvky: 6178
Bydliště: Kozomrdy
BTW: skogeni postavili sierru iS se naprosto sériovym motorem a 300 koňma

_________________
'88 Fox Body Mustang GT - 5.0, GT40 heads, GT40 intake, 1/2" phenolic spacer, 65mm TB, Flowtech long tube headers, Proform 1.6 roller rockers, billet pulley, FRPP 9mm spark plug wires, cold air intake, B/W T5, 8.8" 4.10 w/ 5 lug, Royal Purple fluids, 26x10 M/T's, fiberglass hood

Professional G-point seeker.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2015 10:55:56 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11550
Bydliště: Praha
...tak ono poskládat se dá vše, a někdy to i nějakou chvilku funguje.
Motor ale může být charakteristikou plochý, funguje jakš takš jen v nějakém omezeném pásmu otáček a jen při nějakém tlaku a pravděpodobně při otevřené klapce atd., navíc je zvýšené mechanické namáhání dílů a životnost je hodně zmenšená atd. atd. atd. (prostě na gumování okolo garáže ok, na praktické ježdění - přechodové režimy atd. na nic...).

Správně by měla být pro turbo motory vždy nižší komprese.
Když toho nedosáhnu písty - musím na to hlavou... takže výměnou nebo úpravou hlavy.
V hlavě se dá upravit spalovací prostor (poctivý kus litiny to snese, na rozdíl od tenkostěného hliníkové odlitku), takže já bych šel touto cestou.

Hlava (motor z hlavou z 1,6) by sice mohla mít po montáži menší kompresy, ale zase tipoval bych jiné rozdíly, co by nebyly přínosem (co velikost ventilů, kanálů atd. - ale nikdy jsem naštěstí v jiném než ve 2,0 motoru neměl ruce :-), takže nevím, jen odhaduji).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2015 11:01:12 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11550
Bydliště: Praha
...a pokud chceš něco "tunit", tak bych ani nepřemýšlel on nějaké 1,8 když je zatím k dispozici dost rozšířenějších 2,0 (obsah ničím nenahradíš a těch 2,0 je daleko víc, takže až ti to umře, bude kam sáhnout po jiném motoru nebo ND).

PS: pokud jde o úpravy, tak tady moc odborníků na motory fakt nepotkáš :-D , bez ohledu na typ motoru to radši zkus zkonzultovat s nějakým motorářem, co repasích a úpravách motorů něco ví... Jinak to bude jen filosofická debata a v případě, že by jsi se do toho i pustil, tak v praxi s velmi nejistým výsledkem.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 28. črc 2015 11:53:53 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 971
Bydliště: Kladno, Praha
Hlava je mnohem lepsi reseni.
Snizovat kompresi nizsima pistama neni dobre. Kdyz pistama, tak jen pisty co maji stejnou CH
a maji jen vybrani ve stredu.
Pist by mel zasahovat vzdy az nahoru k hlave, jinak se zvetsuje antidetonacni mezera a bude to mit velky sklon
k detonacim. Proto i mezikus mezi hlavou a blokem neni zadna vyhra.

Mensi komprese - mdla odezva bez tlaku + mensi ucinnost (vetsi spotreba) + mensi nachylnost k detonacim
Vetsi komprese - lepsi odezva bez tlaku + vetsi ucinnost + vetsi nachylnost ...
10:1 se v klidu da i s turbem, ale zalezi na tlaku, palivu, predstihu, bohatosti, teplote nasavaneho vzduchu,
svodech, casovani rozvodu a par dalsich vecer :-)
Nejake VW TSI ma taky 10:1
Kosa mela maly kompres (8:1, tusim), ale myslim ze to bylo takhle udelane hlavne proto, ze se s tim
motorem od pocatku pocitalo pro jine pouziti nez jezdeni od svetel ke svetlum.

Jen tak uvazujes, nebo jses rozhodnuty fakt neco postavit ?
Jaky je cil snazeni (blbnuti na poli, denni jezdeni, zavody, ...?) Vykon ?
kolik chces tlacit ?
nechas seriove pisty ?
co to bude ridit ? ....

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2015 8:21:51 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
Docela vážně uvažuji o tom něco postavit. Nedávno jsem na jednom fóru našel topic kde se toto probíralo a dost lidí se tam přeplňováním zabývalo. Hodně mě překvapil jejich přístup-na většině fór se diskutuje o tom proč to nejde a tam se do toho pouštěl kdekdo. I když je pravda zže jen pár lidí to dotáhlo do úspěšného konce ale i tak mě to dost nakoplo k tomu se do něčeho pustit. Zatím jsem u sbírání informací a ujasňování co od toho chci a také tak nějak propočítávám na kolik to cca vyjde.
Chci použít OHC 1.8 litru protože ty motory mám v zásobě.
Určitě chci aby to bylo použitelný na běžnou jízdu. Co se týče tlaků a výkonů tak to nevím, pro mě bude úspěch když se to povede rozjet. A pak se uvidí jak to půjde dále ladit.
I když dost lidí co jsem koukal používá jakýmsi způsobem upravené sériové rozdělovače, nepodařilo se mi vypátrat jakým způsobem je upravit aby to zapalování mělo charakteristiku vhodnou pro přeplňovaný motor, proto bych rád nějaké programovatelné zapalování.

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2015 8:32:58 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
A co se týče motoru tak vše sériové. Když třináctistovka s třikrát uloženou klikou snese okolo 200 koní tak tenhle musí taky něco vydržet.
Směs chci řešit karburátorem v zapojení draw trough, je to ten nejjednodušší způsob a i když netvrdím že u toho zůstanu, na sbírání zkušeností je podle mě blbost schánět přetlakový karburátor nebo dokonce vstřikování. I takhle to není úplně levná záležitost.

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2015 10:56:19 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11550
Bydliště: Praha
...ale ta 1,3 s 3x uloženou klikou byla okolo 200 koníků už závodní speciál a se sérií měla společného jen málo, možná jen vzhled odlitku bloku a to pouze zvenku.
Běžně mívala cca 58 koníků a úpravy na vyšší výkon se sériovýmí díly (blok, klika, ojnice, písty, hlava, těsnění) se dělaly do max. 75 HP (a už zde byly jiné díly, vačka, vahadla, sání a další), takže s nárůstem výkonu na sériovém železe spíš opatrněji (ano vše snese víc, už jen o konstrukční přídavek na bezpečnost).

Nebo dopadneš jako Rišák se svým TDS :grin: .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 29. črc 2015 15:25:30 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 971
Bydliště: Kladno, Praha
Zapalovani - za nejmene penez a dobre pouzitelne je Secu3. Kazdej kdo dela s Atmelama ti to postavi za par kacek.
Plne mapovatelne z PC.
viz. http://secu-3.org/?lang=en

Musis si rict cile. Bez cilu (alespon max. PS) nevis co resit a co nechat seriove.
Nebo to muzes brat jako strelu do tmy a "uvidi se", ale, dle meho, na to je to az dost prace a penez.

Karbec je dle meho blbost. Kdyz uvazis snadnost s jakou lze u EFI nastavit bohatost v ruznych stupnich vykonu/otacek,
jak neni problem treba pri prehrivani turba to dochladit smesi apod., je karbec dle meho fakt "sroubkova prehistorie".
I kdybych mel Sirku s karbcem, tak tam pro turbo nalamu nadrz s pumpou a je to.
Megasquirt se da koupit na eBay uz celkem levne (kopie z Bulharska).
nebo
RusEFI - hodne levne, za par kacek se da cele postavit, ale software je jeste ve stavu "dite co se prave uci chodit".

Nechci Te zrazovat, tak seznam omezim: :-)
- spojka
- skrin, T9ka (predpokladam ze u 1.8 je) toho moc neprezije, do 200PS ??
- EFI (s MAPem ktery umi pretlak) nebo karbec
(Vstriky z RS2000 ti nakropej do cca 200PS bez zvedani tlaku v railu. Vys asi nepujdes, ne.)
- zapalovani - staci dodat Secu3 apod., zbytek muze zustat
- turbo+svody, pripadne cely vetsi vyfuk, mazani turba, pripadne chlazeni turba (voda)
- ovladani turba (muze byt tlakove, muze byt od EFI variabilni)
- svicky (studenejsi)

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: pon 03. srp 2015 22:23:44 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
Díky za tip na to Secu3, beru to jako jednu z možných variant.
Jak si psal že je důležité mít cíle... Můj cíl je že to bude vůbec chodit. Nikdy jsem nic takovýho nedělal a proto když se to povede vše zapojit a rozjet už to bude výsledek. Pak si asi dám nějaký další cíl ale teď, když tu mám zatím jen motor a sešit kam si píšu svoje poznatky, myslím že říct si ,,chci od toho 200 koní" je fakt brzo.
Určitě to chci jako první rozchodit na karburátorech. VW komunitě to tak na broukách maká suprově a na to abych to tak udělal mám ,,skladem" skoro vše. Neříkám že se pak nedám do vstřiků ale to bude finančně někde jinde, na to tu nemám vůbec nic.

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: pon 03. srp 2015 22:53:47 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 971
Bydliště: Kladno, Praha
Wideband lambdu mas na seznamu ?

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: úte 04. srp 2015 8:44:40 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
Jo, vyladění bude asi dražší jak samotná stavba, EGT a AFR budíky jsou na seznamu.

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 05. srp 2015 7:20:57 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
sežen si zdravej velkoobjem V8 vč špajzky, dej tomu trochu design naroubuj to do sierry a nemáš co řešit....výkon, krouťák, zvuk...máš to vše instatně v jednom, než se prcat s turbením 1.8my.......

objem je objem.....žrát to bude +- stejně, jak naturbená 1.8 ma ;)

http://www.ebay.com.au/itm/Ford-351-Cle ... 1697867872

_________________
Sierra z 84,5dv,2.0 OHC aut.
Sierra z 85,5dv,2.0 OHC aut.,LPG
Sierra z 85,5dv,2.8 MFi V6,GHIA v man.
Sierra z 83,XR4i,GHIA,zatím s 2.0 OHC,LPG
Sierra z 86,4dv,2.0 OHC,man.,LPG
Sierra z 87,4dv,2.0 OHC,man.
Sierra z 89,4dv,2.0 dOHC,man.
Chevrolet Camaro z 87,2.9-V6 MPi,aut.
BMW 750iL,z 88,5.0-V12,aut.
Ford Ranchero rv.78,6.6-V8,aut.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 05. srp 2015 9:38:53 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1676
Bydliště: Úsobí
Tak určitě by to bylo lepší, skoro všechno by bylo lepší, ale mě jde o to vyzkoušet právě přeplňování. Kdyby mě šlo jen o výkon koupím z USA komplet Limu a za pár týdnů jezdím. Ale za prvý peněz není moc a za druhý chci to vyzkoušet. Ono tady na většině diskuzních fór se řeší proč to nejde ale když koukáš na netu jako to dělají jinde a funguje jim to tak bych to chtěl taky vyzkoušet, zatím opravdu co nejlevněji, proto jedna osma a karburátory.

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 05. srp 2015 9:59:09 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 07. říj 2008 0:00:00
Příspěvky: 6178
Bydliště: Kozomrdy
kdo si hraje nezlobí

_________________
'88 Fox Body Mustang GT - 5.0, GT40 heads, GT40 intake, 1/2" phenolic spacer, 65mm TB, Flowtech long tube headers, Proform 1.6 roller rockers, billet pulley, FRPP 9mm spark plug wires, cold air intake, B/W T5, 8.8" 4.10 w/ 5 lug, Royal Purple fluids, 26x10 M/T's, fiberglass hood

Professional G-point seeker.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Snížení komprese
PříspěvekNapsal: stř 05. srp 2015 10:27:06 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 971
Bydliště: Kladno, Praha
No, hlavne se pri tom uci nove veci.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz