Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je stř 19. pro 2018 5:31:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto
PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2018 8:23:34 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 11
Takže dost bolo teoretizovania co keby , snad, ak to by nešlo, nedá sa to, nesmysl, to nepujde

Prdlajz veliký

Ide to,koncom minulého roka som sa stal , majitelom ford transit mk3 s motorom 2.0 sohc s karburatorom, a vedel som ze motor bude, treba robit, ale zacal som to riesit až ked ma ceste nechala spojka. Takže, otazka : klasická generálka alebo vymena motora? Padlo na vymenu motora zo sierry 2.0 sohc 77kw, ale či by sa nedalo motoru trošku pomoct, tak som hladal, cital, hladal cital a povedal som si ideme do toho.
kompletná rozborka motora
revízia
samotné upravy:
hlava valcov:
zvacsenie o 5mm , vyhladenia a vyleštenie sacích kanálov
zvacsenie o 3mm, vyhladenie a vylesteniee výfukových kanálov
zvacsenie , zahladenie hran, vyleštenie spalovacích komor,
ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ´ˇˇ
spolu odmakaných cez 200 hodín

zafrezovanie sediel, uprava ventilov, lapovanie ventilov
vacková hriadel pipercam BP 320 -320 na 322 - pipercam
tvrdé dvojité pruziny ventilov - burton
HD váhadlá ventilov - burton
HD ložiská vackovej hriadele - burton
nové guferá a tesnenia
upravené, zvacsené,zlícované s hlavou a vyhladené originálne sacie potrubie
vyrobený medzikus pre karburátor
blok motora odstránený a ocistený nános bordelu a vycistený a natreté 2 vrstvy hemerite
rozdelovač zrepasovaný, vyleštený bosch
spojková sada - kúpi sa až na poslednú chvílu :-D

palivová sustava:
pretlakový karburátor solex 32dis z renault gt5
pretlakový regulátor paliva
palivové cerpadlo 2 bar


Blok motora:
na klukovku a valce som nesahal, pretoze po premeraní sú OK
ojnice vyhladené, vyleštené a vyvážené, všetký 4 kusy rovnaká váha na 0,5g
nové piestne krúžky
piesty mahle znižované o 1mm- po konzultácii s odborníkom na tieto motory z UK
nové tesnenia a guferá
vysokotlaké olejové čerpadlo
nová vodná pumpa
nové rozvody

Turbo:
KKK K03 z audi A4 1,8 turbo
nerezová príruba na turbo - pracuje sa nanom
intercooler

DEADLINE založenia motora polovica novembra (emisná :mad: :P

potom dalšie úpravy po nasporení:

nastavitelná remenica vackovej hriadele - ak najdem za priaznivejšiu cenu tak to kúpim aj hned
programovatelné elektronické zapalovanie - ak niekto disponujezapalovaním na predaj do 100e beriem hned

Po konzultácii so študovaným motorárom, ktorý bude ladit motor: pokial z neho nevytiahnem aspon 250 koní od teba nevezmem ani korunu :grin: , čiže absolútne ma poteší 249 koní :-D
a aby ste ma neukamenovali rečami, že to neubrzdím a tak dalej.
tak sa budú menit aj komplet brzdy,všetko okrem posilovača riadenia a elektrony r15 :smile: s novými pneu

Celkovo na tomto motore pracujem od polky júna v každej volnej chvíli a rozdrbal kopu penazí, ale výsledok bude stát za to


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2018 22:30:50 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 30. zář 2010 0:00:00
Příspěvky: 282
Bydliště: Levice
drzim ti palce ked si uz do toho dal tych par tisiciek nech sa to podari a vela stastnych km!

_________________
najlepšia Sierra je Sierra 1:18


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 14. říj 2018 17:33:14 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 927
Bydliště: Kladno, Praha
Take drzim palce. :potlesk:
Proc jsi zvolil karburator a nesel si cestou strikacky ?
Zapalovani bude rizene jak ?

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 14. říj 2018 18:21:01 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 11
Páči sa mi stará škola a čím menej elektroniky tým menej problémov, proste sa mi to páčilo, tak som hľadal karburátor, zatial bude pôvodný rozdeľovac a tyristorove zapaľovanie, a postupne keď nasporim tak pôjde programovatelné zapaľovanie,
Noo a keď založím tento motor namiesto povodneho, pôvodný začnem takisto upravovať, ale na ňom sa vysantil ešte viac ako na tomto, orig transit blok pinto v mojom prípade tam je 20, ma kompresný pomer 8,2:1 čiže nižšie piesty a vackovku z 1,6tky benzín, už aj mam plan co sa tam bude všetko robiť, no a vstreky to bude ďalší projekt sám o sebe, ten sa bude realizovať na sierre


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 17. říj 2018 23:21:46 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 11
takže aby len neostalo pri slovách tu je aj pár foto
Obrázek
Obrázek
Obrázek
[imghttps://imageshack.com/a/img922/5305/OFD9RE.jpg][/img]
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 18. říj 2018 9:55:18 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 927
Bydliště: Kladno, Praha
Proc nedas ojnice a pisty z CSW ?

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 18. říj 2018 21:26:23 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6733
Bydliště: Trutnov
a zmenši si ty fotky trochu... mám sice velký rozlišení ale i tak si prohlídnu nanejvýš 1/4 obrázku

_________________
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9A Ghia "Amy"

bylo:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 hatch


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 19. říj 2018 6:01:47 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 11
dnes na tom popracujem


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 21. říj 2018 19:51:18 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: pon 07. pro 2015 21:30:57
Příspěvky: 123
Bydliště: Frýdlant n./O. - Ostrava
250PS? no tvl... to jsem pak celkem zvědavý i na životnost toho motoru :-)

_________________
Jawa 50/20 1967 zelená štětkolíza... cca 2xobjetá celá ČR hlavně díky Transpubliku :-D galerie
Manet M-90 1951 @ 125ccm karb. Bing 18 galerie video
Ford Sierra 2.0iS 1986 - 85kW, XR4i podvozek, samosvor... galerie
Ford Sierra 1,8TD 1990 - vínová socka s kopou dodělávek :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 22. říj 2018 19:54:35 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 11
nooo nemam v pláne ten motor hned znicit, da sa povedat, že som v každej kolone skoro stále prvý, takže tak, ale nie normálne sa vozenie a ked bude cesta po dialnici tak tam to trosku prevetrat ale v rámci povolenej rýchlosti, a ohladom motora, dokoncím tento projekt a zanem sa venovat sierre a ked ju dokoncím tak idem skladat další motor do rezervy.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 11. lis 2018 18:41:43 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 11
chlapci, hodila by sa od vas nejaka rada, po konzultacii s dalsim odbornikom sme dosli k zaveru, že standarndy piest ma problemy pri vykone nad 220HP, ze piesty pukaju pri kruzkoch.
a teraz stojim pred otazkou ci nesiahnut po piestoch z cosworth ale cena hmmm a k tomu kruzky za nie malu sumu.
ale ale ale trosku som hladal a v zahranici som nasiel pana ktory predava piesty z cosworth odborne upravene na standardne kruzky z pinta, na ojniciach z motora pinto zo sierry. cely kompret predava piesty, kruzky a ojnice, vsetko skompletovane za cenu cca 250 eur. Myslite že sa do toho oplatí ist?
alebo kto by navrhol nejake rozumne riesenie?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 11. lis 2018 18:45:49 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: pon 07. pro 2015 21:30:57
Příspěvky: 123
Bydliště: Frýdlant n./O. - Ostrava
Zkusit se podivat po nejakych kovanych, jinak nevim... Z csw nevim jak moc jsou podobne... Csw je hlavne 16V, pinto je 8V

_________________
Jawa 50/20 1967 zelená štětkolíza... cca 2xobjetá celá ČR hlavně díky Transpubliku :-D galerie
Manet M-90 1951 @ 125ccm karb. Bing 18 galerie video
Ford Sierra 2.0iS 1986 - 85kW, XR4i podvozek, samosvor... galerie
Ford Sierra 1,8TD 1990 - vínová socka s kopou dodělávek :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 12. lis 2018 11:35:51 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 927
Bydliště: Kladno, Praha
csw a pinto je stejny blok.

Muzes koupit na eBay starsi ojnice a pisty z csw. I pripadne vybrusove.
Vsechny jine varianty budou dle meho drazsi.

Ale ! Jakou chces kompresi ? Jak se ma motor chovat dole ? CSW pisty jsou dost vybrane ve dne
a tak je staticka komprese dost mala. Proto se to pak da ale dost tlakovat turbem.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 13. lis 2018 0:06:34 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: stř 10. říj 2018 22:47:40
Příspěvky: 11
pozdravujem
co sme pocitali kompresny pomer tak po ubrati z piestov 1mm a uprave spalovacich komor tak to vychadza na 8,1 :1
takže, na motore makam stale, kupujem, kupujem, makam, makam a stale malo, ale uz sa to vyjasnieva
ale asi vlozim povodne piesty mahle - ubraty material z hora 1mm aj ked som par ludom praskli piesty prave pri kruzkoch pri vykone cca 190hp a tlaku z turba 0,6 baru, ale zase viem o chlapovi co jazdi na standardnych piestoch s kompresiou 9,2:1 so vstrekmi a turbom K04 a pekne mu to dava cez 280 hp a tlaci do toho cez 1 bar.
ale netreba zabudat aj na poriadne chladenie a mazanie motora.
a ešte otazočka nkamos mi radi aby som nezabudol namontovat aj oil catch tank . Ma to vobec nejaky vyznam ?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 13. lis 2018 1:18:50 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 927
Bydliště: Kladno, Praha
Jestli jim to prave neprasklo kvuli detonacim.
Nastuduj si teorii o detonacich. Csw trpi znatelne vice na detonace, protoze ma velke vrtani.
(93.? mm proti napr. 86 mm u Opel C20LET, nebo 87mm u Evo)

Tim, ze sundas 1mm z pistu prave vyznamne zvednes nachylnost k detonacim !
Zhorsis tim vymetani smesi od kraju pistu smerem do stredu. Smes tam zustane do doby zapalu a pocatku
zvedani spalov.tlaku a tam pak zacnou (i treba) slabe, ale caste dotonace.
To pak rozklepe ten ringland / oblast u krouzku.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 13. lis 2018 15:58:33 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11224
Bydliště: Praha
...a já si vždy myslel, že píst v horní úvrati má mít hranu u stěny válce na úrovni bloku, tedy dosedací plochy pro těsnění pod hlavou. A je celkem jedno, jestli je pak píst směrem ke středu vybraný, nebo vypouklý (dle požadované komprese a dle tvaru spalovacího prostoru v hlavě).
Asi by mě ani nenapadlo zkoušet něco jiného (tzn. ubrat píst a dostat se jeho hranou v horní úvrati po hranu válce, tedy bloku motoru).
Navíc ubrat materiál zrovna na dně pístu, když předpokládám jeho větší namáhání...
Asi bych se nebál ubírat z druhé strany a z klasického pístu se přiblížit T pístu (samozřejmě s potřebným vyvážením), i když zrovna to neřeší kompresi ale jen odlehčení mechanizmu atd., ale sahat na dno pístu a tedy na povrch spalovacího prostoru...

Pro změnu komprese bych spíš volil jiné možnosti (jiné písty, úprava hlavy, podložka mezi blokem a hlavou, jiná výška těsnění atd.).

Ubrání materiálu dna pístu vypadá na první pohled jako jednoduché a levné řešení, ale mě opravdu ideální nepřijde, spíše naopak...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 16. lis 2018 10:45:48 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 927
Bydliště: Kladno, Praha
Neni to pravidlo. Nektere motory pry maji pist az nad blok. Jde o sirku tesneni atd.
(obecne pravidlo: Cim vice se prostor vycisti od smesi a ta se natlaci ke svicce, tim mensi jsou sance na detonace.)
Co vim ja (nejsem motorar), obecne se da rici, ze ing. navrhne tuto mezeru (quench area, Ferenc tomu tusim rika antidetonacni sterbina) tak,
aby se smes mela sanci co nejlepe vymest od sten valce, ale zaroven aby tam zbyla jeste nejaka "rozumna" rezerva
pro teplotni a mechanickou roztaznost ojnic+kliky+salu+....
(Kasl tvrdi, ze se ojnice umi slusne natahovat ve vysokych otackach, coz je pro mne nepredstavitelne :mad: , ale ...)
Zaroven se ale prihlizi k tvaru dna pistu a hlavy a tedy k jeho "ucinnosti" dopravovat smes od sten ke svicce.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Naposledy upravil Tomin dne pát 16. lis 2018 12:04:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 16. lis 2018 11:05:54 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: pon 07. pro 2015 21:30:57
Příspěvky: 123
Bydliště: Frýdlant n./O. - Ostrava
Zrovna treba TD ma pisty pres hranu bloku.. podle toho jak moc se prave urcuje sirka tesneni pod palici

_________________
Jawa 50/20 1967 zelená štětkolíza... cca 2xobjetá celá ČR hlavně díky Transpubliku :-D galerie
Manet M-90 1951 @ 125ccm karb. Bing 18 galerie video
Ford Sierra 2.0iS 1986 - 85kW, XR4i podvozek, samosvor... galerie
Ford Sierra 1,8TD 1990 - vínová socka s kopou dodělávek :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz