Fordsierra.cz
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/

P: Sierra sedan 1.6 1990
http://www.fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=11704
Stránka 1 z 3

Autor:  ondra96 [ pát 20. led 2017 16:43:33 ]
Předmět příspěvku:  P: Sierra sedan 1.6 1990

Caute, uvazuju o prodeji sveho sedana. Viz moje vlakno.

Dobra vec - karoserie neni zrezla - dokonce drzi i na puvodnim zvedaku od fordu. Prahy by asi chtely do 5 let vymenu, ale nosniky a podvozek je uplne cajk.

Nikde nic nevrze a neboucha. Zadna vybava. Nefunguje palivomer, chybi ramecek okolo radicky.

Bere si zhruba 2 deci na 1000km oleje - nepousti, ale papa.

Neplave po silnici, rizeni neni nervozni. Jen pri plnem rejdu doleva to zprava skuci.

Eko zaplaceno.
Technicka konci za rok.
Spotreba prumer 7,5l , v zime 8
Najeto 210 000

Pekne zimni gumy 7mm s litakama v cene.

Cena pevna - 15 000,- pripadne vymena za plynovou sierru.

Duvod prodeje - najezdim 5000km za Mesic a benzin se stoupajicim vyhledem se mi zivit uz nechce.

Autor:  ondra96 [ stř 25. led 2017 19:51:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Tak rozhodnuto.
Bude se instalovat podtlak lpg a prodej tak již není aktuální

Autor:  Bobo [ čtv 26. led 2017 16:02:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

no konečně jsi pobral rozumu.........ja bych šel u DOHCa už ale do sequence...je to malinko dražší, ale nenastanou ti problémy se vstřikama na BA a sequence žere cca o 15% míň než starej sice spolehlivej podtlakáč, kterej ovšem i když seřídíš tip-ťop, nikdy nebude tak úsporný a současně živý jak sequence......když budeš chtít, po podtlakáči aby ti to dobře tahalo, tak budeš s 2litrem a váhou sierry hrkat od 10ti L LPG/100km a vejš.....

podtlak je dobrej do aut s karbecama, kde když si to někdy prdne do sání, stane se kulový, max ti to rozškube papírák v sání......tam kde máš už stříkačku, běž do sequence.....

Autor:  sts [ čtv 26. led 2017 19:05:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Kruci Ondro, prodal jsem Ti auto s plynem a vyrvals ho ven :mad:
Kup si v Německu 2,0 karburátor EFI, ŠUP TAM PODTLAK A JEZDÍŠ ZA NIC. Ještě se objevují.
V plynu jsem měl vše a tohle bylo nejlepší.

Autor:  ondra96 [ čtv 26. led 2017 19:55:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Kdyby tam byl legálně, tak si ho samozřejmě nechám ty :mad: :mrgreen:

Na 1.6 jednobod snad ani sekvence nedává smysl, nebo?

Každopádně mám problém sehnat mix na to CVH

Modré DOHC se bude dělat až později na plyn, určitě sekvenčně.

Opravdu jsem nad tím nikdy nepřemýšlel víc než teď když musím dát 15 000 +- měsíčně za benzín :mrgreen: :ne:

Autor:  burak [ čtv 26. led 2017 20:06:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

jak vidim ze ma auto pohon na plyn jezi se mi chlupy :eek: :eek: :eek:

Autor:  sts [ čtv 26. led 2017 20:48:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Mě se ježí chlupy když mám dát co druhý den 1000,- za benzín..

Autor:  ondra96 [ čtv 26. led 2017 22:02:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Tak tak :mrgreen:

Autor:  Xixao [ pát 27. led 2017 9:17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Před lety si kolega z bývalé práce postěžoval svému dědovi, že to je hrozné, že benzín už stojí skoro 40 Kč za litr.
Děda mu na to odpověděl, že jemu to je jedno, protože bere pořád jen za 300,-.
:-D
Berte taky za 300,- a nebudou se vám ježit chlupy.
:smile: :smile: :smile:

Autor:  sts [ pát 27. led 2017 11:01:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

300,- 3x denně..a to se vyplatí :lol:

Autor:  el_Barto [ pát 27. led 2017 12:18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

A pořád nedojedeš ani do PHy ...

Autor:  Zahoslav [ pát 27. led 2017 13:09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Proč rovnou nepoladíš tu modrou? Já bych to do tý 1.6 nevrazil, je to hroznej škopek. :smile:

Autor:  Bobo [ ned 29. led 2017 21:07:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

burak píše:
jak vidim ze ma auto pohon na plyn jezi se mi chlupy :eek: :eek: :eek:


jooo kdo nezkusil, neví....jinak bych ti řekl že jsi péééro, ale nezkušenost tě omlouvá..... :wink:

Autor:  el_Barto [ ned 29. led 2017 22:43:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Taky jsem tvrdil, že mi to do auta nesmí.


Po první zkušenosti jsem se bil do hlavy že jsem to do auta nenamontoval dřív.

Autor:  Eddie [ ned 29. led 2017 23:56:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

...blbost kluci.
Je fakt, že zkušenost je nepřenositelná, ale právě proto neříkejte, že kdo nezkusil...

Já si "alternativní pohon" pořídil do auta před léty ještě docela za peníze... a dokonce i do správného auta, správný "plyn" (karburátor, podtlak).
Ano, důvod byl jasný... ušteřit.
Pak jsem ještě jezdil třeba s MB ML 320 nebo Audi A6 na plyn (sekvence), ale zpátky k Sieřře a LPG, pár km jsem odjel i s půjčeným DOHC (a taky Fiat Tipo, Seat Ibiza, Škoda Felici, Favorit a další a další...).

LPG do 1,6i je blbost, do DOHC (EFi) taky... sorry, ale ono to sice funguje, ale ne 100%.
Sice ušetříš, ale často si zaděláš na drobné a někdy i větší problémy (od nastavení, přes výkon, přechody, opotřebení a třeba i kat atd.).

Když už Sierru na LPG, tak jedině karburátor a podtlak a toroid místo rezervy atd.
A když takové auto nemáš, tak nepřemýšlej o plynu...

Autor:  el_Barto [ pon 30. led 2017 0:23:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

To, že ti to špatně namontovali neznamená že plyn je blbost. Ty neschopné servisy asi přitahuješ.

Osobně mám plyn v focusu 1,6 74kW, což není motor, který by se na LPG hodil (mimo jiné nemá hydroštely). Každopádně na výkonu to nepoznáš, přepínání nepoznáš ale co ti můžu garantovat je, že to sakra poznáš v peněžence.
Ano dělal jsem sedla, ale na rovinu: S rozvodama za 7k a auto bylo v servise cca týden. Vadilo by to snad někomu? Stylem noha-cihla jsem s tím autem najel dost přes 100tis a spotřeba phm cca 1,2Kč/km.

Autor:  Eddie [ pon 30. led 2017 10:12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

...kdepak, tvoje závěry jsou zcela mimo (předvídáš na základě své relativně pozitivní zkušenosti s jednou montáží alternativního pohonu, já takových aut, ale aspoň nějakou, dobu užíval fakt dost a některé i přímo vlastnil...).
Co se týče montáže, vše ok (ve většině případů, našli se i vyjímky).
A to dokonce i u těch kamarádových aut, které jsem používal v práci ML, A6 (v té době relativně skoro nové a drahé auta).

Ale nikde to nebylo bezproblémové...
A ty další, co jsem měl různě půjčené a taky zkušenosti mých kolegů a kamarádů, hovoří celkem jasně.
Ano, montáží plynu ušetříš, ale nevyhneš se problémům.
Navíc neušetříš nikdy tolik, kolik si na začátku myslíš...
U některých nesmyslných aut, se to i tak vyplatí (jasně, když můžeš za pár korun koupit Voyagera s neskutečnou výbavou a benzínovou V6 pod kapotou, tak tě to napadne hned, když pak ale musíš co necelých 10 tis. km vyměňovat svíčky a ke 3 válcům se skoro nedostaneš, páč tam prostě není místo, tak tě to začne trošku štvát... ale to je jen jeden konkrétní případ pro ilustraci).

Ale Sierra 1,6i nebo DOHC EFi rozhodně nepatří mezi auta, kde to bude bezproblémové... spíše naopak.
Již tak chcíplou 1,6 přizabít ještě instalací plynu? Výkon o něco níž, spotřeba o určitě více jak 1/3 nahoru a k tomu problémy s nastavením? Celkově mrtvé problémové auto, které bude jezdit o cca 1/3 úsporněji... no pokud si někdo chce nutně z lakoty nechat vrtat koleno, je to jeho volba...
Prostě když mermomocí plyn do Sierry, tak podtlak, karbec a stará litinová hlava, tam to bude fungovat relativně nejlépe.

DOHC EFi jedině vstřik a i tam bude dost problémů (pokud není ten, co to chce podstoupit technik a nemá čas, PC a kabel, tak to bude od začátku "na levačku a nikdy jinak"), pokud je fakt šikovný a investuje čas a peníze do vyladění, tak to "nějak" (ve starém slovním školním hodnocení v lepším případě dobrý, v horším dostatečný) fungovat bude.

Pokud ale do DOHC EFi nechá narvat podtlak (kolenovrt na druhou - podtlak je levnější), tak si rozhodí po chvilce nastavení ŘJ (která si tak stále bez korekcí myslí, že jede na BA) a následně bude řešit problémy s katy, volnoběhem, za čas i vstřiky, ventily atd.) "a to se vyplatí", ale "no nekupte to, když je to tak levný!" :-D

Autor:  sts [ pon 30. led 2017 11:38:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Addie.
Serou se i auta na benzín a naftu.
Podtlak i sekvence maji svoje + i -
Nikdo nemůže říct, to je nejlepší, protože každý upřednostńuje něco jiného nebo má jiné podmínky a jinou ochotu něco obětovat když něco chci.
Já na plynu ušetřil stovky tisíc korun, takže Tvé argumenty jsou pro mě víc než liché.
1,6 bych do plynu nedával.

Autor:  Tomin [ pon 30. led 2017 13:53:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Eddie:
1, bez problemu nejde nikdy nic. Argument "ze to bude jen sproblemama" nejak nechapu.

2, jakej je z tveho pohledu rozdil v instalaci LPG treba do Zeteca a do zminovaneho DOHC ?
Proc zrovna s DOHC je to problem vetsi ?

Autor:  Eddie [ pon 30. led 2017 14:14:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

DOHC s podtlakem je prů*ser (to tam prostě vůbec nepatří a znám v tomhle ohledu hned několik lidí, kteří by mohli vyprávět jak nakonec fakt "neušetřili"), vstřik se dá velmi slušně vyladit (ale sorry, není to na jízdu ani spotřebu prostě i tak úplně ono).

1,6i už je tak nic moc motorizace na váhu auta a jeho případné každodenní využití a ještě to zhoršit plynem... proč?
To musí být člověk velký sadomasochista...

Relativně bezproblémová zástavba u Sierry je právě do karburátorové verze, navíc i levnější (podtlak tam prostě patří a funguje), cokoliv jiného je buď zbytečně drahé nebo problémové...

Ale ať si každý dělá co chce... tohle jsou jen zkušenosti a ty jsou bohužel nepřenositelné...
A každému taky třeba menší či větší provozní problémy nebo horší vlastnosti nemusí vadit, když ušetří (je to jeho volba, čemu dá přednost, stačí kouknout, jak dobře se prodávají méně kvalitní potraviny s "palmičkou nebo plné seprátku a Éček", pokud jsou ve slevě, že? :-D ).

Pak je taky důležité, jak se kdo k tomu "šetření" staví.
Já bych hlavně neživil dvě auta (pojištění, dálniční známka atd. a to vše 2x), ale třeba jen jedno.
A pokud bych i potom měl hluboko do kapsy, že bych musel chodit pěšky a na auto se na parkovišti jen díval, tak asi i vhodnou motorizaci vhodně zplynuji.
Takže na místě Ondry bych rozhodně neživil dvě Sierry a obě ještě přestavoval na LPG, ale prodal bych buď 1,6i a pak koupil sekvenci do DOHC, přimazávání ventilů, kabel, soft a trochu bych si s tím pohrál, aby to aspoň nějak rozumně fungovalo...
A nebo bych prodal obě Sierry a koupil si jinou s karburátorovým motorem a do něj pak nechal dát podtlakový systém, se kterým na rozumné vyladění stačí i šroubovák a případně lehce upravená hodnota předstihu.

Naštěstí tuhle Sofiinu volbu řešit nemusím a klidně si sám můžu jezdit ve svých několika Sierrách na BA :-) .
A jestli se tou radou bude řídit nebo ne je mi celkem šuma-fuk, to je jeho boj...

Autor:  sts [ pon 30. led 2017 15:05:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

2 auta na plyn?
Někdy se hodí mít jedno auto záložní když jezdíš téměř denně spoustu km.

Autor:  prochy [ pon 30. led 2017 15:12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Ja mam DOHC s podtlakem a je to naprosto bezproblemu. Na LPG to jede perfektne, na benzin by hnidopich rekl, ze to ma takovej tvrdsi chod. Nicmene startuju i v techto mrazech na LPG a nez oskrabu auto, tak se to zahreje a jede to pekne.
I podtlak se da naladit slusne na podzim jsem si s tim trochu pohral, volnobeh drzi a jde pekne za plynem. A to je obyc. podtlak bez krokoveho motorku.

Ano neni to uplne bez problemu, ale ruku na srdce ani sierra jako takova pri stari 25let neni auto bez problemu. Pokud bychom chteli auto bez problemu, tak si koupime neco noveho, i kdyz i to nemusi byt vyhra.

Jinak pripojuju se k sts, za tech nekolik set usetrenych tisic se to vyplatilo.
Jinak mam osobni zkusenost se:
1) sierra DOHC 2.0i 4x4 se sekvenci -po zastavbe totalne rozladena jednotka, po osobnim naladeni 8 let bez problemu. Najeto 140tkm na LPG. Ke konci uz byly KO LPG vstriky, ale pri cene cca 300,- Kc/ks to nebyl problem. Spotreba ~11l/100km
2) Mondeo MK2 zetec 2.0i sekvence: najeto na LPG 40tkm, musel jsem menit pri 200tkm lambdu-ale verim, ze to bych musel i kdybych jezdil na benzin. Spotreba ~9.5l/100km
3) Sierra 2.0i DOHC podtlak: najeto 20tkm na LPG, jede to pekne, musel jsem koupit novou nadrz, neb te puvodni propadla 10leta revize, nova lambda. Spotreba 10.5l/100km

Suma sumarum jsem na LPG najel za poslednich 10let 200tkm, takze jsem usetril min 200tKc, pokud odectu naklady na prestavbu a nejaky servis, ktery byl minimalni za par penez, neb jsem dospel k nazoru, ze doma si to udelam lip nez v servisu.
Takze skoda kazdyho dne, kdy motor nejezdi na LPG. Je rozdil tankovat plnou za 600,-Kc nebo za 1800,-Kc. Neni problem sednout do auta a zajet si pro neco do Brna, na lyzovacku do Krkonos nebo dorazit 2 auty na LPG na sraz :smile:

Autor:  Bobo [ pon 30. led 2017 15:55:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

a co vy na to DOHC bez lambdový zaplynovat do sequence.......stejně si bere jen od BA vstřiků signály pro LPG vstřiky a jinak šumák....tam se nemá co v ECU rozhodit, když to pálí bez zpětný vazby od výfuk. splodin, ne?

Autor:  Eddie [ pon 30. led 2017 18:22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

No, při vší úctě k majiteli tohoto auta, o kterém je tu řeč... ale třeba mě překvapí.
Prochy, Bobo, sts a možná "pár" dalších, si dokáží s různými technickými záležitostmi sami velmi dobře poradit, takže takové "vyladění" LPG a velká část mechanických prací jim nebude dělat sebemenší problém...
Ale pokud tohle není třeba případ Ondry, tak pak nezbývá než jen popřát hodně štěstí, protože ho bude fakt potřebovat.

Přeci jen, ne každý si třeba dokáže vytrhnout zub... a přitom to také není nic složitého :grin: , ale většina lidí zajde k zubaři a dokonce i většina zubařů zajde ke svému kolegovi.
A pokud je doktor (když už jsem si ho vzal jako příklad) specialista v jednom oboru, tak se sám rozhodně neléčí v jiném...

A jasně, vždy se dá šetřit... třeba ten Ital, co měl Csw., co jako dovoz koupil Piro, byl také šetřivý... ale co si budeme povídat, málokdy se vidí Csw s CNG :grin: .
A asi si to neinstaloval sám (podle dokladů fakt ne) a přitom může být rád, že ho to šetření nevyšlo hodně draho, protože ta trubička od nádrže vedená přes LZ podběh byla skoro prodřená od kola...

Autor:  hadXR [ pon 30. led 2017 21:50:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

No jo, na každů robotu je nám treba špecialistou :-)

Autor:  burak [ pon 30. led 2017 22:17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

kazdy ma pravo se vyjadrit :eek: ja neuznavam LPG ani diesel jak to nesmrdi benzinem tak je to hovno sport kurvit motor plynem a fritovacim olejem(pripad naftaku) mi jde proti srsti chces usetrit?? prodej auto a jezdi MHD :eek: :eek: :eek: :banan:

Autor:  hadXR [ pon 30. led 2017 23:13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Jo já byl ve třiadvaceti taky hrdina a jezdil třílitrem na BA :-)
Nafta mě nebaví, plyn mi příjde jako řešení, ono mít na povel 200 koní a jezdit za 1,5kč/km není vůbec špatné. ale je pravda, že v něčem musím dát za pravdu Eddiemu. Bohužel plynové zařízení je další věc která se může pos... a osobně vím o montážích bezproblémových i problémových a to i od jednoho montéra.

Autor:  prochy [ úte 31. led 2017 14:56:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Plyn je sice dalsi vec, ktera se muze na aute pos..., ale v aute starem 25let to bude ta nejnovejsi soucast co tam bude :smile:
Takze se pos... jistojiste jeste predtim neco jineho.

Mimochodem vcera me vypekla sierra. Bylo sucho, tak jsem zajel do mycky to umyt od soli.
Par metru ven jsem popojel a pak ani skrt. nastrikala voda na rozdelovac a na civku, coz trochu souvisi s LPG.
Kvuli umisteni zplynovace posunuli civku dopredu k chladici a uz se nenamahali tam dat ten hlinikovej alobal-kryt, takze voda mrizkou cakala primo na civku.
Takze to tam asi probijelo a ani si to neskrtlo. Takze osusit ocistit a na brnknuti to chytlo.
Jeste, ze mam plyn, startovat na benzin, tak to mam od tech pokusu o nastartovani uchlastany a bez vyndani svicek by to nechytlo.

Autor:  Tomin [ úte 31. led 2017 15:14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

prochy píše:
tak to mam od tech pokusu o nastartovani uchlastany a bez vyndani svicek by to nechytlo.

Vis o tom ze uz i EEC IVka umela fn. "vycisteni motoru po uchlastani" ?
Melo by stacit dat uplne nekompromisni podlahu a zacit startovat. EEC pak NEbude vstrikovat zadny benzin
a valce tak proplachnes bez nejakeho ojebu se svickama.
viz. https://goo.gl/qfEfKp
Nikdy jsem nepotreboval / nezkousel. Vyzkousejte.

Autor:  hadXR [ úte 31. led 2017 15:49:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: P: Sierra sedan 1.6 1990

Tak stejným způsobem se řeší uchlastanej motor i na karbci a přišlo mi to vždy nějak logický, sem netušil, že vstřikování má na to speciální funkci :-)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/