Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pon 19. říj 2020 17:11:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 13:32:35 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. říj 2013 22:42:49
Příspěvky: 479
Ahoj,

potřebuju nějaký záchytný bod.

Tady je popis situace.

Můj tmavý kombík DOHC 88kw jezdil od roku 1996 výhradně na plyn, vždy jsem měl problém s chudou směsí. Až do roku 2018 tam byl starý podtlak, teď je tam STAG sekvence s přimazáváním ventilů. ... Každé ráno jsem studený motor musel několikrát startovat znovu a znovu (vypínal se sám každých 10-15 sekund), případně vždy když padaly otáčky jsem přišlápl plyn aby to nezdechlo. Po dvou-třech minutách se zaplo LPG a všechno se najednou uklidnilo.
Vždy jsem si všímal vyšší teploty, původní motor, který měl najeto 750 tisíc kilometrů, to dostalo do kolen. Už od roku 2017 co jsem koupil to auto, motor tlakoval a měl hrozný zvuk. Situace se rapidně zhoršila jednoho pěkného dne, kdy jsem na benzín už nevyjel ani kopec. Předtím se s autem dalo normálně jezdit jakžtakž a neřešil jsem to, nebot motor byl už stejně v troskách. Do dvou dnů od této příhody se rozsypal katalyzátor a já se rozhodl pro výměnu motoru, neboť mi tento rok začal pouštět spálený olej i přes ventilátor do kabiny. Motor byl swapnut za DOHC motor ve výborném stavu, tichý, krásně jel, nežral ani nechcal olej, tlaky byly najednou v pořádku a já si myslel, že je po problému. Ještě jsem si nechal nainstalovat natvrdo spínač sahar, neboť po předchozích zkušenostech z DOHC větráky jsem toho měl dost. Hned jsem se vydal na cestu do Middlesbrough na severu anglie a už u Bruselu jsem uslyšel staré známé jemné klepání motoru a smrad spáleného oleje se vzduchem. Tzn mě napadlo, že celý ten problém asi nebyl starý motor a že je to něco v čidlech, řídící jednotce, případně v elektrice a že pokud to nezačnu hned řešit tak mi to může za pár set tisíc /tzn rok dva odpálit i druhý motor. Dále jsem pozoroval, že při každém dlouhém stoupání stoupá teplota vody, a to i při konstantně zapnutých ventilátorech. Tak jsem experimentálně přepínal mezi plynem a benzínem při cestě do Anglie. Auto se zdálo jet v pohodě, až na to, že když se zapl benzín, tak to začalo v autě silně smrdět odérem špatně spáleného benzínu a na LPG jsem zase vůbec necítil typicky smrad LPG, ale spálený olej se vzduchem.
Situace se začala pomalu vyhrocovat. Ve Francii už jsem si všímal opět náhodně tekoucího chladiče (děje se to jen po dlouhých a náročných cestách v horku), auto začalo házet otáčkama, při sepnutí klimy už to opět neudržel motor a zhasl. Dělo se to jak na benzín tak na LPG. Po cestě zpět z Anglie už to ale dělalo jen na benzín, situace s LPG se uklidnila a auto drželo otáčky, krásně jelo, jen ten smrad zůstal.
O pár týdnů později to ale začalo celé znova. Studené Starty 5x až 10x než se zapne plyn a můžu se vůbec někam pohnout, auto na benzín přestalo úplně jet a nedala se s tím udržet ani 50km rychlost, střílelo to do sání a výkon veškerý žádný, při přišlápnutí plynu se výkon ztratil. Pozn. Na plyn to stále jelo normálně.

No a tak jsem se rozhodl to začít řešit, teď když se míň jezdí jsem si konečně mohl dovolit auto na týden vyřadit z provozu.
Bylo zkontrolováno následující... ( vyzkoušeno jak se zaplou řídící jednotkou plynu tak i bez něj a pořád dělá to stejné)

Tlak paliva 3.5 baru, filtr paliva je nový, vstřikovače jsou dobré - vyzkoušeny mimo auto a rozprašují jak zamlada, všechny senzory ukazují dobré hodnoty, kabeláž za baterkou taky nepoškozena. Volnoběžný ventil, řídící jednotka, lambda, TPS - všechno bylo vyzkoušeno v druhém autě a v pohodě. Výfuk je taky téměř nový, akorát nemá ten katalyzátor - byl vykuchán. Hlavní problém se ukázal být v tom, že auto zkrátka odmítá tvořit mapy. Když je vše zapojené ukazuje lambda pod 0,1 ultra chudou směs a hrozný smrad špatně spáleného benzínu že mě z toho až štípou oči, když odpojím TPS vzduch (z dobrého auta), tak to hned skočí do ultra bohaté směsi na osciloskopu (lambdě) a motor najednou nechcípá a čoudí černě na zvýšené otáčky... tzn palivovým systémem to být nemůže. Jakmile sešlápnu plyn, tak prostě benzín nedoputuje do vstřikovačů a jen tam pustím vzduch (senzor polohy pedálu je taky z dobrého auta), v moment kdy odšlápnu plyn pedál lambda ukáže na 1 vteřinu bohatou směs aby auto nechcíplo a pak hned skočí do chudé směsi. Prostě to odmítá opisovat jakoukoliv sinusovku. Všechny hodnoty podle schémat na čidlech jsou v pořádku.
V případě startu auta si auto nažene bohatou směs na start a nastartuje v pohodě na 1200 otáček a vyrovná si to na 900, pod dvou sekundách od zapnutí ale spadne až k nule lambda do chudé směsi a po 10 sekundách to motor neudrží a zhasne ... Už si nevím rady.
Prosím pomoc! :mrgreen:

_________________
:tuli: Od 3.5.2014 Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - modrá pastelová - rok 1989 - 1.1.2018 najeto - 188 000km :tuli:
Ford Sierra sedan 1.6 CVH LPG - šedá metalíza - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 235 000km
Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - důchodový pracovník - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 488 000km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 14:32:58 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
Popisuj veci prosim strucneji. Tyhle dlouhe texty - kdo z toho ma extrahovat to dulezite informace ...

Problem muze byt ve spatne nastavenem plynu - jezdi to na chudou smes. Z toho plyne
velke zatizeni motoru a vysoka teplota.
Nasledne si EEC4 upravi adaptace (zapamatuje si, ze musi PRIDAVAT palivo).
Proto kdyz pak prepnes na benzin, tak to smrdi benzinem - je to moc bohate.
A take proto to pak pri studenem startu nebezi dobre ani na benzin.
Adaptacni hodnoty/tabulka se totiz pouziva i pri studenem motoru.

Reseni - seridit plyn aby to jezdilo co nejblize k lambda 1.0, pokud mozno aby se plyn ridil
hodnotami z lambda sondy.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Naposledy upravil Tomin dne pon 05. říj 2020 14:38:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 14:37:06 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
Nejake obecne informace o tom, jak funguje adaptacni strategie v EEC:
viz. napr.

http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic ... 80&start=0
nebo
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=16&t=330

Neres to, ze je to o mladsim Duratecu.
Sierra uz pouzivala EEC 4 a ta prinesla tento zpusob adaptace uz v letech pred rokem 1990.
Vsechny EEC 4 uz mely adaptacni tabulku. Proto taky mely pin KAM-trvale napajeni +12V - aby drzely hodnoty (a pripadna cisla chyb) v pameti i pres noc.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 14:41:27 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
Jeste sem vlozim muj stary text o adaptacich:
(taky je to delsi, ale tohle fakt musi byt :-) )

Jednotka jako jednu ze zakladnich cinnosti vypocitava potrebne mnozstvi vstrikovaneho paliva.
Toto mnozstvi musi byt (za normalni jizdni situace) takove, aby se co nejvice priblizovalo idealni smesi
benzinu se vzduchem. Tomuto pomeru muzem rikat Lambda = 1.0
Viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratio (eng)
nebo http://sk.wikipedia.org/wiki/Súčiniteľ_prebytku_vzduchu (slov.)
Pri tomto pomeru smesi benzinu se vzduchem jsou nejmensi emise a o to vyrobci motoru jde predevsim.

Ke zjisteni, zda je smes bohata nebo chuda se pouziva Lambda sensor. Bezne pouzivane lambda sensory nejsou
schopne poskytnou informaci o idealni smesi 1.00, ale jsou schopne rozeznat stav kdy je smes uz bohata, nebo naopak
uz chuda. Jednotka tedy provadi regulaci tak, ze neustale meni mnozstvi vstriknuteho benzinu kolem idealni smesi stridavym obohacovanim a ochuzovanim.
Kdyz lambda sensor hlasi "smes je prilis bohata", jednotka zacne pomalu postupne ochuzovat smes az do te doby,
kdy lambda sensot zacne hlasit "smes je chuda". A tak porad dokola.

Pozadovane mnozstvi vstriknuteho paliva lze priblizne dopocitat na zaklade hodnot ruznych cidel na motoru, hlavne pak MAF (nebo MAP) cidla,
poctu otacek, atd. Ale vypocet nemuze byt nikdy 100%ne presny. Kazdy motor ma nejake odchylky od idealu,
nektery ma dokonce pricpany palivovy filtr, nektery vyfukove potrubi, atd.
Aby motor stale fungoval (kvuli emisim) v idealni oblasti smesi lambda 1.0, je nutne zavest korekce.
Jednotka si tedy udrzuje "korekcni hodnotu" kde si poznamenava, jak hodne se vypocet smesi "myli" od skutecne pozadovane smesi.
Tuto korekci si poznamenava na zaklade zprav prave od lambda sensoru.


Co jsou ta policka, kde v jedne ose jsou otacky motoru v druhe ose jsou procenta ?
Procenta ceho?

Korekcni hodnota nemuze byt ale pouze jedna jedina pro cele spektrum provoznich situaci motoru.
Proto je zavedena MAPA korekci. Pro ruzne otacky motoru a ruzne zatizeni jsou udrzovany ruzne hodnoty.
Takze tabulka kde v jedne ose jsou otacky a v druhe ose zatizeni motoru.
Ford pouzival tabulku 10x10 bunek, mladsi jednotky uz pouze 8x10 bunek.



Jake hodnoty by ty adaptace mely optimalne ukazovat ?

Idealni hodnota je 1.00. Tedy ECU presne "trefuje" pozadovanou smes.
ECU to dela takto: 1, vypocita z cidel atd. aktualne pozadovane mnozstvi benzinu
2, vysledek vypoctu jeste VYNASOBI cislem z adaptacni tabulky
Tedy pokud je cislo napr. 1.1, zvedne se dodana davka benzinu o 10%
Pokud je cislo 0.9, snizuje se davka o 10%

Ford ECU dovoli menit bohatost smesi maximalne o 25% (muze se to lisit motor od motoru), aby nedochazelo
k tomu, ze se pri nedetekovane poruse nektereho cidla bude myslne smes adaptovat/upravovat az za hranice
kdy smes dobre zapalitelna, ...



A proc jsou adaptace mimo stred mapy na nule ?

Aby to nebylo tak jednoduche :-), ECU si nezapisuje hodnoty pro uplne kazdou bunku v mape zvlast.
V nekterych stavech motoru (bunkach) muze pouzit hodnotu z nejake sousedni bunky.
(Nevim presne co vedlo vyvojare k tomuto reseni.)
ForDiag umi vycist hodnoty vsech bunek, ale neumi (na obrazovce) hodnoty z pouzivanych bunek rozkopirovat take do bunek
ktere ve skutecnosti cerpaji hodnoty odjinud. I tak je ale adaptacni mapa velmi informativni.


Co jsou ty bunky zvlast dole ?

ECU si udrzuje uplne zvlast specialni adaptacni bunky jen pro VOLNOBEH.
Opet si zvlast uklada bunky pro ruzne stavy volnobehu.
Jinou bunku pouziva pokud je zapnuta klimatizace (a je tedy zvyseny vykon motoru),
jinou pro neutral nebo zarazenou rychlost v pripade automaticke prevodovky, ...

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 14:56:18 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. říj 2013 22:42:49
Příspěvky: 479
Tomin píše:
Popisuj veci prosim strucneji. Tyhle dlouhe texty - kdo z toho ma extrahovat to dulezite informace ...

Problem muze byt ve spatne nastavenem plynu - jezdi to na chudou smes. Z toho plyne
velke zatizeni motoru a vysoka teplota.
Nasledne si EEC4 upravi adaptace (zapamatuje si, ze musi PRIDAVAT palivo).
Proto kdyz pak prepnes na benzin, tak to smrdi benzinem - je to moc bohate.
A take proto to pak pri studenem startu nebezi dobre ani na benzin.
Adaptacni hodnoty/tabulka se totiz pouziva i pri studenem motoru.

Reseni - seridit plyn aby to jezdilo co nejblize k lambda 1.0, pokud mozno aby se plyn ridil
hodnotami z lambda sondy.




No, plyn se právě řídí podle nastavení benzínu. Tys mě asi úplně nepochopil, jde mi o to, že auto prostě nejede na benzín a jak může být směs bohatá když mi lambda na osciloskopu ukazuje stěží 0,1.
Plynař mi řekl, že nastavovat LPG na 1.0 není řešení, pokud není nastavený benzín kolem té hodnoty, LPG je nastavené tak, že kopíruje křivku benzínu. Jenže benzín je buď 0,1 nebo 2.0 na lambdě a nic mezi tím neexistuje.

_________________
:tuli: Od 3.5.2014 Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - modrá pastelová - rok 1989 - 1.1.2018 najeto - 188 000km :tuli:
Ford Sierra sedan 1.6 CVH LPG - šedá metalíza - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 235 000km
Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - důchodový pracovník - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 488 000km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 16:52:03 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
Plyn se NEridi podle nastaveni benzinu. Benzin se na DOHC nijak nenastavuje.
Asi myslis ze se plyn ridi podle aktualni sirky vstrikovaciho pulsu benzinu,
ale to se pak velmi silne prepocitava na vstrik pro plyn.
A pri tom prepoctu se pouzivaji mapy ktere plynar nastavuje.

Ty mas wideband lambdu ?
Kde beres hodnotu 2.0 ?
To myslis 2.0Voltu ?

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 17:56:55 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5356
Bydliště: Hořepník
Pokud si to tedy ještě nezkusil tak co zkusit takový primitivní test.
Odpojit plyn, třeba mu vyndat pojistku, aby do toho vůbec nekecal pak odpojit baterku, resetovat ŘJ a zkusit chvíli jezdit jen na benzín aspoň než si to vytvoří ty adaptivní data ať se pozná jestli to celý kurví ten plyn nebo ne.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Ford Sierra XR4x4 1985, Sierra 2.0i CL 1992.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia 1994, Scorpio 2.9i GL 1992.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, Peugeot 309 GTi 1986, Škoda Rapid 130 1986.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 18:50:40 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. říj 2013 22:42:49
Příspěvky: 479
Ano jak jsem jiz rikal v prvnim prispevku, plyn je ted z auta vypojeny a tudiz nehraje zadnou roli. Tri plynari me rekli, ze si mam prvni dat do poradku benzin, jinak nema smysl nastavovat LPG.

Mapy si udelat nemuzu, nebo se nemuzu ani rozjet, natoz tak nekam jet a delat mapy

_________________
:tuli: Od 3.5.2014 Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - modrá pastelová - rok 1989 - 1.1.2018 najeto - 188 000km :tuli:
Ford Sierra sedan 1.6 CVH LPG - šedá metalíza - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 235 000km
Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - důchodový pracovník - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 488 000km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 10:19:06 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6894
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
"Tlak paliva 3.5 baru"

To jsi naměřil kde přesně? za čerpadlem nebo na liště?

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 11:21:29 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
1, zkusil jsem ctrl+f a "odpo" a nikde v prvnim prispevku jsem nenasel. ;)
2, pokud chces poradit, tak prosim odpovez na dotazy
3, 3,5baru je na DOHC nejak moc. Ma tam byt 2,5 (+-0,2) baru
Takze pokud tam skutecne mas 3.5, tak vymen regulator tlaku paliva.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 11:36:05 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
Nekde pisi 3.0 baru :-(


Přílohy:
50_1.jpg
50_1.jpg [ 97.92 KiB | Zobrazeno 89 krát ]

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 11:49:00 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. říj 2013 22:42:49
Příspěvky: 479
Na liště, dnes měřeno znovu a 3.1 ukazuje

Když odpojím TPS od lišty tak skočí bohatá směs a dodávka benzínu se rozjede, zapojím to zpět a lambda skočí hned z 2.0V do 0,1V a dodávka benzínu se zastaví a auto chcípne nebo houpe kolem 400 otáček

_________________
:tuli: Od 3.5.2014 Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - modrá pastelová - rok 1989 - 1.1.2018 najeto - 188 000km :tuli:
Ford Sierra sedan 1.6 CVH LPG - šedá metalíza - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 235 000km
Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - důchodový pracovník - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 488 000km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 12:22:52 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
Na lambde nemuzes mit 2.0V pokud neni neco v prdeli.
Lambda generuje napeti cca od 0,1V do 1,0V

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 12:26:33 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
- zjisti pricinu proc tam meris 2Volty
- Lambdu uplne odpoj a zkousej motor bez ni (muze byt KO, at uz kvuli chude smesi, km, ....)
- davku benzinu primarne urcuje MAP cidlo a TPS je jen "doladovaci" na prechody
ALE to pouze pokud je MAP cidlo funckni. Pokud EEC zjisti chybu MAP cidla, zacne se ridit plne a jen z TPS.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 13:26:58 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. říj 2013 22:42:49
Příspěvky: 479
Lambda je nová a na zkoušení vzaná i druhá z dobrého auta. Takže proč. 2V mi to začne ukazovat když vypojím ze hry TPS/MAP (které jsme zkoušeli taky tři a dělají to všechny)

_________________
:tuli: Od 3.5.2014 Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - modrá pastelová - rok 1989 - 1.1.2018 najeto - 188 000km :tuli:
Ford Sierra sedan 1.6 CVH LPG - šedá metalíza - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 235 000km
Ford Sierra turnier 2.0 DOHC CLX LPG - důchodový pracovník - rok 1990 - 1.1.2018 najeto 488 000km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 14:03:06 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 980
Bydliště: Kladno, Praha
Promer draty, konektory, ... a hlavne kostry.
2Volty z lambdy nelezou, to jen blbe meris.
Budes mit jine napeti na kostre lambdy a na kostre na ktere kostris osciloskop nebo podobne.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 06. říj 2020 20:52:33 
Online
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5498
Bydliště: Praha-vychod
2V na lambde je problem s ukostrenim lambdy. Je to origo ukostreny jenom pres vyfuk, kterej po napadeni rzi ztraci kontakt s kostrou motoru. Doporucuju sedy drat z lambdy (minus pol cidla) ukostrit primo na minus pol baterky nebo ridici jednotky. Jednou me to taky potrapilo. Pri rozjezdu po slapnuti na plyn skytlo a chciplo. Potom doporucuju udelat reset ridici jednotky (odpojit od baterky) a nechat udelat zakladni adaptaci map.
Doporuceny postup po resetu:
1. Nechat ohrat na zvyseny volnobeh 1500rpm 3min regulovat plynem
2. 2minuty nechat obyc. volnobeh.
3. Projet 10km v ryznych jizdnich rezimech

Dej vedet, jestli to pomohlo, pokud ne tak resit dalsi moznosti.
Souhlasim s tezi jezdit v teto fazi pouze na benzin a nenechat do toho kecat LPG ani na chvilku. Az to bude jezdit normalne na benzin, potom resit LPG.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz